این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی روش‌های مهاجرت به ایتالیا همراهتان هستیم.

روش‌های مهاجرت به ایتالیاکشور ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت در بین کشورهای اروپا است و همچنین، به عنوان بیست و سومین کشور پرجمعیت در دنیا به حساب می‌آید که هر سال افراد بسیاری به دلیل شرایط اقتصادی مناسب ایتالیا به این کشور مهاجرت می کنند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی روش‌های مهاجرت به ایتالیا پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی روش‌های مهاجرت به ایتالیا:

  1. شرایط زندگی در ایتالیا چگونه است؟
  2. مهاجرت به ایتالیا از طریق چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟
  3. بهترین روش مهاجرت به کشور ایتالیا چیست؟
  4. وکیل متخصص در زمینه مهاجرت به ایتالیا چه کمکی می‌تواند به فرد متقاضی کند؟

شرایط زندگی در ایتالیا چگونه است؟

زندگی در ایتالیاکشور ایتالیا دارای آب ‌و هوای معتدل می‌باشد و آب ‌و هوای مناطق ساحلی آن با آب و هوای نقاط کوهستانی داخلی بسیار متفاوت است که همین امر سبب شده تا سالانه افراد زیادی را برای سفر به خود جذب نماید و جزو یکی از کشورهایی باشد که درآمد بالایی از طریق توریست کسب می‌کند.

در سال‌های اخیر، ایتالیا به یک کشور صنعتی تراز اول تبدیل گشته و صنایع فلزکاری، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، خودروسازی، مواد غذایی، مشروبات، منسوجات و تولید البسه، هواپیما‌سازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی و نفت و جنگ افزار را می‌توان از مهمترین صنایع آن به حساب آورد.

در واقع، تعداد ایتالیایی‌هایی که به زبان انگلیسی علاقمند هستند، کم است. بنابراین، این امکان وجود دارد که فرد مهاجر با افراد بسیاری برخورد نماید که از صحبت‌های انگلیسی او چیزی متوجه نمی شوند و این اتفاق بیشتر در شهرهای بزرگ ایتالیا مانند فلورانس، رم و ونیز صورت می‌گیرد.

  شرایط تحصیل در ایتالیا

وضعیت و شرایط زندگی در کشور ایتالیا از لحاظ هزینه های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی دیگر، مناسب تر است. تعدادی از افراد جهت کار و تحصیل اقدام به مهاجرت می کنند و افرادی دیگر به عنوان همراه نسبت به این امر اقدام می نمایند.

همچنین، دلایل دیگری برای انتخاب ایتالیا به عنوان کشور مقصد وجود دارد. ولی باید به این نکته توجه نمود که زندگی در کشور ایتالیا فرد مهاجر را درگیر مسائل جدی و مهمی خواهد نمود و پیش از اقدام به مهاجرت به کشور ایتالیا، باید اطلاعات دقیق از معایب و مشکلات زندگی در این کشور نیز کسب نمود و سپس بهترین تصمیم را گرفت.

مهاجرت به ایتالیا از طریق چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق روش‌های گوناگونی امکان پذیر است که عبارتند از:

مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و اخذ تابعیت از طریق تولد که افراد متقاضی مهاجرت به کشور ایتالیا، با توجه به شرایطی که دارند، می‌توانند از طریق یکی از این روش‌ها نسبت به مهاجرت به کشور ایتالیا اقدام نمایند.

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق کار

کار در ایتالیامهاجرت به کشور ایتالیا از طریق کار با داشتن پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمایی معتبر در ایتالیا صورت می‌گیرد. به صورت کلی شرایط پیچیده ای برای کارفرما وجود دارد تا بتواند فردی خارجی را استخدام کند. چرا که کارفرما باید ابتدا شغل مورد نظر را در کشور ایتالیا به شکل عمومی آگهی کند و سپس بعد از گذشت مدت 3 ماه اگر نیروی مورد نظر خود را پیدا نکرد، باید این شغل را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کند.

بعد از گذشت 3 ماه از این آگهی، اگر باز هم نیروی مورد نظر یافت نشد، کارفرما این اجازه را دارد تا فردی خارجی را برای این شغل استخدام کند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در سال های اخیر، در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر مانند آلمان و اتریش بالا می‌باشد. باید توجه نمود که هر چقدر نرخ بیکاری در یک کشور پایین‌تر باشد، وضعیت اقتصادی در آن کشور بهتر است و همچنین شانس فرد متقاضی برای یافتن کار مورد نظر خود بیشتر می‌باشد.

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به کشو ایتالیا از طریق تحصیل یکی از روش‌های پرطرفدار است که علت آن را می‎‌توان اخذ ویزای شنگن و بورسیه های تحصیلی ایتالیا از دانشگاه های این کشور عنوان نمود. تحصیل در کشور ایتالیا برای کودکان از سن 3 سالگی آغاز می شود و از سن 6 تا 11 سالگی در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل می‌شوند.

از سن 11 تا 14 سالگی در دوره متوسطه اول و از 14 تا حدود 17سالگی در دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند. لازم به ذکر است که تحصیل در این کشور برای کودکان از سن 6 تا 16 سالگی به صورت اجباری می باشد و در صورتی که بتوانند موفق عمل کنند، به مقاطع تحصیلی بعدی نیز راه می‌یابند.

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور است که به دو شکل ثبت شرکت و کار آفرینی صورت می‌گیرد. ایتالیا کشوری تاریخی است و همین امر سبب شده تا سالانه توریست‌های مهاجر بسیاری به این کشور سفر کنند و به همین دلیل سرمایه گذاری در این کشور دارای پتانسیل رشد بالایی می‌باشد.

پروسه ثبت شرکت در کشور ایتالیا بین 10 ماه تا یک سال طول می‎‌کشد که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ایتالیا باید به مقامات مربوطه در این کشور ارائه گردد. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت.
  • بیزینس پلن یا طرح تجاری ثبت شرکت که توسط اداره مهاجرت کشور ایتالیا تائید شده باشد.
  • پرینت حساب از بانک که نشان دهنده تمکن مالی فرد متقاضی باشد.
  • گواهی‌های پزشکی لازم.
  وضعیت درآمد در کشور ایتالیا

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق ازدواجمهاجرت از طریق ازدواج، یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا می‌باشد. در صورتی که فردی با تبعه ایتالیا ازدواج کند، می تواند اقامت این کشور را دریافت کند.

این روش در اکثر کشورهای دنیا پذیرفته شده است که در صورت ازدواج زوجین، شخص مهاجر می تواند در جهت دریافت اقامت و سپس تابعیت کشور مقصد اقدام کند. کشور ایتالیا از این قائده مستثنی نیست و در صورتی که فردی با یک ایتالیایی ازدواج کند، می‌تواند نسبت به این امر اقدام نماید.

اخذ تابعیت کشور ایتالیا از طریق تولد

به صورت کلی تمامی کشورهای جهان برای دادن تابعیت به فرزندان، از دو سیستم خاک و خون پیروی می‌نمایند. کشور ایتالیا از سیستم خون برای نوزاد متولد شده تبعیت می کند و در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده تبعه ایتالیا باشند، تابعیت این کشور به نوزاد نیز، اعطا می‌شود.

باید به این نکته اشاره نمود که نوزادانی که در ایتالیا متولد شده‌اند و پدر و مادرشان نامشخص هستند، می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

بهترین روش مهاجرت به کشور ایتالیا چیست؟

بهترین روش مهاجرتی به کشور مقصد را نمی‌توان برای تمامی افراد متقاضی یکسان دانست. چرا که هر فردی شرایطش با فرد دیگر متفاوت است و تشخیص این امر که کدام روش مهاجرتی برای فرد متقاضی مناسب است، با یک وکیل حاذق و باتجربه است.

وکیل متبحر در زمینه مهاجرت به ایتالیا، شرایط فرد متقاضی را مورد بررسی قرار می‌دهد و بهترین روش مهاجرتی را به او پیشنهاد می‌دهد.

وکیل متخصص در زمینه مهاجرت به ایتالیا چه کمکی می‌تواند به فرد متقاضی کند؟

وکیل متخصص در زمینه مهاجرت به ایتالیا اطلاعات جامع و دقیق در زمینه قوانین و چگونگی مهاجرت به کشور ایتالیا دارد و با ارائه مشاوره به متقاضی، می‌تواند این اطلاعات را در اختیار متقاضی قرار دهد و تا انتهای مسیر او را راهنمایی و کمک کند.

  مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

به همین دلیل، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه مهاجرت به ایتالیا است.

جهت دریافت نوبت مشاوره با وکلا در زمینه روش‌های مهاجرت به ایتالیا، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *