این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

روش‌های مهاجرتی سوئد موضوع بحث این نوشتار است.

روش‌های مهاجرتی سوئدمهاجرت به کشور سوئد، از طریق روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که ما نیز در این مقاله قصد داریم تا این مبحث را با شما همراهان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا در این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه روش‌های مهاجرتی سوئد

  • مهاجرت به کشور سوئد از طریق چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟
  • آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به کشور سوئد چیست؟
  • آیا سوئد کشور مناسبی برای زندگی کردن است؟
  • پس از چه مدت می‌توان به اقامت دائم سوئد رسید؟
  • آیا برای مهاجرت به سوئد باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

مهاجرت به کشور سوئد از طریق چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

مهاجرت به کشور سوئد به صورت کلی از طریق 5 روش انجام می‌گیرد. این روش‌ها عبارتند از: مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و در آخر مهاجرت از طریق تولد.
البته مهاجرت از طریق پناهندگی، روش دیگر مهاجرت به کشور سوئد است، که موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان در این زمینه هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌نماید.
روش‌های مهاجرتی سوئد

در این بخش می‌خواهیم تمامی این 5 روش‌ قانونی مهاجرت به کشور سوئد را به صورت جداگانه و مفصل مورد بررسی قرار دهیم.

  دریافت ویزای تحصیلی سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

تحصیل در سوئدکشور سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا است. این کشور نظام آموزشی با سطح بالایی دارد و همچنین دارای شرایط مطلوبی جهت تحصیل است. بنابراین، این کشور متقاضیان زیادی جهت مهاجرت از طریق تحصیل دارد.

پیش از سال 2011، تحصیل در سوئد به صورت رایگان بوده است و به همین دلیل، افراد بسیار زیادی نسبت به امر مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور اقدام می‌کردند.

بعد از سال 2011، این روند تغییر کرد و تحصیل در این کشور مستلزم پرداخت هزینه شد. دانش آموزان در این کشور از سن 7 سالگی مشغول به تحصیل می‌گردند. تحصیل در کشور سوئد برای تمامی افراد بین 7 تا 16 سال، به صورت الزامی است.

اغلب مدارس، یعنی مدارس دولتی و خصوصی در این کشور، تحت نظارت شهرداری‌ها هستند. متقاضیان بسیاری هستند که، از طریق اخذ بورسیه تحصیلی نسبت به ادامه تحصیل دراین کشور اقدام می‌نمایند.

دانشگاه‌ها در کشور سوئد، دارای بهترین و همچنین پیشرفته‌ترین برنامه‌های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی هستند. علت آن این است که، فرد دانشجو می‌تواند دوره‌های کارآموزی را به صورت پاره وقت در رشته تحصیلی خود سپری کند و همچنین، این اجازه را دارد تا همزمان با تحصیل و یا بعد از تحصیل در کشور سوئد مشغول به کار گردد.

هزینه تحصیل در کشور سوئد برای دانشجویان اروپایی به صورت رایگان است و برای دانشجویان غیر دولتی هم تسهیلاتی نیز، وجود دارد. فردی که مایل به تحصیل در کشور سوئد می‌باشد، می‌تواند با داشتن رزومه قوی و همچنین داشتن مدرک آیلتس 6.5 به بالا در این کشور تحصیل نماید.

نکته مثبت تحصیل در سوئد این است که اکثر رشته‌های کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

روش‌های مهاجرتی سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق کار

کار در سوئددر این روش، فرد متقاضی جهت کسب اجازه کار در کشور سوئد، باید یک پیشنهاد کار از کارفرمای این کشور دریافت نماید. این کارفرما باید حداقل 10 روز قبل از پیشنهاد اشتغال به کاری که برای متقاضی ارائه می‌کند، استخدام در شغل مورد نظر را در کشور سوئد به صورت آگهی اعلام نماید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

کارفرما در کشور سوئد، به واسطه تکمیل یک فرم، درخواست مجوز کار برای متقاضی را پیشنهاد می‌نماید. این کارفرما، نیازمند اطلاعات متقاضی می‌باشد. از جمله، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، آدرس ایمیل و همچنین وضعیت تابعیت فرد.
به طور معمول، وب‌سایت‌های خصوصی بسیاری در مورد مشاغل مختلف موجود هستند که جهت پیدا کردن کار در کشور سوئد مورد استفاده افراد متقاضی قرار می‌گیرند. این وب‌سایت‌ها معمولاً دارای فهرستی از مشاغل و کارهایی هستند که فرد متقاضی این توانایی را دارد تا رزومه خود را جهت دریافت آن‌ها بارگزاری نماید.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری در کشور سوئد و دریافت اقامت این کشور از این طریق، شرایط و ضوابط دشوارتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مثل، اتریش، اسپانیا و یونان دارد.
سرمایه‌گذاری دارای زیر شاخه‌های متفاوتی است، که در بسیاری از این زیر شاخه‌ها، سرمایه گذاری در کشور سوئد در ابتدای امر سبب دریافت اقامت این کشور نمی‌شود.

سرمایه گذاری در سوئدبه عنوان مثال، سرمایه گذاری در خرید ملک و سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی سبب دریافت اقامت این کشور در ابتدای امر نمی‌شوند و سرمایه گذاری در کشور سوئد از طریق ثبت شرکت در صورتی که به صورت اصولی انجام گیرد، می‌تواند باعث دریافت اقامت 2 ساله این کشور شود.

فرد متقاضی این اجازه را دارد تا برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقدام کند، اما باید به این امر توجه کند که همراه اجازه کار در این کشور را ندارد. جهت تمدید نمودن اقامت موقت متقاضی برای 2 سال دیگر، شرکتی که در سوئد ثبت گردیده است، باید به صورت فعال بوده و دارای هیچ تخلف و فرار مالیاتی نباشد.

یکی از مسائل بسیار مهم که خارجیان در امر مهاجرت به کشور سوئد از طریق سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنند، آشنایی با استانداردهای سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد.

اغلب افراد متقاضی مهاجرت به سوئد از طریق روش سرمایه گذاری، سابقا در این کشور اقامت نداشته و مسلط به شرایط و قواعد حقوقی این کشور نیستند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌گردد که متقاضیان پیش از انجام هرگونه اقدامی در این زمینه، به استاندارد‌های سرمایه گذاری در این کشور نیز، توجه نمایند.

  ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

با توجه به قوانین مهاجرتی کشور سوئد، در صورتی که فرد خارجی با تبعه سوئدی ازدواج نماید، تابعیت و اقامت دائم این‌کشور به او تعلق می‌گیرد.

متقاضی که درخواست ویزای ازدواج می‌کند، باید اثبات کند که دارای منبع درآمد است. او باید به اداره مهاجرت مراجعه کند و پرسشنامه مورد نظر را تکمیل و سپس ارائه کند. با توجه به قوانین مهاجرتی کشور سوئد، فرد متقاضی برای دریافت اقامت و تابعیت این کشور از طریق ازدواج، باید از تابعیت قبلی خود نیز، انصراف دهد.

مهاجرت به سوئد از طریق تولد

تولد در سوئداعطای تابعیت در کشور سوئد بر اساس اصل خون است، مگر اینکه قوانین در این کشور تغییر یابند. اعطای تابعیت بر اساس اصل خون به این معنا است که تابعیت افراد ناشی از نسب می‌باشد.

بنابراین، نوزاد به محض متولد شدن، تابعیت پدر و مادر خود را دارا می‌شود و به دنیا آمدن نوزاد در خاک آن کشور تاثیری بر روی تابعیت او ندارد.

آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به کشور سوئد چیست؟

به طور کلی می‌توان دو روش تحصیل و کار را به عنوان آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به کشور سوئیس عنوان نمود. ولی باید به این نکته توجه کرد که، بهترین روش مهاجرت، برای هر فردی متفاوت و نسبی می‌باشد. ممکن است آسان‌ترین روش برای فردی، دشوارترین روش برای فرد دیگری باشد و برعکس.

پس از چه مدت می‌توان به اقامت دائم سوئد رسید؟

به طور معمول، پس از مدت 4 سال که فرد مهاجر، موفق به تمدید اقامت خود به صورت مستمر تمدید شد، می‌تواند نسبت به اخذ اقامت دائم کشور سوئد نیز، اقدام کند.

آیا برای مهاجرت به سوئد باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. فرد متقاضی خود می‌تواند مدت زیادی را صرف مطالعه و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز کند. اما کمک گرفتن از یک وکیل متخصص می‌تواند امر مهاجرت را برای متقاضی تسریع بخشد و او را در موفق شدن در این مسیر کمک نماید.

  وکیل ویزای کاری سوئد

بنابراین، ما به شما مخاطبان گرامی موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای وکلای متبحر و مجرب در زمینه مهاجرت به سوئد می‌باشد.

شما می‌توانید جهت برقراری ارتباط با وکیل متخصص و ماهر در زمینه مهاجرت به سوئد و همچنین دریافت نوبت مشاوره، با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (31 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *