این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

در این مقاله با بررسی موضوع راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک با شما همراه هستیم.

راه‌های اخذ اقامت جمهوری چکافرادی که از شرایط زندگی در کشور خود راضی نیستند، به دنبال راهی هستند تا بتوانند با کیفیت و رفاه بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که در بررسی موضوع راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک پاسخ داده می‌شوند عبارتند از:

  • شرایط اقلیمی زندگی در جهموری چک چگونه است؟
  • راه‌های مهاجرت به جمهوری چک از چه طریقی امکان‌پذیر است؟
  • شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری چگونه است؟
  • چگونه می‌توان بهترین روش مهاجرت به جمهوری چک را شناخت؟

شرایط اقلیمی چک در جهموری چک چگونه است؟

جمهوری چک، کشوری واقع در اروپای مرکزی می باشد که از تقسیم کشور چکاسلواکی پدیدار گشته است. زبان رسمی مردم این کشور چکی و همچنین واحد پول آن چک کرونا است. جمعیت جمهوری چک حدود 10 میلیون نفر و مساحت آن بیش از ۷۸ هزار کیلومتر مربع است.

دور تا دور این کشور با کشورهای آلمان، لهستان، اسلواکی و استرالیا احاطه شده است. کشور چک آب و هوای معتدل دارد و دارای زمستان های سرد و تابستان های خنک می‌باشد.
راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

راه‌های مهاجرت به جمهوری چک از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

مهاجرت و دریافت اقامت جمهوری چک، از طریق روش های مختلفی صورت می‌گیرد که این روش‌ها عبارتند از:
دریافت اقامت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تابعیت از طریق تولد و پناهندگی، که روش آخر، یعنی پناهندگی غیر قانونی می‌باشد و موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان هیچگونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد. بنابراین، ما قصد داریم تا در ادامه روش‌های قانونی اخذ اقامت جمهوری چک را با شما مخاطبان مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق تحصیل

یکی از روش های دریافت اقامت جمهوری چک، اخذ ویزای تحصیلی است. بسیاری از جوانان آرزوی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند، چرا که دانشگاه های کشور چک از رتبه جهانی خوبی برخوردار است.راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در چکتحصیل در مقطع کارشناسی در کشور چک حدودا ۳ الی ۴ سال زمان می‌برد. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی، به زبان چکی می باشد که مسلط بودن و داشتن آگاهی کامل نسبت به این زبان، اجباری می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که دانشجویان می‌توانند در بعضی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایند که ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل جهت ورود و تحصیل در آن دانشگاه‌ها الزامی است.

دانشجویان در کشور چک می توانند در رشته مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی تحصیل نمایند. بعد از تمام شدن تحصیل در این مقطع، ارائه پایان نامه و دفاع از آن، ضروری می‌باشد. سپس این افراد به راحتی می‌توانند به بازار کار این کشور وارد شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به طور سالانه حدود 4 الی 10 هزار یورو می باشد، ولی لازم به ذکر است که دانشجویان در کشور چک، می توانند از بورسیه تحصیلی برخوردار گردند.راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور چک به دو صورت انجام می‌گیرد. تفاوت آن‌ها فقط در تعداد واحدهای ارائه شده و تعداد سال‌های تحصیل می‌باشد، که یکی از آن‌ها ۲ الی ۳ سال و دیگری ۴ الی ۶ سال طول می‌کشد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

تحصیل در دانشگاه‌های کشور چک در مقطع کارشناسی ارشد، به دو زبان چکی و زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ باید ارائه شود. بعد از اتمام این مقطع، ارائه پایان نامه الزامی می‌باشد و فرد دانشجو با ارائه پایان نامه خود و دفاع از آن، قادر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد می‌شود. در این مقطع فرد دانشجو بعد از به پایان رساندن تحصیل خود و یا حتی در حین تحصیل، اجازه کار دارد.راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در دانشگاه‌های چک در مقطع دکتری تقریبا بین ۳ الی ۵ سال زمان می‌برد. تحصیل در این مقطع در کشور چک هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چکی امکان پذیر می‌باشد. در این مقطع نیز، دانشجویان مانند دوره‌های قبل باید یک پایان ‌نامه ارائه کنند و از آن دفاع کنند.

در این مقطع در کشور چک، بیشتر به تحقیق و پژوهش پرداخته می‌شود و باید مدرک زبان آیلتس با نمره ۷ یا مدرک تافل معادل آن ارائه شود.

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق کار

دریافت اقامت چک از طریق کار، یکی از راه‌های اقامتی در این کشور به حساب می‌آید. این روش برای فردی که بین المللی است و خارج از کشور چک و یا حتی اتحادیه اروپا به دنبال کار در این کشور می‌گردد، کمی دشوار می‌باشد.

چرا که افراد جهت کاریابی و دریافت اقامت از طریق این روش، نیازمند یک کارفرمای معتبر هستند و فرد باید در ابتدا توسط یک کارفرمای معتبر در کشور چک دعوتنامه کاری دریافت کند.

شخص کارفرما، جهت جستجوی یک فرد متخصص و ماهر برای شغل مورد نظر خود، باید در ابتدا یک آگهی به مدت سه ماه در کشور چک چاپ کند و در صورتی که فرد مورد نظر پیدا نشد، سپس آگهی را در کل اتحادیه اروپا ثبت کند. بعد از آن، در صورتی که دوباره فرد واجد شرایط پیدا نشد، می‌تواند از کشورهای دیگر نیرو جذب نماید.راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه گذاریجهت دریافت اقامت جمهوری چک از طریق سرمایه‌ گذاری، لازم است مبلغی حدود ۳ الی۶ میلیون دلار در یک کسب و کار، سرمایه گذاری شود. در این روش، فرد متقاضی می تواند تقریبا به طور همزمان برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت نماید و همچنین بعد از چند سال از اقامت دائم این کشور برخوردار شود.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

پروسه دریافت ویزای سرمایه گذاری در کشور چک، حدود شش ماه طول می‌کشد و سپس به فرد متقاضی اقامت دو ساله ارائه می‌گردد که این اقامت تا ۵ سال قابل تمدید می‌باشد و بعد از آن به فرد، اقامت دائم داده می‌شود و بعد از گذشت ۱۰ سال از اقامت دائم، متقاضی می‌تواند جهت دریافت پاسپورت و تابعیت چک اقدام نماید.

در روش اخذ اقامت چک از طریق سرمایه گذاری، باید به این نکته توجه نمود که کسب و کاری که افراد در این کشور راه می اندازند، باید بتوانند برای حداقل ۲۰ فرد چکی یا فرد عضو اتحادیه اروپا شغل ایجاد کنند.راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

اخذ اقامت جمهوری چک از طریق ازدواج

اخذ اقامت کشور چک از طریق ازدواج، یکی از بهترین و آسان ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور است. افراد با ازدواج کردن با فردی که دارای اقامت دائم و شهروندی این کشور می‌باشد، می‌توانند اقامت چک را دریافت کنند.

در این روش، فرد ابتدا یک اقامت موقت دریافت می‌کند و بعد از دو سال از اقامتش، در صورت رعایت لزومات شهروندی، می‌تواند اقامت دائم را دریافت کند. در صورتی که فردی اقامت دائم این کشور را از طریق ازدواج دریافت نماید، از مزایایی که سایر شهروندان برخوردار هستند، مانند آموزش، بهداشت، حق کار و غیره برخوردار می‌شود.راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

اخذ اقامت و تابعیت جمهوری چک از طریق تولد

اخذ اقامت و تابعیت جمهوری چک از طریق تولددریافت اقامت جمهوری چک و دریافت تابعیت این کشور از طریق تولد، شرایط خاصی دارد. کشور چک مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای اعطای تابعیت از طریق تولد، از سیستم خون پیروی می‌نماید.

بنابراین، جمهوری چک در صورتی به کودک متولد شده پاسپورت و اقامت دائم این کشور را اعطا می‌کند که یکی از والدین او دارای اقامت دائم و یا تابعیت کشور چک باشد. در صورتی که کودکی در چک متولد شود و والدینش مقیم یا شهروند دائمی این کشور باشند، چه کودک در چک متولد شده باشد و چه خارج از خاک آن، اقامت و تابعیت این کشور را دریافت خواهد نمود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

چگونه می‌توان بهترین روش مهاجرت به جمهوری چک را شناخت؟

جهت شناخت بهترین روش مهاجرت به جمهوری چک، باید حتما با یک وکیل متبحر و با تجربه در این زمینه مشورت نمود تا وکیل، شرایط فرد متقاضی را مورد بررسی قرار دهد و بهترین روش مهاجرت را با توجه به شرایط آن فرد به او پیشنهاد دهد و راهکارهای مورد نیاز و اصولی را به او ارائه نماید.

به همین دلیل، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌نماییم که بهترین و باتجربه‌ترین وکلا را در زمینه راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک دارد.

جهت برقراری ارتباط با وکلا در زمینه راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

راه‌های اخذ اقامت جمهوری چک

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *