این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع خرید ملک در نروژ با شما هستیم.

خرید ملک در نروژشرایط اقامت نروژ با خرید ملک و اخذ تابعیت نروژ چگونه است؟
قیمت خرید خانه در نروژ چقدر است؟
نروژ چگونه کشوری است؟

با ما همراه باشید.

مقدمه

نروژ یک کشور کوهستانی است و دارای آب و هوایی سرد می باشد. از آنجا که این کشور با قطب شمال همسایگی دارد، حدود 70% از مساحت آن غیرقابل سکوت است. این کشور عضو حوزه شنگن می‌باشد.

نروژ دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و جزء کشورهای مرفه جهان محسوب می شود. خرید ملک در هر کشور خارجی علاوه بر سود اقتصادی، می تواند شرایط دریافت اقامت را نیز به دنبال داشته باشد.

کشور نروژ با توجه به ثبات شرایط سیاسی حاکم بر آن، نوسانات اقتصادی بسیار پایینی دارد، که این امر موجب شده افراد بسیاری جهت سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. واحد پول نروژ، کرون می‌باشد.

این کشور ۳۸۵٬۲۵۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر است. برای خرید ملک در هر مکانی باید نکات بسیاری مورد توجه قرار گیرد تا خرید ملک به درستی انجام شده و اهداف مورد نظر شخص خریدار تحقق یابند؛ از جمله این نکات می توان به قیمت ارز، بازار مسکن و موقعیت ملک اشاره کرد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

آیا خرید ملک در نروژ منجر به اخذ اقامت می‌شود؟

خرید ملک در نروژ سبب اخذ اقامت برای افراد خارجی نمی‌گردد.

آیا امکان اخذ وام برای خرید ملک در نروژ وجود دارد؟

خیر اشخاصی که شهروند و یا مقیم اتحادیه اروپا نیستند امکان استفاده از وام برای خرید خانه را ندارند.

خرید ملک در نروژ

خرید ملک در کاناداقیمت مسکن در اسلو بسیار بالا است و شهر اسلو از نظر گرانی مسکن، هفدهمین شهر دنیا می باشد. این در حالی است که در سال جاری قیمت مسکن در این کشور کاهش یافته است.

متوسط قیمت خانه برای زندگی در نروژ در هر مترمربع ۲۱٫۱۳۸ کرون است. متوسط متراژ منازل مسکونی در نروژ ۱۲۰ متر مربع می‌باشد.

برای خرید خانه های چندین سال ساخت بایستی حدود ۲،۵۳۶،۵۶۰ کرون هزینه نمود و خرید یک خانه نو ساز به طور متوسط ۳،۷۱۲،۸۰۰ کرون هزینه در بر خواهد داشت.

خرید ملک در نروژ و اخذ اقامت آن

خرید ملک در نروژ، و اخذ اقامت دائم آن از این روش، شرایط خاصی دارد.

برای اخذ اقامت در کشور نروژ متقاضی اقامت در این کشور، ابتدا باید ملکی خریداری نموده و ضمن حفظ ملک خود به مدت 5 سال، نسبت به اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور اقدام نماید.

خرید ملک در نروژ و استانداردهای سرمایه گذاری

سرمایه گذاران خارجی ممکن است، ملکی از کشور نروژ را برای خود خریداری کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که هر ملکی را نمی‌توان خرید و بعضی از املاک دارای محدودیت‌های خاصی هستند.

لازمه استفاده شرکت ها از انواع مختلف املاک کسب امتیازاتی از کشور نروژ می‌باشد. املاکی مانند معادن، جنگل ها، آبشارها و … . شرکت های خارجی می‌توانند این املاک را اجاره دهند و اجاره این ملک ها، برای بیش از 10 سال غیرممکن است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

از سال 2001 که نروژ عضوی از EFTA شد، برای مهاجرت به نروژ باید ویزای شنگن دریافت کرد. جهت دریافت ویزای شنگن به مدارک زیر نیاز است:

  • پرکردن فرم ویزای شنگن به صورت الکترونیکی و نگه داشتن یک کپی از آن
  • یک قطعه عکس رنگی جدید و بدون رتوش با پس زمینه روشن
  • اصل و کپی گذرنامه – حداقل 3 ماه پس از تاریخ بازگشت از محدوده شنگن گذشته باشد – لازم است. (گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.)
  • نسخه‌های قبلی ویزای شنگن با مهر ورود و خروج
  • یک نسخه از رزرو بلیط بازگشتی
  • بیمه مسافرتی مورد تأیید با حداقل مبلغ 30000 یورو که نروژ و کل منطقه شنگن را پوشش دهد.
  • یک نامه همراه با هدف سفر به نروژ و برنامه سفر
  • رزرو پرواز با تاریخ و شماره پرواز مشخص ورود و خروج از نروژ.
  • مشخص نمودن محل اقامت برای تمام مدت اقامت در نروژ
  • اثبات وضعیت مدنی (گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی مرگ همسر)

چه افرادی برای خرید ملک در نروژ واجد شرایط هستند؟

بر اساس قانون کشور نروژ، هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی یا افراد محلی که علاقه‌مند به خرید ملک در نروژ هستند، اعمال نمی‌شود. به این صورت که هر کسی که دارای اقامت موقت یا دائم در کشور نروژ باشد می‌توان اقدام به خرید یا اجاره ملک در این کشور نماید. اگر قصد دارید به نروژ مهاجرت کنید، خرید ملک یک روش مناسب است..

مراحل قانونی خرید ملک

مراحل اجرایی برای خرید ملک در فنلاندهنگام خرید ملک در نروژ، مقررات قانونی خاصی در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که تصمیم گرفتید یک ملک را در نروژ خریداری کنید، باید یک نماینده املاک و مستغلات را برای نمایندگی خود جستجو کنید.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

به طور معمول در نروژ 15درصد از هزینه خرید ملک به عهده خریدار به صورت سرمایه شخصی است و 85 درصد باقی مانده را می‌توانید از بانک یا موسسه اعتباری در نروژ به صورت وام دریافت کنید.

گام بعدی برگزاری یک جلسه با بانک مورد نظر است تا میزان وامی که می‌توانید دریافت کنید مشخص شود. بعد از مشخص کردن نوع ملک و شهر مورد نظر، گام بعدی در فرایند خرید ملک، قرارداد است.

در قرارداد کل مراحل خرید تنظیم می‌شود، که از هر دو طرف، در صورت نقض قرارداد محافظت می‌کند و پرداخت های مربوط به خرید را مشخص می‌نماید. این قرارداد توسط نماینده املاک و مستغلات تنظیم می شود و پس از امضای دو طرف، مسئولیت قرارداد را به عهده دارد.

قیمت املاک در نروژ برای سرمایه گذاران خارجی قابل دسترسی است. تغییرات قیمت ممکن است ناشی از تعدادی از عوامل مانند نرخ بهره پایین، افزایش جمعیت و توسعه اقتصادی قوی باشد. هنگام خرید ملک در نروژ، هزینه های معامله شامل تمام هزینه‌های خرید و فروش مجدد می‌باشد.

  • هزینه‌های دفتر اسناد رسمی؛
  • هزینه وکلا؛
  • هزینه ثبت نام؛
  • مالیات و عوامل املاک و مستغلات.

کمیسیون عامل بین 1 تا 2.5 درصد از قیمت خرید ملک محاسبه می شود. این هزینه برای اموال تا 50 میلیون پوندی پرداخت می‌شود. مالیات بر ارزش افزوده اضافی 25٪ باید به مقامات محلی پرداخت شود.

وکیل امور ملک

خرید ملک و املاک در هر جایی از دنیا حساس است و باید کاملا اگاهانه انجام شود. انجام این کار بدون کمک گرفتن از افراد با تجربه و آگاه در این زمینه می تواند خسارات جبران‌ناپذیری به شخص وارد کند. به همین دلیل استفاده از تجارب وکلای امور ملکی یک امر ضروری است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

اگر به قصد اخذ اقامت نروژ اقدام به خرید ملک در این کشور می‌نمایید توصیه می‌شود با یک وکیل معتبر، با تجربه و آشنا به امور ملکی در این کشور مشورت نمایید. موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان آمادگی خود را جهت ارائه کلیه خدمات مشاوره در امور مهاجرت و خرید ملک در نروژ، اعلام می‌دارد.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *