امروز با موضوع خرید ملک در اسپانیا با شما هستیم.

خرید ملک در اسپانیاآیا امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور اسپانیا وجود دارد؟
مزایای خرید ملک در اسپانیا چیست و آیا امکان اخذ اقامت با خرید ملک ارزان وجود دارد؟
افراد واجد شرایط برای خرید ملک در کشور اسپانیا را می‌شناسید؟
چه توصیه های حقوقی برای خرید ملک و مستغلات و سرمایه گذاری در اسپانیا باید مورد توجه قرار گیرند؟

برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مقدمه

اسپانیا یا پادشاهی اسپانیا کشوری است در جنوب غربی اروپا که در شبه جزیره ایبری واقع شده است. این کشور از سمت شمال با فرانسه، از سمت جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل‌الطارق و از غرب با کشور پرتغال هم مرز است.

مرز اسپانیا با کشور پرتغال به عنوان طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اروپا به شمار می رود.

از لحاظ وسعت کشور اسپانیا به عنوان دومین کشور در اروپای غربی و به طور کلی به عنوان پنجمین کشور بزرگ در اروپا به شمار می‌رود. پایتخت این کشور مادرید است که بزرگترین شهر در اسپانیا نیز می‌باشد.

واحد رسمی پول در کشور اسپانیا یورو بوده و زبان رسمی مردم اسپانیا اسپانیایی می‌باشد. همچنین این کشور به شکل پادشاهی مشروطه حکومت می شود و جمعیت آن بیش از 46 میلیون نفر می‌باشد.

از لحاظ اقتصادی کشور اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ در جهان به شمار می‌رود و پنجمین اقتصاد بزرگ بین کشور های عضو اتحادیه اروپا می‌باشد.

علاوه بر وضعیت اقتصادی رو به رشدی که کشور اسپانیا دارد، کیفیت بالای زندگی در اسپانیا موجب شده تا سالانه افراد زیادی قصد سرمایه گذاری در این کشور و مهاجرت به اسپانیا را داشته باشند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور خرید ملک در اسپانیا است که می‌تواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود، در این مقاله برای شما عزیزان به جزئیات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

خرید ملک در اسپانیا برای اخذ اقامت

گلدن ویزای اسپانیاهر نوع خرید ملک در اسپانیا موجب اخذ اقامت این کشور نمی‌شود بلکه برای اخذ اجازه اقامت از طریق این نوع سرمایه گذاری فرد باید شرایطی را رعایت نماید.

یکی از راه‌هایی که می توان از طریق آن برای خرید ملک و اخذ اقامت کشور اسپانیا اقدام نمود از طریق خرید ملک با ارزش 100 هزار یورو به بالا است. البته برخی نیز پیشنهاد می‌کنند که مبلغ سرمایه‌گذاری حداقل 150 هزار یورو باشد.

به افرادی که از این روش برای خرید ملک اقدام می‌کنند ابتدا یک اقامت یک ساله اعطا می‌گردد. پس از گذشت آن یک سال متقاضی می‌تواند دو مرتبه اقامت کشور اسپانیا به مدت دو سال را دریافت نماید و پس از گذشت پنج سال متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا درخواست نماید که متاسفانه این روش برای ایرانیان قابل انجام نیست.

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت، اخذ گلدن ویزا اسپانیا است که برای ایرانیان نیز قابل انجام می‌باشد. برای اخذ این نوع ویزا متقاضیان باید مبلغ بیش از 500 هزار یورو را به خرید ملک و مستغلات در کشور اسپانیا اختصاص دهند و از این طریق برای خود و خانواده خود اجازه اقامت را کسب نماید.

این ویزا باید هر دو سال تمدید گردد و متقاضیانی که با این روش به مدت 5 سال در اسپانیا حضور داشته باشند می‌توانند اقامت دائم کشور اسپانیا را به دست آورند.

متقاضیان برای اخذ ویزای موقت کشور اسپانیا نیاز به حضور در کشور اسپانیا را ندارند اما اگر قصد اخذ اقامت دائم در کشو اسپانیا را دارید باید در این کشور حضور داشته باشید.

  کالج زبان در اسپانیا

همچنین بعد از گذشت ده سال از اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا از روش‌های گفته شده، متقاضیان می‌توانند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

مزایا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که به دلیل صنعت گردشگری فعال آن، قیمت خانه روند صعودی دارد و با اجاره کوتاه مدت خانه نیز می توان سود زیادی به دست آورد.

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا این است که متقاضیان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی اقدام به این نوع سرمایه‌گذاری نمایند و نیازی نیست افراد حتما تبعه کشور های عضو اتحادیه اروپا باشند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسپانیا می‌تواند از طریق خرید ملک‌های تجاری یا مسکونی و یا حتی زمین باشد.
به علاوه این نوع از سرمایه‌گذاری توسط دولت این کشور حمایت می‌شود.
همچنین در مورد گلدن ویزا شما بدون نیاز به حضور در کشور اسپانیا می توانید اقامت خود را حفظ کنید.

از کجا باید شروع کرد؟

ثبت شرکت در اسپانیابرای اقدام به سرمایه گذاری متقاضیان باید به ایستگاه پلیس مراجعه نموده و با ارائه پاسپورت خود، یک شماره اقتصادی دریافت نمایند.

البته توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای انجام این پروسه برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود یک روز زمان می برد اما برای متقاضیانی که شهروند دیگر کشور‌ها این پروسه ممکن است 2 الی 3 هفته طول بکشد.

ابتدا متقاضی باید برای دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا اقدام نماید و بعد از اخذ این ویزا به اسپانیا سفر کند. بعد از ورود به اسپانیا و انتخاب ملک مورد نظر در این کشور متقاضی باید به کشور خود بازگشته و اقدام به خرید ملک نماید.

سپس بعد از خرید ملک و دریافت اقامت این کشور متقاضی می‌تواند اقدام به مهاجرت به اسپانیا نماید. توجه داشته باشید که مراحل اولیه خرید ملک در اسپانیا توسط وکیل انجام می‌شود و وکیل متقاضی باید استعلام‌های مورد نیاز را از اداره برق و گاز و آب دریافت نموده و به دفتر اسناد رسمی در کشور اسپانیا تحویل نماید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

بعد از پرداخت هزینه‌ها و تکمیل قرارداد سند ملک به اسم متقاضی ثبت رسمی می‌گردد. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای کشور اسپانیا و اقامت در این کشور سند ملک باید به نام متقاضی باشد.

مدارک زیر را باید به شکل ترجمه شده به زبان اسپانیایی به مقامات مربوطه ارائه کنید:

  • تکمیل فرم برای درخواست ویزا
  • عکس مناسب از متقاضی
  • ارائه پاسپورت با داشتن اعتبار زمانی
  • ارائه فرم عدم سوء پیشینه متقاضی
  • اثبات تمکن مالی با ارائه نامه از بانک
  • داشتن بیمه پزشکی و درمانی

قیمت خانه در اسپانیا

افرادی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا و مهاجرت به این کشور را دارند باید علاوه بر هزینه‌ای که برای خرید ملک در این کشور و انجام سرمایه گذاری کنار می گذارند به دیگر هزینه‌هایی که باید پرداخت نمایند نیز توجه داشته باشند.

یکی از راه‌های پرداخت این هزینه‌ها از طریق اجاره ملک خود به افراد می‌باشد زیرا همان طور که می‌دانید کشور اسپانیا سالانه پذیرای تعداد زیادی توریست می‌باشد.

اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 648.67 یورو
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 501.68 یورو
قیمت خرید هر مترمربع ملک در مرکز شهر 2،880.38 یورو
قیمت خرید هر مترمربع ملک در خارج از مرکز شهر 1،945.51 یورو

ضرورت حضور وکیل

شماره وکیل مهاجرتخرید ملک در اسپانیا با توجه به جزییات قوانین، موضوع مهم و پیچیده‌ای است که افراد نمی‌توانند بدون تجربه کافی در این زمینه موفق شوند.

حتما قبل از انجام هر گونه اقدامی با وکیل مشاوره املاک معتبری مشورت نمایید. همچنین ضرورت تسلط وکیل بر زبان اسپانیایی و انگلیسی را نیز مد نظر داشته باشید.

حتما به صورت حضوری از ملک دیدن نمایید و تنها به دیدن عکس های اینترنتی ملک اکتفا نکنید.
از وجود کلیه امکانات همچون آب و برق اطمینان پیدا کنید.

  اقامت یونان مهر پارسیان

از مالک واقعی ملک آگاهی داشته باشید و با او معامله نمایید. در صورت نبود صاحب ساختمان حتما از قانونی بودن برگه وکالت او مطمئن گردید و سپس اقدام به خرید ملک در اسپانیا نمایید.

موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، آمادگی خود را در زمینه اعطای کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره و … اعلام می‌دارد. رضایت شما، افتخار ماست.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه ها

  • سلام می‌خواستم بدونم که اگرمن تواسپانیا ملک بخرم توی اسپانیا به من اجازه کار داده می‌شود؟

    • سلام، کسانی که این نوع اقامت را دریافت می‌کنند، می‌توانند با ثبت شرکت به فعالیت اقتصادی بپردازند. البته تا زمانی که ویزای مولتی شما به اقامت تبدیل نشود، اجازه فعالیت اقتصادی در اسپانیا نخواهید داشت.
      البته دارندگان این نوع اقامت به هیچ عنوان الزامی به اشتغال و یا هرگونه فعالیت اقتصادی و درآمدزایی در اسپانیا ندارند و در عین حال از این امر منع نمی شوند. این نکته یکی از مزایای اصلی دریافت اقامت اسپانیا از این روش می‌باشد.

  • با سلام و وقت بخیر. بنده تاجر فرش هستم. قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارم. ممنون میشم بفرمایید که برای مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی یا خرید ملک چه شرایطی را باید داشته باشم؟

    • سلام دوست عزیز
      در تمکن اسپانیا شما باید ماهی 5/2 هزار یورو درآمد داشته باشید. در تمکن اسپانیا شرط حضور مهم است، و شما باید حتما در این کشور حضور داشته باشید، و همچنین باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد حتما در 6 الی 9 ماه گذشته شما گردش حساب داشته‌اید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بین الملل با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *