این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد همراهتان هستیم.

ثبت نام در دانشگاه‌های سوئدکشور سوئد دارای دانشگاه‌های مناسب با برنامه‌های آموزشی عالی است. افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید اطلاعات مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه‌های این کشور را به صورت دقیق به دست آورند.

موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما همراهان می‌باشد.
ما نیز در این مقاله قصد داریم تا مبحث ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا در این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

چطور می‌توان از دانشگاه‌های کشور سوئد پذیرش گرفت؟
نظام آموزشی در دانشگاه‌های کشور سوئد به چه صورت می‌باشد؟
آیا تحصیل در دانشگاه‌های سوئد رایگان می‌باشد؟
آیا تحصیل در دانشگاه‌های سوئد و دریافت پذیرش، موجب دریافت ویزای تحصیلی و سپس اقامت دائم این کشور می‌گردد؟
چه مدارکی جهت دریافت پذیرش دانشگاه‌های سوئد مورد نیاز است؟
چرا بهتر است جهت ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد، از طریق یک وکیل متخصص اقدام کنیم؟
چطور می‌توان از دانشگاه‌های کشور سوئد پذیرش گرفت؟

در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های کشور سوئد، محبوبیت بسیاری در میان جوانان ایرانی که علاقمند به تحصیل در کشوری دیگر هستند نیز، دارد. در نیم قرن اخیر، افراد بسیار زیادی موفق به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شده‌اند.

با توجه به نوسانات ارزی که در سال‌های اخیر رخ داده است و همچنین افزایش قیمت کرون سوئد، فرد متقاضی تحصیل در این کشور، باید تلاش کند تا از فرصت‌های تحصیلی رایگان و یا ارزان دانشگاه‌های این کشور نیز، استفاده نماید.

فرد متقاضی، جهت تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، باید مدارک مورد نیاز جهت پذیرش را تهیه و سپس با توجه به مهلت تعیید شده توسط دولت سوئد، این مدارک را در مهلت قانونی ارسال کند.
ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

  سرمایه گذاری در سوئد

نظام آموزشی در دانشگاه‌های کشور سوئد به چه صورت می‌باشد؟

تحصیل در سوئدتعداد واحدهایی که افراد دانشجو باید در مقطع کارشناسی در کشور سوئد، سپری کنند، ۱۸۰ واحد می‌باشد که گذارندن آن‌ها به طور معمول ۳ سال به طول می‌انجامد که فرد دانشجو باید مجموعا ۶ ترم شهریه در این مقطع نیز، پرداخت نماید.
همچنین، واحدهایی که افراد دانشجو باید در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، سپری نمایند، در دوره‌های یک ساله (60 واحدی) و دو ساله (120 واحدی) نیز، ارائه می‌گردند.

فرد دانشجو در تمامی این دوره‌ها باید پایان نامه ارائه نماید. تحصیل در دوره‌های یک‌ ساله دانشگاه‌های این کشور، مورد تایید وزارت علوم ایران نمی‌باشد.

تعداد واحدهایی که افراد دانشجو باید در مقطع دکتری در دانشگاه‌های کشور سوئد سپری کنند، 240 واحد است، که گذراندن آن‌ها ۳ سال به طول می‌انجامد. تعداد کمی از رشته‌ها در کشور سوئد، مستقیما از دیپلم به کارشناسی‌ ارشد هستند که این دوره مجموعا ۵ سال طول می‌کشد.

هزینه تحصیل در رشته‌هایی که به ‌صورت مشترک هستند و مدرک دانش ‌آموختگی آن‌ها از دو دانشگاه صادر می‌گردد نیز، نسبت به رشته‌های دیگر بیشتر است.

کیفیت مقاله نویسی در دانشگاه‌های کشور سوئد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای تشخیص اصالت کار دانشجو در این دانشگاه‌ها، از نرم‌افزار‌های بسیار ‌پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. بنابراین در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید، بهتر است مقاله‌نویسی خود را تقویت نمایید.
ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

آیا تحصیل در دانشگاه‌های سوئد رایگان می‌باشد؟

به طور معمول، تحصیل در دانشگاه‌های سوئد رایگان نمی‌باشد. دانشجویان خارجی در بعضی از دانشگاه‌های کشور سوئد، در مقطع کارشناسی که دروس به زبان سوئدی تدریس می‌شوند، تحت شرایطی ممکن است از پرداخت شهریه معاف شوند.
دانشجویان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های سوئد، باید حدودا بین ۴۰ تا ۶۰ هزار کرون در هر ترم، شهریه پرداخت نمایند. قسط اول شهریه باید قبل از پذیرش نهایی فرد، به حساب دانشگاه واریز گردد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

میزان شهریه در مقطع کارشناسی ارشد ثابت نمی‌باشد و هر سال تغییر می‌کند. ولی به صورت میانگین میزان شهریه در این مقطع برای هر ترم، بین ۳۰ تا ۹۰ هزار کرون می‌باشد.

میزان شهریه با توجه به رشته و نوع دانشگاه فرد، متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال، فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در رشته فیزیوتراپی گرایش رفاه اجتماعی و بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد، باید ترمی ۶۷ هزار کرون پرداخت نماید. ولی فرد دیگری، برای تحصیل در رشته مهندسی بیومدیکال دانشگاه لینشوپینگ باید ۶۳ هزار کرون در هر ترم نیز، شهریه پرداخت نماید.

شهریه دانشگاه‌های سوئد در مقطع دکتری و در تمامی رشته‌ها، با هر زبانی که تدریس شود، به صورت رایگان می‌باشد. جهت این امر، فرد متقاضی باید در مورد فرصت‌های بورسیه‌ای که در سایت دانشگاه‌ها منتشر می‌گردند، مطلع گردد و در مدت زمان مشخص شده نیز، درخواست دهد.
ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

آیا تحصیل در دانشگاه‌های سوئد و دریافت پذیرش، موجب دریافت ویزای تحصیلی و سپس اقامت دائم این کشور می‌گردد؟

اخذ اقامت سوئدهنگامی که فرد متقاضی، مدارک مورد نیاز را به ‌صورت کامل ارسال و همچنین هزینه درخواست را در مدت تعیین شده، پرداخت می‌نماید، برای او پذیرش مشروط صادر می‌شود.

بعد از آن، متقاضی باید قسط اول شهریه خود را نیز، پرداخت نماید. سپس، ویزای فرد از جانب اداره مهاجرت صادر می‌گردد، که متقاضی باید آن را از سفارت سوئد در ایران دریافت نماید.

این ویزا به مدت 1 سال اعتبار دارد که نوع آن نیز، تحصیلی می‌باشد و همچنین قابل تمدید برای سال‌های آتی است که فرد دانشجو مشغول به تحصیل می‌باشد.

فردی که به دنبال اخذ اقامت دائم کشور سوئد می‌باشد، باید یکسری شرایط خاصی را رعایت کند. به عنوان مثال، باید ۴ سال به‌ صورت قانونی در این کشور کار کرده باشد، درآمد معینی داشته باشد، مالیات داده باشد و یا اینکه با یک فرد تبعه سوئدی ازدواج کرده باشد.

  وکیل ویزای کاری سوئد

فرد متقاضی، با اخذ ویزای تحصیلی،‌ اقامت یک‌ساله دریافت می‌نماید که همانگونه که عنوان شده، این اقامت قابل‌ تمدید می‌باشد. ولی باید به این نکته توجه نمود که فرد با دریافت اقامت تحصیلی، نمی‌تواند اقامت دائم این کشور را به دست آورد.

بنابراین، ویزای تحصیلی در کشور سوئد، به هیچ عنوان به اقامت دائم و تابعیت این کشور منتهی نخواهد شد و متقاضی جهت این امر باید نوع ویزای خود را نیز، تغییر دهد.
ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

چه مدارکی جهت دریافت پذیرش دانشگاه‌های سوئد مورد نیاز است؟

اخذ پذیرش از دانشگاه‎های کشور سوئد و همچنین دریافت اقامت این کشور، نیازمند ارائه یکسری مدارک می‌باشد، که این مدارک مورد نیاز به شرح ذیل می‌باشند:

اسکن از صفحه اول گذرنامه معتبر فرد
ترجمه رسمی مدرک کارشناسی (جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد)
ترجمه رسمی مدرک کارشناسی ارشد (جهت پذیرش در مقطع دکتری)
ترجمه رسمی ریز نمرات فرد متقاضی در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی‌ ارشد
مدرک زبان آیلتس نمره ۶ یا ۶.۵
مدرک زبان تافل نمره ۸۰ از ۱۲۰
دو توصیه‌ نامه تحصیلی
رزومه آکادمیک متقاضی
بیانیه هدف
پرداخت هزینه درخواست تحصیل
ثبت ‌نام در سایت University Admission
اسکن مقالاتی که ثبت‌ شده‌اند (برای مقطع دکتری)
خلاصه ترجمه ‌شده پایان‌نامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد (جهت درخواست تحصیل در مقطع دکتری)
تمامی مدارک تحصیلی فرد متقاضی نیز، باید ترجمه رسمی شوند.
چرا بهتر است جهت ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد، از طریق یک وکیل متخصص اقدام کنیم؟

جهت ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد و همچنین دریافت ویزای تحصیلی این کشور، بهتر است از طریق یک وکیل متبحر و با تجربه اقدام نمایید تا بتوانید از طریق راهکاری اصولی و قانونی، شانس دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور را نیز، افزایش دهید.
به همین دلیل، ما به شما عزیزان موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای وکلای با تجربه و متخصص در زمینه ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد می‌باشد.

  دریافت ویزای تحصیلی سوئد

شما می‌توانید جهت برقراری ارتباط با وکیل متبحر و مجرب در زمینه ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد و همچنین دریافت نوبت مشاوره، با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *