این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

در این مقاله با موضوع تولد فرزند در استرالیا با شما همراه هستیم.

تولد فرزند در استرالیاهر انسانی بعد از آن که زنده به دنیا می‌آید، صاحب حقوقی می‌شود. جنین یا حمل نیز از نظر حقوقی تا زمانی که زنده به دنیا نیامده است، شخص مستقلی به شمار نمی‌آید و اصولا نمی‌تواند دارای حق و تکلیف باشد. اما در قانون مدنی و قوانین دیگر، حق و حقوقی برای جنین و حمل نیز دیده شده است.

در ماده ۹۵۷ قانون مدنی در مورد حقوق مدنی جنین چنین عنوان شده است که: حمل از حقوق مدنی متمتع می‌شود مشروط بر این ‌که زنده متولد شود. منظور قانونگذار از این ماده این است که در صورتی که مصلحت اقتضا نماید، ممکن است جنین حتی پیش از تولد دارای حق شود. البته، مشروط بر این که زنده به دنیا آید. پس، می‌توان گفت جنین نیز دارای نوعی شخصیت می‌باشد و می‌تواند صاحب حق باشد.تولد فرزند در استرالیا

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع تولد فرزند در استرالیا و حق دریافت تابعیت پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.تولد فرزند در استرالیا

سوالات مهمی که در بررسی موضوع تولد فرزند در استرالیا پاسخ داده می‌شوند عبارتند از:

  • استرالیا چگونه کشوری می‌باشد؟
  • اعطای تابعیت بر اساس اصل خاک به چه معنایی می‌باشد؟
  • اعطای تابعیت بر اساس اصل خون به چه معنا است؟
  • تابعیت فرزند متولد شده در استرالیا دارای چه وضعیتی می‌باشد؟
  • بهترین و باتجربه‌ترین وکیل در زمینه تولد فرزند در استرالیا کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟
  روش‌های مهاجرت به استرالیا

استرالیا چگونه کشوری می‌باشد؟

استرالیاکشور استرالیا با توجه به وسعت فراوانی که دارد، به عنوان ششمین کشور وسیع دنیا شناخته شده است. جمعیت آن بیش از 25 میلیون نفر می‌باشد و زبان رسمی مردم این کشور، انگلیسی است.

کشور استرالیا در سال 1901 میلادی استقلال خود از بریتانیای کبیر را اعلام کرد. پایتخت این کشور، شهر کانبرا است و شهرهای بزرگ دیگر این کشور سیدنی و ملبورن می‌باشند. این کشور فاقد مرز خاکی با کشورهای دیگر می‌باشد. زیرا اطراف آن را اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد جنوبی و اقیانوس هند احاطه کرده‌اند.

تولد فرزند یکی از روش های دریافت تابعیت در کشورهای مختلف می‌باشد. به صورت کل، اعطای تابعیت به فرزند متولد شده در کشورهای مختلف بر اساس دو اصل صورت می‌گیرد. یک اصل که معروف به اصل خاک است و اصل دیگر که به اصل خون شناخته شده است. این دو اصل در مقابل یکدیگر قرار دارند.تولد فرزند در استرالیا

اعطای تابعیت بر اساس اصل خاک به چه معنایی می‌باشد؟

اصل خاک در کشورهای مهاجر پذیر اجرا می گردد. بر اساس این اصل، تمام افرادی که در کشتی، هواپیما، قلمرو یا در آسمان و محدوده هوایی یک کشور متولد شوند، حق شهروندی آن کشور را دریافت خواهند کرد.

این حق هیچ ارتباطی به ملیت یا شهروندی پدر و مادر نوزاد و حتی نوع اقامت آن ها ندارد. کانادا و آمریکا تنها کشورهای توسعه یافته دنیا می‌باشند که از اصل خاک پیروی می نمایند. کشورهای دیگری که از اصل خاک پیروی می نمایند عبارتند از: ونزوئلا، مکزیک، اروگوئه، شیلی، پرو، آرژانتین، پاناما، کلمبیا، هندوراس و غیره.تولد فرزند در استرالیا

بعضی از کشورها از جمله فرانسه، آلمان، ایران و ایرلند جهت جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی، شروطی را برای اصل خاک در نظر گرفته‌اند.تولد فرزند در استرالیا

اعطای تابعیت بر اساس اصل خون به چه معنا است؟

اصل خون نقطه مقابل اصل خاک می‌باشد و بر اساس این اصل ملیت هر شخص بر اساس ملیت پدر یا مادر و یا هر دو تعیین می شود. از جمله کشور هایی که تابع اصل خون می‌باشند می‌توان آلمان، فنلاند، ارمنستان، استونی، هند، ایران و غیره را نام برد.

  مهاجرت کاری به استرالیا

بر اساس کدام اصل در کشور استرالیا به فرزند متولد شده تابعیت اعطا می‌شود؟

تولد در استرالیاکودکانی که در استرالیا متولد می شدند، فارغ از هر دین، آیین یا مذهبی که داشتند، تا سال 1986 به عنوان شهروند استرالیا به حساب می‌آمدند و تابعیت کشور استرالیا به آن ها داده می‌شد. بنابراین، کشور استرالیا تا سال ۱۹۸۶ از اصل خاک تبعیت می نمود و هر نوزاد متولد شده در این کشور از تمام حقوق شهروندی استرالیا برخوردار می شد.

ولی با توجه به افزایش مهاجرت ها به کشور استرالیا و زیاد شدن تعداد مهاجرین در این کشور، از سال 1986 به بعد کشور استرالیا تابع اصل خون شد. بر اساس این قانون، هر کودک متولد شده در کشور استرالیا پیرو وضعیت شهروندی یا اقامت پدر و مادر خود در این کشور می‌باشد.‌

تابعیت فرزند متولد شده در استرالیا دارای چه وضعیتی می‌باشد؟

تولد در کشور استرالیا به صورت خودکار موجب اخذ تابعیت نمی شود و در صورتی تابعیت استرالیا به نوزاد متولد شده در خاک استرالیا اعطا می‌گردد که حداقل یکی از والدینش دارای تابعیت استرالیا باشند. در حقیقت، سیستم خون در کشور استرالیا اعمال می گردد.تولد فرزند در استرالیا

  • در صورتی که هر یک از والدین دارای تابعیت کشور استرالیا باشد، فرزند متولد شده، صرف نظر از محل تولد، تابعیت کشور استرالیا را دریافت خواهد نمود.
  • اگر هر یک از والدین دارای ویزای اقامت دائم استرالیا باشد، فرزند متولد شده در کشور استرالیا، تابعیت کشور استرالیا را دریافت خواهد نمود.
  • در صورتی که هر یک از والدین اقامت دائم استرالیا را داشته باشند، فرزند متولد شده در خارج از کشور استرالیا، حق برخورداری از تابعیت کشور استرالیا را نخواهد داشت و فقط می‌تواند از طریق والدین، از مزایای ویزای دائم استرالیا بهره مند گردد.
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در مورد نوزادانی که در خاک کشور استرالیا به دنیا می‌آیند، باید این نکته را عنوان نمود که در هنگام تقاضای تابعیت استرالیا حتی اگر یکی از والدین او دارای تابعیت استرالیا باشند، آن کودک می ‌تواند برای دریافت تابعیت کشور استرالیا اقدام کند، البته به این شرط که این تقاضا پیش از سن 18 سالگی او ارائه شده باشد.تولد فرزند در استرالیا

در صورتی که کودکی در زمان طفولیت پدر و مادر خود را از دست داده باشد، امین و قیم قانونی طفل که حضانت او را بر عهده گرفته است و سرپرست او می‌ باشد، این توانایی را دارد تا با نیابت قضایی از طفل مذکور برای اخذ تابعیت استرالیا برای او اقدام کند.

والدینی که به روش تقاضا تابعیت استرالیا را به دست آورده باشند، در صورتی می ‌توانند برای فرزندان خود تقاضای اقامت کنند که حداقل 2 سال در کشور استرالیا اقامت قانونی داشته باشند. افراد بزرگسال نیز می ‌توانند از طریق نسب جهت دریافت تابعیت استرالیا اقدام کنند.

بهترین و باتجربه‌ترین وکیل در زمینه تولد فرزند در استرالیا کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

بهترین و باتجربه‌ترین وکیل در زمینه تولد فرزند در استرالیا اطلاعات جامع و دقیقی در این زمینه دارد و می‌تواند به بهترین شکل فرد متقاضی را راهنمایی و کمک کند. وکیل متخصص و متبحر در این زمینه فرد را با قوانین کشور استرالیا آشنا می‌کند.

بنابراین، فرد متقاضی با دریافت مشاوره از وکیل ماهر در این زمینه، نسبت به حقایق و چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو خواهد شد نیز، آگاه می‌شود.

به همین دلیل، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه تولد فرزند در استرالیا می‌باشد.

  مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

جهت برقراری ارتباط با وکلا در زمینه تولد فرزند در استرالیا و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.تولد فرزند در استرالیا

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *