این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی موضوع تولد فرزند در آلمان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

تولد فرزند در آلمانبا توجه به شرایط اقتصادی و صنعتی کشور آلمان و کیفیت بالای زندگی، مهاجران بسیاری آلمان را به عنوان مقصد خود بر می‌گزینند. کشور آلمان قوانین و حقوق حمایتی متعددی برای خانواده و کودکان در نظر گرفته است. شاید یکی از علل علاقه مهاجران به سفر به کشور اروپایی آلمان همین قوانین حمایتی باشد. حمایت از مادران در دوران بارداری، حمایت ‌های مالی در دوران مرخصی  زایمان، ارائه خدمات تامین اجتماعی، حمایت از اطفال با ارائه حقوقی همچون حق اولاد، اعطای تابعیت و دیگر امور از جمله حمایت‌ های قانونی از افراد در ارتباط با تولد فرزند در آلمان می‌باشد.

در میان مهاجران، اتباع ایرانی آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند؛ لذا موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، بر آن شد تا اطلاعات لازم را در اختیار ایرانیان مقیم آلمان یا افرادی که قصد مهاجرت به آلمان دارند، قرار دهد.

هزینه‌های تولد فرزند در آلمان

به طور کلی هزینه‌های اساسی زایمان و تولد فرزند از سوی بیمه‌ی دولتی پرداخت می‌گردد. شما تنها باید هزینه‌ های جانبی مانند هزینه ‌های مربوط به گواهی تولد را پرداخت نمایید. در صورتی که قصد دارید فرزند خود را در بیمارستان‌ های خصوصی به دنیا آورید، به سطح پوشش بیمه خصوصی خود حتما توجه نمایید. در مجموع اگر اقامت دائم آلمان را دارید و یا در آلمان مشغول به کار هستید، می‌توانید از مزایای بیمه سلامت آلمان (German health insurance) و بیمه تامین اجتماعی آلمان (German social security scheme) بهره ‌مند گردید.

  دریافت ویزای ازدواج آلمان

خدمات پس از تولد فرزند در آلمان

از جمله خدمات پزشکی در آلمان بعد از تولد فرزند می‌توان به معاینه پزشک ماما در منزل اشاره کرد. پزشک ماما، یک روز پس از مرخص شدن شما از بیمارستان برای انجام معاینات به منظور ارزیابی و مراقبت از شما و کودک شما به منزل شما می‌آید. پس از آن یک فرد با عنوان «بازدیدکننده بهداشتی» برای ارائه‌‌‌ی توصیه‌ های بهداشتی و نگهداری از نوزاد به شما کمک خواهد کرد.

9 مرحله چکاپ پزشکی برای کودکان پس از تولد درنظر گرفته می‌شود که تا سن 5 سالگی ادامه دارد. برای ثبت چکاپ ‌های پزشکی نوزاد، تا 6 هفته پس از تولد فرصت باقی است. برای ثبت چکاپ‌ های پزشکی مدارک زیر لازم است:

  • اطلاعیه بیمارستان در خصوص تولد نوزاد
  • گواهی تولد هر دو والدین
  • سند ازدواج

گواهی تولد فرزند در آلمان

تولد فرزند در آلمانپس از تولد فرزند، تولد می‌بایست طی یک هفته از تاریخ تولد در اداره ثبت (Standesamt) در شهر محل تولد طفل ثبت گردد. ثبت تولد فرزند لزومی به حضور پدر یا مادر فرزند ندارد و دوستان، اقوام و یا حتی پزشک ماما می‌تواند این کار را انجام دهد. برای ثبت تولد در اداره ثبت مدارکی همچون گواهی تایید تولد (توسط دکتر یا پزشک ماما صادر می‌شود)، کپی گواهی تولد والدین و سند ازدواج لازم است.

گواهی تولد صادره برای دریافت کارت شناسایی و پاسپورت، ثبت نام در مهد کودک یا مدرسه و نیز برای دریافت حق اولاد و بیمه سلامت لازم می‌گردد. گواهی تولد با پرداخت هزینه جداگانه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز صادر می‌گردد.

  لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

همانطور که در مباحث گذشته بدان اشاره شد، یکی از روش‌های اخذ تابعیت آلمان ، تولد در خاک آلمان می‌باشد. حقوق تابعیت آلمان ترکیبی از اصل خون و اصل خاک می‌باشد. بنابراین، طفلی که از پدر و مادر خارجی در خاک آلمان متولد گردد، با رعایت شرایطی می‌تواند تابعیت آلمان را اخذ نماید. از این شرایط می‌توان به اقامت دائم حداقل یکی از والدین و اقامت طفل به مدت حداقل 8 سال در خاک آلمان اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ تابعیت آلمان با کارشناسان مهاجرتی در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

تولد فرزند در آلمان

شرایط بهره ‌مندی از مزایای مرخصی زایمان در آلمان

کشور آلمان به منظور تشویق به تولد فرزند، حمایت‌ های متعددی را در نظر گرفته است. از جمله این حمایت‌ ها، مرخصی زایمان می‌باشد. مادران تا 14 هفته (6 هفته قبل از زایمان و 8 هفته پس از زایمان) می‌توانند از مزایای مرخصی زایمان بهره‌مند گردند (بدون اینکه نگران از دست دادن فرصت شغلی خود باشند).

امکان دریافت مرخصی از یک تا سه سال پس از تولد فرزند برای پدر یا مادری که از طفل نگهداری می‌کند، وجود دارد.  حدود 67 درصد از خالص درآمد پدر یا مادر متقاضی دریافت مرخصی در دوران مرخصی به وی تعلق می‌گیرد. این مبلغ از 300 تا حداکثر 1.800 یورو در ماه می‌باشد. در صورت موافقت کارفرما، امکان کار نیمه وقت نیز وجود دارد.

شرایط زیر می‌بایست در محیط کار برای مادران اعمال گردد:

  • مادرانی که نوزاد دارند، مجاز به کار از ساعت 8 شب تا 6 صبح نمی‌باشند.
  • مادرانی که نوزاد دارند، مجاز به کار در روزهای یکشنبه و تعطیلات نمی‌باشند.
  • مادرانی که نوزاد دارند، حق اضافه کاری را ندارند.
  • مادرانی که نوزاد دارند، اگر زیر 18 سال باشند، حق کار بیش از 8 ساعت در روز و 80 ساعت در 2 هفته را ندارند.
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

*2 پارت 30 دقیقه‌ای یا یک پارت 1 ساعتی در طول 8 ساعت کاری در طول روز برای مادران، به منظور رسیدگی به نوزاد در نظر گرفته می‌شود.

دریافت حق اولاد برای اطفال ایرانی متولد در آلمان

تمکن مالی فرانسههمانطور که در مقالات پیشین بدان اشاره شد، حق اولاد از منافع مالی می‌باشد که از سوی دولت آلمان به فرزندان افرادی که مالیات پرداخت می‌نمایند، تعلق می‌گیرد. اتباع ایرانی نیز در صورتی که فرزندی داشته باشند و یا فرزند آنها در خاک آلمان متولد گردد، با رعایت شرایطی محق به دریافت حق اولاد در آلمان خواهند بود.

اتباع ایرانی که اقامت دائم آلمان را داشته و یا در کشور آلمان مشغول به کار باشند، در صورت پرداخت مالیات بر درآمد در کشورآلمان، طبق قوانین حمایت خانواده در آلمان، ماهیانه مبلغی را به عنوان حق اولاد (kindergeld) دریافت می‌نمایند. این مبلغ معادل 194 یورو برای هر کدام از دو فرزند اول، 200 یورو برای فرزند سوم و 225 یورو برای دیگر فرزندان می‌باشد.

بهترین وکیل و مشاور مهاجرتی به آلمان در تهران

موسسه حقوقی و داوری طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و گروه وکلای مهر، با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به آلمان، همراه شما در تمامی مراحل مهاجرت به آلمان می‌باشد. برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره حقوقی و تخصصی با کارشناسان مهاجرتی در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل در تماس باشید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (19 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *