امروز با بررسی موضوع تفاوت وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرت با شما هستیم.

تفاوت وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرتساکنین مناطقی از ایران در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های متعدد و تعطیل شدن واحدهای صنعتی و تولیدی، مجبور به مهاجرت از شهرهای کوچک به کلانشهرها شده اند.

در این بین سهم تهران از مهاجرین شهرستانی بیش از سایر شهرهاست و تمرکز امکانات در شهرهایی مثل تهران، شیراز، مشهد و اصفهان، جذابیت هایی را برای مهاجرت به دنبال داشته است.

مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور به دلایلی همچون عدم اعتماد به سیاست های اقتصادی دولت، نگرانی از آینده فرزندان، عدم تطبیق دستمزد با هزینه های جاری زندگی و کم شدن امید به پیشرفت در بین جوانان باز می گردد.

محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، مشاور مهاجرت در ایران، و مشاور حقوقی سرمایه گذاری خارجی در نگارش پیش رو به بررسی شرایط وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرت خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی تفاوت وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرت

  • برای یافتن وکیل مهاجرت معتبر در ایران و یا دریافت مشاوره صحیح حقوقی مهاجرت چه باید کرد؟
  • دفاتر معتبر مشاور مهاجرتی و وکیل معتبر مهاجرتی در ایران را چگونه شناسایی کنیم؟
  • شرایط تاسیس موسسه حقوقی مهاجرتی در ایران و پذیرش پرونده مهاجرت چیست؟
  • آیا نهاد وکیل مهاجرت در ایران از نظر قانونی پذیرفته شده است؟

تاسیس دفتر وکیل مهاجرت در ایران

بر اساس لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و همچنین قانون وکالت، انجام امور مربوط به وکالت دادگستری در ایران، نیازمند داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری است.

اما برای قبول وکالت در امور مهاجرتی و سرمایه گذاری هیچ نهادی متولی این موضوع خاص نشده است و وزارت علوم، نسبت به اعطای مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور، وزارت کار نیز نسبت به اعطای مجوز تاسیس دفاتر کاریابی بین المللی اقدام خواهند نمود.

اما آیا این بدان معنی است که تاسیس دفتر وکالت مهاجرتی در ایران بلامانع است؟

مشاوره تلفنی با وکیل متخصص مهاجرتپاسخ به این سوال منفی است و موسساتی که در خارج از ایران ثبت شده اند، بدون ثبت در ایران و دریافت مجوز قانونی، امکان تاسیس دفتر و فعالیت در ایران را از نظر قانونی نخواهند داشت.

بنابراین در صورتی که از طریق فضای مجازی و تبلیغات رسانه های دیجیتال مورد کلاهبرداری با عناوین وکیل مهاجرت در ایران و یا مشاور مهاجرتی در ایران قرار گرفتید، راهی بسیار سخت جهت اثبات ادعای خود و احقاق حق خواهید داشت.

تفاوت وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرتی در ایران

هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند طبق سند رسمی تنظیم شده در دفتر استناد رسمی در سراسر کشور به عنوان وکیل مدنی شما برای انجام امور مربوط به مهاجرت از قبیل مراجعه به ادارات کشور مقصد، بانک ها و سایر مراکز مورد نیاز، دارالترجمه های رسمی، سفارت خانه ها و سایر اماکن و مقاماتی که برای مهاجرت نیاز به تایید آنها دارید، انتخاب شود.

اما عنوان مجعول وکیل مهاجرت در ایران که توسط بسیاری از اشخاص حقیقی یا حقوقی و مدعی برگزاری کنفرانس و سمینار در خارج از کشور و حتی پرداخت هزینه های سفر شما هستند، کلاهبرداری محسوب می شود و در صورت بردن مال، می توانند مورد تعقیب کیفری قرار گیرند.

آیا به وکیل مهاجرت مستقر در خارج از کشور می توان اعتماد کرد؟ 

ارزیابی اولیه مشاور مهاجرتی و یا وکیل مهاجرتی مستقر در خارج از کشور و یا دارای دفتر وکالت در داخل کشور با خود متقاضی خواهد بود.

اما نکته قابل توجه در بررسی اعتبار موسسات حقوقی مهاجرتی و اعزام دانشجو و یا کاریابی بین المللی در ایران، توجه به داشتن مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است.

دومین ویژگی، داشتن مکان ثابت برای فعالیت ها و اجاره ای نبودن وفاتر وکلای مهاجرتی در ایران است که می توانید با مراجعه به این گونه دفاتر از موضوع استعلام نمایید.

حضور در دفاتر مشاوره مهاجرتی فاقد مجوز، اولین گام جهت ایجاد بستری برای کلاهبرداری از خودتان است، بنابراین پس از تحقیق درباره اصالت دفاتر مهاجرتی و یا وکیل مهاجرتی اقدام به عقد قرارداد نمایید.

چگونه می توان از اعتبار سایت مشاورین حقوقی مهاجرتی مطلع شد؟

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، برای دریافت مجوز تجارت الکترونیک، ثبت سامانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامی است و تارنماهای معتبر حقوقی و مهاجرتی در صورت داشتن مجوزهای لازم، می توانند از این وزارتخانه نماد اعتماد تجارت الکترونیک دریافت نمایند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، بدون انجام استعلام و اطمینان از صحت مجوزهای صادره، اجازه استفاده از این نماد را به متقاضی نخواهد داد.

در مواردی نیز دیده شده است که صاحبان سایت های مهاجرتی، عکس نماد را در سایت استفاده می کنند، جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد مندرج در سایت، بر روی آن کلیک نموده و از صحت و اعتبار آن مطمئن شوید.

چگونه از وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرتی شکایت کنیم؟

وکیل آنلاین مهاجرت شمال تهرانتوسل به وسایل متقلبانه، دادن وعده های واهی و ترساندن از امور غیر واقع به قصد بردن مال دیگری، از مصادیق جرم کلاهبرداری محسوب می شود.

تعدادی از عناونین مجرمانه هم در حکم کلاهبرداری محسوب شده و امکان تعقیب کیفری مرتکب وجود دارد.

برای اطلاع از نحوه شکایت از کلاهبرداری وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرتی در ایران، می توانید با متخصصین حقوق کیفری موسسه حقوقی مهر پارسیان مشاوره نمایید.

 تفاوت وکیل مهاجرت و مشاور مهاجرت

وکیل مهاجرت همانگونه که در بالا ذکر شد، مجوز فعالیت در ایران ندارد و وکلای پایه یک دادگستری که متخصص حقوقی بین الملل خصوصی و عمومی هستند نسبت به ارائه مشاوره حقوقی مهاجرتی اقدام خواهند نمود.

دقت فرمایید که آژانس ها و دفاتر هواپیمایی و گردشگری، افراد فاقد مجوز و پروانه وکالت دادگستری، موسسات حقوقی بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، حق ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قبول وکالت را ندارند و در صورتی که پرونده خود را به آنها بسپارید و خواهان استرداد مبالغ و فسخ قرارداد باشید هیچ مرجع قانونی از شما حمایت نخواهد کرد.

بنابراین قبل از هرگونه اقدام جهت عقد قرارداد مهاجرتی با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص مشاوره نمایید تا از ورود ضرر و زیان جلوگیری شود.

بهترین وکیل و مشاور حقوقی مهاجرتی در ایران

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (30 امتیاز)
  اثبات مالکیت در فروش مال غیر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *