این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا  در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادابه سبب امکانات آموزشی بسیار خوب و کیفیت آموزشی بالا و استانداردهای جهانی بسیار عالی، تحصیل در کانادا، علی الخصوص در رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی همواره یکی از اهداف اشخاص مختلف در اقصی نقاط دنیا می باشد، در این نوشتار سعی گردیده با توجه به آخرین تغییرات و اصلاحات در قوانین مهاجرتی کانادا به بررسی سوالات متداولی که همواره از سوی مخاطبان محترم مطرح است، پاسخ داده شود.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در ایرلند و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به کانادا، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌های ایران در کانادا، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به کانادا بوده است.

پزشکی و دندانپزشکی در کانادا

تحصیل در رشته‌های پرطرفداری همچون پزشکی و دندانپزشکی که ضمن داشتن بازار کار عالی، موجب به دست آوردن درآمد بالا گردیده و به بالابردن وجهه اجتماعی شخص کمک شایانی می‌نماید، نیاز به مطالعات کافی و وافی و تلاش بسیاری دارد. تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی کانادا و دریافت دانشنامه از یکی از 17 دانشگاه پزشکی کانادا که از ارزش و اعتبار بین‌المللی برخوردارند و فرصت‌های شغلی مطلوب و ایده‌آلی را حتی در خارج از کانادا برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کنند، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

متقاضیان تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی در کانادا ابتدا می‌بایست به مدت 2 تا 4 سال در یکی از دانشگاه‌های کانادا، مشروط به گذراندن دروس علوم پایه، در رشته‌های مرتبط مانند زیست، شیمی، روانشناسی و امثال آنها، تحصیل نموده و پس از دریافت مدرک کارشناسی (لیسانس)، در آزمون سراسری پزشکی به نام ام کت MCAT که مخفّف عبارت Admission Test Medical College می‌باشد، شرکت نموده و پس از دریافت نموره قبولی، وارد یکی از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی گردند.

آزمون MCAT که جهت بررسی اصول پیش نیاز برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در نظام آموزشی کانادا و نیز کشورهای آمریکا و استرالیا پیش بینی شده است، از چهار بخش مختلف تشکیل گردیده که عبارتند از: اصول شیمی و فیزیک سیستم‌های بیولوژی، اصول بیولوژی و بیوشیمی سیستم‌های زنده، اصول روانی، اجتماعی و بیولوژی رفتار و نهایتاً تحلیل انتقادی و مهارت‌های استدلال متقاضی.

با قبولی متقاضی در آزمون مذکور و ورود به رشته‌ی پزشکی:

  • چهار سال تحصیلات پزشکی (MD)
  • سپس 3 تا 7 سال دور‌‌ه‌ی رزیدنتی (با توجه به تخصصی انتخاب شده)

که آموزش در زمینه دکتری پزشکی ( medicine doctorate  )  و دستیاری پزشکی منجر به ارائه مدرک 3 یا 4 ساله دکتری پزشکی ( M.D.C.M یا MD ) و مدرک دو ساله پزشکی می‌شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا 4 تا 6 سال به طول می‌انجامد. از جمله شروط اخذ پزیرش از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی کانادا داشتن معدل حداقل 15 برای مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین داشتن مدرک زبان ایلتس حداقل 6.5 می‌باشد.

اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD نام دارد. دوره رزیدنتی را Post-MD می‌نامند.

  نمونه شکایت از شرکت مهاجرتی

تخصص دندانپزشکی در اسپانیابرای ورود به دوره پزشکی متقاضی باید دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده و در آزمون پزشکی شرکت کند. (لیسانس شیمی، لیسانس زیست و رشته های مرتبط) . ۱۷ دانشگاه در کانادا دوره های پزشکی در کانادا (شامل داروسازی و دندانپزشکی) را ارايه می‌کنند. گذراندن آزمون ام کت (Medical College Admission Test (MCAT یکی از پیش شرط‌های ورود به دوره پزشکی در کانادا خواهد بود.

اکثریت اشخاصی که وارد دوره‌های گروه پزشکی کانادا می‌شوند قبل از آنکه به رشته‌ی پزشکی ورود پیدا کنند وارد دوره‌ی پیش پزشکی در مقطع کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط شده و مدرک M.D  که از نظر فنی در کانادا به عنوان مدرک کارشناسی در نظر گرفته می‌شود را اخذ می‌نمایند.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور کانادا

  • دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به انضمام ریز نمرات تمامی دروس
  • داشتن حداقل معدل 15 ( پایین تر از معدل 15 شانسی برای پذیرش نخواهند داشت .)
  • دارای بودن  مدرک زبان آیلتس 5/6

در صورتی که اشخاص مدرک زبان آیلتس 5/6 را نداشته  باشند میتوانند پذیرش کالج های زبان را  بگیرند و به فراگیری زبان انگلیسی بپردازند.

مزیت های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کانادا:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا دارای مزیت‌ها و شرایط مطلوب بسیاری می‌باشدکه در این مقاله به صورت مختصر به این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • هزینه‌ی دوره تحصیلی نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا بسیار پایین‌تر و مقرون به صرفه است.
  • برای دانشجو شرایط اخذ بورسیه وجود خواهد داشت که در بالا به آن اشاره کردیم.
  • اکثریت دانشگاه‌های کانادا از اعتبار علمی در سطح بین‌المللی برخوردار هستند و اغلب مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور ایران می‌باشند.
  • برای دانشجو در طول دوره‌ی تحصیلی اجازه‌ی کار دانشجویی که همزمان با تحصیل است فراهم می‌باشد.
  • در پایان  دوره‌ی تحصیلی دانشجو،  می‌تواند برای اقامت دایم از دولت این کشور درخواست نماید.
  • امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی و تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجو فراهم می‌باشد.
  موانع تنفیذ طلاق ایرانیان خارج از کشور

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در کانادا، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا، اقامت دایم کانادا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *