این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع تحصیل پزشکی در بلاروس همراهتان هستیم.

تحصیل پزشکی در بلاروستحصیل و زندگی کردن در کشورهای اروپایی با هزینه کم از شرایطی است که تقریبا غیر ممکن به نظر می‌آید. در صورتی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور بلاروس در رشته پزشکی با هزینه‌های مناسب را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

افراد بسیاری مایل به تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلستان هستند، ولی به دلیل هزینه‌های بسیار بالای تحصیل در این کشورها، رسیدن به هدف خود را غیر ممکن می‌بینند، اما تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور بلاروس علاوه بر کم هزینه بودن، شرایط ورود بسیار راحتی هم دارد.

در گروه وکلای مهاجرتی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع تحصیل پزشکی در بلاروس پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع تحصیل پزشکی در بلاروس:

1. شرایط تحصیل پزشکی در کشور بلاروس چیست؟
2. شهریه تحصیل در رشته پزشکی در کشور بلاروس چه میزان می‌باشد؟
3. مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیل پزشکی در بلاروس چیست؟
4. آیا فرد دانشجو بعد از پایان تحصیل خود در بلاروس، می‌تواند در این کشور کار کند؟
5. میانگین درآمد پزشکان در کشور بلاروس چه میزان می‌باشد؟
6. وکیل متخصص در زمینه تحصیل پزشکی در بلاروس کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

  اجرای اسناد خارجی در ایران

شرایط تحصیل پزشکی در کشور بلاروس چیست؟

تحصیل پزشکی در روسیهبلاروس جزو کشورهایی می‌باشد که ایرانیان جهت ادامه تحصیل به خصوص تحصیل در رشته‌های پزشکی، آن را انتخاب می‌نمایند و مهم‌ترین دلیل آن هم امکان تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه‌های کم است.

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های دولتی کشور بلاروس به زبان روسی امکان‌پذیر می‌باشد. البته باید به این نکته توجه نمود که تحصیل در مقاطع آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی بلاروس نیازمند گذراندن دوره پیش دانشگاهی روسی یا دوره پادفک در کشور بلاروس می‌باشد.

افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های دولتی بلاروس را دارند، باید ابتدا این دوره 10 ماهه را سپری کنند و سپس وارد رشته‌های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه‌های بلاروس شوند.

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند، باید دیپلم 12 ساله خود را با نمرات متوسط و بالا به خصوص در دروس شیمی و زیست‌شناسی دریافت نموده باشند. تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور بلاروس را می‌توان به عنوان بهترین و ارزانترین گزینه‌ها در نظر گرفت.

مدت زمان دوره تحصیل در رشته پزشکی در کشور بلاروس ۶ سال و مدت زمان دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور بلاروس ۵ الی ۶ سال می‌باشد.
دانشجویان در سه سال اول تحصیل واحدهای علوم پایه از جمله شیمی، زیست و زبان لاتین و فلسفه را می‌گذرانند و در سال چهارم تا ششم دروس تخصصی را آموزش می‌بینند و در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها می‌روند و در تابستان هم به صورت عملی آموزش‌های لازم را می‌بینند و فارغ التحصیلان پزشکی باید یک سال تحت نظر پزشکان دیگر، دوره کارآموزی را سپری کنند.

معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی فرد متقاضی، جهت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی بلاروس، باید بالای ۱۶ باشد و علاوه بر آن، باید در آزمون ورودی که شامل زیست، شیمی و زبان انگلیسی می‌شود نیز، پذیرفته شوند و در غیر این صورت باید دوره پاتفک را که مدت زمان آن ۹ ماه می‌باشد را بگذرانند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

لازم به ذکر است که رشته‌های پزشکی در بلاروس در مقابل هزینه پایینی که از دانشجویان خارجی دریافت می‌نمایند، از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. به نحوی که بیشتر دانشگاه‌های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار می‌باشند.

توجه نمایید که در مورد شرایط سنی تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه‌های بلاروس می‌توان عنوان نمود که شرط سنی خاصی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور تعیین نگردیده است، اما جهت دریافت ویزای تحصیلی بهتر است که در سنین پایین نسبت به این امر اقدام نمایید.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی در کشور بلاروس چه میزان می‌باشد؟

شهریه تحصیل پزشکی در بلاروس با توجه به دانشگاهی که فرد متقاضی از آن پذیرش دریافت می‌کند، متفاوت است.

دانشگاه پزشکی ایالتی بلاروس:
دوره کالج (پاتفک): 3100 دلار.
دوره 6 ساله پزشکی به زبان انگلیسی: 4900 دلار.
دوره 5 الی 6 ساله دندانپزشکی به زبان انگلیسی: 5500 دلار.
دوره 5 الی 6 ساله داروسازی به زبان انگلیسی: 4000 یورو.

دانشگاه پزشکی ایالتی گرودنو:
دوره 6 ساله پزشکی به زبان انگلیسی: 4300 دلار.

دانشگاه پزشکی ایالتی ویتبسک:
دوره 6 ساله پزشکی به زبان انگلیسی: 4600 دلار.
دوره 5 الی 6 ساله دندانپزشکی به زبان انگلیسی: 4500 دلار.
دوره 5 ساله ی داروسازی به زبان انگلیسی: 3600 دلار.

دانشگاه پزشکی ایالتی گومل:
دوره 6 ساله پزشکی به زبان انگلیسی: 4200 دلار.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیل پزشکی در بلاروس چیست؟

مدارک ویزای عمانافرادی که متقاضی دریافت اقامت این کشور از طریق تحصیل در رشته پزشکی هستند، باید مدارک مورد نیاز را در زمان مناسب و به صورت کامل ارائه دهند، چرا که ارائه نکردن این مدارک و یا در صورت ناقص بودن آن‌ها، امکان دریافت ویزای تحصیل پزشکی بلاروس برای فرد متقاضی امکان پذیر نخواهد بود.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیل پزشکی بلاروس به شرح ذیل می‌باشند:

  • ارائه پاسپورت معتبر.
  • ارائه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر.
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی.
  • ارائه مدارک تحصیلی.
  • ارائه مدارک تمکن مالی و تامین هزینه‌های تحصیل.
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی.
  • ارائه مدارک هویتی معتبر.
  • ارائه بیمه نامه سلامت.
  • ارائه محل اسکان از پیش تعیین شده دانشجو.
  اجرای اسناد خارجی در ایران

آیا فرد دانشجو بعد از پایان تحصیل خود در بلاروس، می‌تواند در این کشور کار کند؟

ورود به بازار کار در کشور بلاروس بعد از اتمام تحصیل امکان‌پذیر است. افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند، توجه نمایند که پس از پایان تحصیلات خود در بلاروس اجازه ماندن و کار کردن در این کشور را خواهند داشت.

البته، دانشجویان در صورتی می‌توانند اقامت کشور بلاروس را همچنان بعد از تحصیل داشته باشند که نوع اقامت خود را از تحصیلی به کاری تبدیل کنند.

افراد دانشجو می‌توانند با دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرما در بلاروس جهت این امر اقدام کنند. پیشنهاد کاری باید مورد تایید اداره مهاجرت کشور بلاروس واقع شود تا فرد دانشجو بتواند از این پیشنهاد کاری بهره‌مند گردد.

میانگین درآمد پزشکان در کشور بلاروس چه میزان می‌باشد؟

درآمد در یوناندانستن میانگین درآمد پزشکان در کشور بلاروس از موضوعات بسیار مهم برای افرادی است که قصد مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل در رشته پزشکی و سپس کار پزشکی در بلاروس را دارند.

میزان درآمد پزشکان در بلاروس به مسائل مختلفی مانند سابقه کار، موقعیت شغلی و مراکزی که فرد در آن فعالیت دارد نیز، بستگی دارد.

میانگین درآمد پزشکان در بلاروس 6900 روبل بلاروس معادل 2100 یورو در ماه است. درآمد بیشتر پزشکان در بلاروس حدود 11600 روبل بلاروس معادل 3600 یورو و کمترین درآمد پزشکان در این کشور 4430 روبل بلاروسی معادل 1300 یورو در ماه است.

وکیل متخصص در زمینه تحصیل پزشکی در بلاروس کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

وکیل متخصص در زمینه تحصیل پزشکی در بلاروس، دارای اطلاعات دقیق و کامل در مورد روند اجرایی و شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش و اقامت تحصیلی بلاروس می‌باشد و می‌تواند فرد متقاضی را به صورت کامل نسبت به این امر آگاه نماید.

چنانچه قصد کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد موضوع تحصیل پزشکی در بلاروس را دارید، می‌توانید از وکلای ماهر و باتجربه در این زمینه کمک دریافت کنید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند و علاوه بر آن شما را با چالش‌هایی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید نیز، آشنا کنند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع تحصیل پزشکی در بلاروس می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه موضوع تحصیل پزشکی در بلاروس، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *