این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع تحصیل پزشکی در اوکراین همراهتان هستیم.

تحصیل پزشکی در اوکراینتحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور اوکراین، یک گزینه عالی برای دانشجویانی می‌باشد که به دنبال کم هزینه‌ترین گزینه جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور، بدون کاهش کیفیت هستند.

یکی از مزایای دیگر تحصیل در کشور اوکراین این است که در اکثر دانشکده‌های پزشکی، شرایط و امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

تحصیل در رشته پزشکی در کشور اوکراین، می‌تواند راه آسانی برای آغاز روند مهاجرت به اوکراین باشد. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع تحصیل پزشکی در اوکراین پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع تحصیل پزشکی در اوکراین:

1. شرایط عمومی تحصیل پزشکی در کشور اوکراین چگونه است؟
2. تحصیل پزشکی در کشور اوکراین چه مزایایی دارد؟
3. شرایط کار فرد متقاضی در کشور اوکراین بعد از فارغ التحصیل شدن چگونه خواهد بود؟
4. مدارک مورد نیاز جهت پذیرش رشته پزشکی در کشور اوکراین کدامند؟
5. آیا داشتن وکیل در زمینه تحصیل پزشکی در اوکراین الزامی می‌باشد؟

  اجرای اسناد خارجی در ایران

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در کشور اوکراین چگونه است؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کاناداکشور اوکراین در اروپای شرقی واقع می‌باشد و دارای مساحت 604 کیلومتر مربع و 24 استان می‌باشد. این کشور از سمت شمال با کشور بلاروس، از سمت غرب با کشورهای اسلوواکی، مجارستان و لهستان و از سمت شرق با کشور روسیه هم مرز است و همچنین در قسمت جنوبی این کشور دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارند.

پایتخت کشور اوکراین شهر کیو است. این کشور از لحاظ مساحت و پهناوری در اروپا رتبه دوم را بعد از روسیه دارد. زبان رسمی مردم این کشور، اوکراینی است و علاوه بر آن، زبان روسی نیز در بین بسیاری از مردم رواج بسیاری دارد.

نزدیک به 90 درصد جمعیت این کشور دارای دین مسیحیت هستند و فقط حدود 10 درصد باقی مانده دارای ادیان دیگر می‌باشند.
با توجه به این‌که وارد شدن به دانشگاه‌های پزشکی در کشور ایران امری بسیار دشوار می‌باشد، مهاجرت و ادامه تحصیل در اروپا به خصوص در رشته‌های پزشکی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که رتبه علمی دانشگاه‌های پزشکی اوکراین در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی از جمله انگلستان، اتریش، آلمان و یا کشورهای دیگری مانند کانادا پایین‌تر است و دانشجویان خارجی فقط به علت ارزان بودن تحصیل در دانشگاه‌های کشور اوکراین و ارزان بودن هزینه‌های زندگی، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

دانش آموزان پس از دریافت مدرک دیپلم 12 ساله در ایران می‌توانند در دوره‌های پادفک در اوکراین پذیرش اخذ کنند. در این دوره‌های یک ساله درس‌هایی مثل زیست، شیمی، ریاضیات و زبان تدریس می‌شوند و دانش آموزان بعد از پایان این دوره یک ساله، جهت ورود به دانشگاه‌های پزشکی و تحصیل در رشته پزشکی در اوکراین باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های پزشکی شرکت نمایند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

این آزمون به طور معمول در دو مرحله برگزار می‌شود و در صورت کسب نمره قبولی توسط متقاضی، او به دانشگاه‌های پزشکی اوکراین ورود پیدا می‌کند و به ادامه تحصیل در یکی از دوره‌های زیر می‌پردازد:

  • دوره 5 ساله داروسازی.
  • دوره 5 ساله دندانپزشکی.
  • دوره 6 ساله پزشکی اطفال.
  • دوره 6 ساله پزشکی عمومی.

تحصیل پزشکی در کشور اوکراین چه مزایایی دارد؟

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور اوکراین دارای مزایایی می‌باشد که این مزایا باعث شده‌اند تا بسیاری از دانشجویان بین المللی به تحصیل در این کشور جذب شوند. این مزایا به شرح ذیل می‌باشند:

  • فرایند درخواست و دریافت پذیرش راحت از دانشگاه‌های پزشکی اوکراین.
  • شرایط آسان دریافت ویزای تحصیلی اوکراین از سفارت این کشور.
  • وجود شرایط تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی و در بعضی مواقع، امکان تحصیل پزشکی در اوکراین بدون مدرک زبان.
  • ارائه برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا.
  • شهریه و هزینه زندگی دانشجویی پایین در کشور اوکراین.

شرایط کار فرد متقاضی در کشور اوکراین بعد از فارغ التحصیل شدن چگونه خواهد بود؟

تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسهدر صورتی که فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کشور اوکراین جزو آن دسته از دانشجویانی باشد که بعد از اتمام تحصیل خود، به دنبال تحصیل تخصص پزشکی در اوکراین نباشد، او می‌تواند وارد بازار کار کشور اوکراین شود.

او بعد از فارغ التحصیل شدن و دریافت مدارک پزشکی از دانشگاه‌های اوکراین نیز، می‌تواند برای آغاز کار خود در مراکز مرتبط اقدام نماید.

همچنین، او می‌تواند به عنوان پزشک فارغ التحصیل شده از دانشگاه‌های اوکراین، به دنبال کار پزشکی در کشورهای دیگر اروپایی باشد. لازم به ذکر است که درآمد پزشکان در این کشور نسبت به مشاغل دیگر بسیار مناسب است.

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که به دنبال تحصیل پزشکی در کشور اوکراین هستند، این می‌باشد که آیا افراد دانشجو می‌توانند بعد از تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های کشور اوکراین در این کشور بمانند و به دنبال کار باشند؟

  اخذ ویزای کار اوکراین

برای پاسخ به این سوال باید عنوان نمود که بعد از تحصیل پزشکی در اوکراین، فرد متقاضی می‌تواند در این کشور به اقامت خود ادامه دهد و مشغول به کار شود. بنابراین، پزشکان می‌توانند در مطب‌های خصوصی و همچنین در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی عمومی مشغول به کار گردند.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش رشته پزشکی در کشور اوکراین کدامند؟

فرد متقاضی جهت دریافت پذیرش تحصیل در رشته پزشکی از دانشگاه‌های کشور اوکراین، باید دارای شرایطی باشد و همچنین باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهد که این مدارک به شرح ذیل می‌باشند:

  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه پاسپورت که حداقل دو سال اعتبار داشته باشد.
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله به همراه ترجمه آن.
  • سه قطعه عکس.
  • اصل دعوتنامه که توسط پست اکسپرس برای دانشجو ارسال شده است.
  • ارائه ریز نمرات دیپلم به همراه ترجمه آن.
  • ارائه نامه تمکن مالی از بانک جهت اثبات توانایی تامین هزینه‌های زندگی در حین تحصیل پزشکی در اوکراین.
  • انگیزه نامه تحصیلی.
  • ارائه گواهی بهداشت پزشکی.
  • بیمه درمانی دانشجویی با اعتبار یک ساله.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره مورد نیاز در مقطع تحصیلی مورد نظر.

آیا داشتن وکیل در زمینه تحصیل پزشکی در اوکراین الزامی می‌باشد؟

اخذ ویزای پزشکیداشتن وکیل در زمینه تحصیل پزشکی در اوکراین الزامی نمی‌باشد، ولی دارای اهمیت بسیار بالایی است. چرا که وکیل متخصص در زمینه تحصیل پزشکی در اوکراین، دارای اطلاعات دقیق و جامع در مورد روند اجرایی و شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش و اقامت تحصیلی اوکراین است و می‌تواند فرد متقاضی را به صورت کامل نسبت به این امر آگاه کند.

بنابراین، در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد موضوع تحصیل پزشکی در اوکراین هستید، می‌توانید از وکلای ماهر و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند و علاوه بر آن شما را با چالش‌هایی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید نیز، آشنا کنند.

  اخذ ویزای کار اوکراین

به همین دلیل، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع تحصیل پزشکی در اوکراین می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه موضوع تحصیل پزشکی در اوکراین، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *