این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی امکان تحصیل رایگان پزشکی در اتریش برای اتباع ایرانی همراه شما هستیم.

تحصیل رایگان پزشکی در اتریشدر این مقاله با موضوع بسیار مهم و پرطرفدار این روزها، یعنی تحصیل رایگان در کشور اتریش در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم.

در سال‌های اخیر توجه بسیاری از افراد دنیا به تحصیل رایگان در کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارند معطوف شده است و در این سال‌ها شاهد متقاضیان بسیار زیادی در جهت مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف بودیم.

همه ما مطلع هستیم که برای مهاجرت به کشوری دیگر جهت داشتن زندگی با کیفیت بهتر و راحت‌تر نیازمند سرمایه‌ی بسیار زیادی هستیم، که اغلب مردم به دلیل نداشتن سرمایه کافی، با متوجه شدن این موضوع از مهاجرت منصرف می‌شوند.

ولی خبر خوب این است که شرایطی وجود دارد تا کسانی که قصد مهاجرت دارند بتوانند بدون سرمایه و از طریق تحصیل، به کشور پر طرفدار و محبوب خود، یعنی اتریش مهاجرت کنند.

سوالات مهم در مورد تحصیل رایگان پزشکی در اتریش

۱.چه کسانی می‌توانند از مزیت تحصیل رایگان در اتریش برخوردار شوند؟
۲.برای برخورداری از مزیت تحصیل رایگان در کشور اتریش چه شرایطی لازم است؟
۳.جایگاه کشور اتریش از لحاظ پزشکی در دنیا کجاست؟
۴.کشور اتریش ار نظر سطح زندگی و رفاه چگونه است؟

در ابتدا قصد داریم تا این مقاله را با بررسی موقعیت جغرافیایی کشور اتریش شروع کنیم:

تاریخ اتریش و شروع زندگی در آن کشور به عصر سنگ برمی‌گردد. و در حال حاضر نظام سیاسی حاکم بر این کشور، بر اساس جمهوری پارلمانی فدرال می‌باشد. این کشور که محصور در خشکی است در اروپای مرکزی واقع است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

جمعیت این کشور ۹ میلیون نفر است و مساحت آن در حدود ۸۴ هزار کیلومتر مربع می‌باشد. پایتخت کشور اتریش وین است و زبان اصلی آن آلمانی می‌باشد. این کشور از شرق با اسلواکی و مجارستان، از غرب با سوئیس و لیختنشتاین ، از شمال با آلمان و جمهوری چک و از جنوب با ایتالیا و اسلوونی هم مرز است.

جایگاه کشور اتریش از لحاظ پزشکی

جایگاه کشور اتریش از لحاظ پزشکیدانشگاه‌های اتریش از لحاظ سطح کیفیت آموزشی بسیار مطلوب هستند، و حتی در برخی موارد شاهد رتبه‌ی بالای دانشگاه‌های کشور اتریش در بین دانشگاه‌های دنیا هستیم.

مانند دانشگاه ملی وین که در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها، دارای رتبه عالی و قابل توجهی است. این کشور یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که، طبق سیاست‌های آموزشی دولت، تحصیل در آن کشور رایگان است.

متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور اتریش از ایران را دارند، ابتدا باید در کنکور سراسری ایران شرکت کنند و در رشته پزشکی قبول شوند. ولی این موضوع که کنکور آزاد قبول شوند یا سراسری، شرایط متفاوت است.

زیرا در حال حاضر کشور اتریش فقط به افرادی پذیرش رایگان ارائه میدهد که قبولی و اشتغال به تحصیل از دانشگاه های سراسری روزانه را دارا باشند.

رشته‌های گروه پزشکی یکی از پر طرفدارترین رشته‌ها در بین متقاضیان تحصیل در سراسر دنیا می‌باشد.

با توجه به تقاضای بسیار بالایی که برای تحصیل در این رشته وجود دارد، افراد متقاضی باید در آزمون ورودی شرکت کنند و کسانی که در این آزمون موفق به کسب نمره بالاتری شوند، واجد شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی می‌باشند و می‌توانند در دانشکده‌های پزشکی ثبت‌نام کنند و در آن کشور مشغول به تحصیل شوند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش، حتی برای دانشجویان خارجی نیز رایگان می‌باشد و دانشجویان باید فقط در ابتدای ترم مبلغ بسیار کمی برای ثبت‌نام بپردازند.

همچنین دانشجویانی که در این کشور مشغول به هستند، از این امکان برخوردار هستند تا به جستجوی یک شغل پاره وقت بپردازند و با مشغول شدن به یک کار پاره وقت، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و همچنین آمادگی لازم جهت آشنایی با شرایط کار کردن در دوران بعد از تحصیل را به دست آورند.

در مجموع، دانشجویان برای تحصیل در کشور اتریش، مخصوصاً در رشته‌های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی از محیط و فضایی کاملا امن، عالی و آزاد برخوردار هستند تا در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا به تحصیل بپردازند و پس از آن، در یک محیط اقتصادی قوی و توسعه یافته با توجه به رشته تحصیلی خود، به شغل مورد نظر مشغول شوند.

تحصیل رایگان پزشکی در اتریش

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های اتریش چه شرایط و مدارکی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار جمهوری چک۱.متقاضی باید مدرک سطح A-level یا دیپلم ۱۲ ساله دبیرستانی داشته باشد که معادل گواهینامه تحصیلی اتریشی در نظر گرفته شود.

۲.فرد متقاضی ابتدا باید در رشته‌ای که خواستار پذیرش و تحصیل در کشور اتریش است را در دانشگاه دولتی کشور خود پذیرفته شود و چند واحد را بگذراند.

۳.اگر رشته تحصیلی که برای ادامه تحصیل در کشور اتریش مد نظر فرد متقاضی است، در کشور خودش وجود ندارد، باید نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین رشته تحصیلی در آن کشور در نظر گرفته شود.

۴.اگر در رشته‌ای که فرد تقاضی در نظر دارد، به صورت مستقیم در کشور اتریش آزمون برگزار شود، مانند پزشکی و دندانپزشکی و همچنین روانشناسی و غیره، قبولی اولیه در کشور ایران مد نظر نیست و فرد متقاضی باید در آزمون دانشگاهی که در اتریش قصد تحصیل دارد، شرکت کند و قبول شود.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

۵.فردی که تقاضای تحصیل در کشور اتریش را دارد باید دانش کافی زبان آلمانی را داشته باشد.

این نکته را باید گفت که نمایندگی های کنسولی دولت اتریش در برخی کشورها از جمله ایران، در سال های گذشته روند سخت گیرانه ای را در این مورد در پیش گرفته اند. متاسفانه این سخت گیری حتی روندی افزایشی نیز داشته است و بنابراین شانس دریافت ویزای این کشور و مهاجرت به آن حتی با داشتن تمامی شرایط قانونی، بسیار پایین آمده است. به همین دلیل نیاز حضور وکیل مهاجرتی جهت حل مشکلات و راحتی شما عزیزان، کاملا واضح است.

تحصیل در کشور اتریش به چه زبانی صورت می‌گیرد؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور اتریش عموماً به زبان رسمی آن کشور یعنی زبان آلمانی صورت می پذیرد، ولی دوره های به زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی نیز وجود دارد و همین امر، شرایط را برای برخی دانشجویان بین المللی آسان کرده است.

اما باید به این مورد توجه داشت، که تحصیل در هر کشوری به زبان رسمی و رایج همان کشور، حتما نتایج بهتری در پی خواهد داشت و این مسئله مخصوصاً در رشته‌های گروه پزشکی مشهود‌تر است.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *