این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع پر طرفدار این روزها، یعنی تحصیل رایگان در نروژ در خدمت شما عزیزان هستیم.

تحصیل رایگان در نروژهمانطور که می‌دانید، مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است، که مهاجرت از طریق تحصیل یکی از این روش‌ها را شامل می‌شود. با توجه به میزان پولی که جهت مهاجرت به کشورهای دیگر از طریق سرمایه‌گذاری و یا روش‌های دیگر مورد نیاز است، فراهم کردن این مبالغ بالا و قابل توجه برای اکثر متقاضیان مهاجرت امکان‌پذیر نمی‌باشد و به همین دلیل افراد بسیار زیادی تمایل دارند تا از طریق تحصیل رایگان به کشوری دیگر مهاجرت کنند.

کشور نروژ با توجه به سطح رفاه و زندگی بالایی که دارد، جزو کشورهای پر طرفدار جهت مهاجرت از طریق تحصیل نیز می‌باشد. ما هم در این مقاله قصد داریم تا شرایط تحصیل رایگان در نروژ را با شما مخاطبان گرامی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم، پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم تحصیل رایگان در نروژ

  • آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟
  • آیا بدون مدرک زبان می‌توان در نروژ تحصیل کرد؟
  • آیا می‌توان از دانشگاه‌های نروژ بورسیه تحصیلی گرفت؟
  • آیا پس از پایان تحصیل می‌توان در نروژ کار کرد؟
  • آیا امکان کار دانشجویی در نروژ در مدت تحصیل وجود دارد؟
  • میانگین هزینه‌های زندگی در کشور نروژ چقدر است؟
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

اقامت نروژ از طریق تحصیل

کشور نروژ در شمال اروپا واقع می‌باشد که جزو کشورهای مطرح جهان از لحاظ امکانات رفاهی است.

پس در نتیجه این کشور متقاضی و همچنین طرفداران بسیار زیادی جهت مهاجرت دارد.

این کشور دانشگاه‌هایی با سطح آموزشی بسیار بالایی دارد و در سال، دانشجویان خارجی بسیاری را که قصد تحصیل در این کشور را دارند، پذیرش می‌کند. امکان تحصیل در این دانشگاه‌ها در رشته های مختلف مانند علوم انسانی، علوم طبیعی، مهندسی، هنری و پزشکی برای دانشجویان بومی و خارجی فراهم می‌باشد.

آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟

مبلغ اقامت تمکن مالی نروژتحصیل در مدارس بین المللی نروژ برای دانش آموزان خارجی رایگان نمی باشد. در این کشور نیز کودکان از سن شش سالگی وارد مدرسه در مقطع دبستان می‌شوند.

سپس از سن سیزده سالگی تا سن شانزده سالگی در دوره متوسطه آموزش می‌بینند و بعد از آن می‌توانند به صورت اختیاری تا سن نوزده سالگی تحصیل کنند و جهت ورود به دانشگاه آمادگی لازم را نیز به دست آورند. تحصیل در این کشور تا سن شانزده سالگی برای دانش‌آموزان به صورت اجباری می‌باشد.

حال بعد از اتمام دوره‎‌ی مدرسه، به مقطع کارشناسی می‌رسیم، که تحصیل در این مقطع برای دانشجویان در کشور نروژ رایگان می‌باشد و جهت اقدام به تحصیل در این مقطع، لازم است که متقاضی مدرک زبان نروژی ارائه کند و یا اینکه در دوره‌های زبان که در این کشور برگزار می‌شود نیز شرکت کند. اما در مقطع فوق لیسانس اوضاع کمی متفاوت‌تر است.

در عین حال که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان نیز رایگان می‌باشد، ولی دروس در دانشگاه‌‌های نروژ در اکثر رشته های تحصیلی، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دیگر نیازی به یادگیری و شرکت در دوره‌های زبان نروژی به مدت یک سال نیست و متقاضی قادر خواهد بود تا به محض ورود به خاک کشور نروژ، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را نیز شروع کند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نوبت به تحصیل در مقطع دکتری می‌رسد، که باز هم شرایط تحصیل در مقطع دکتری کمی متفاوت‌تر از بقیه مقاطع می‌باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکتری که مدت زمان آن 3 سال می‌باشد، در کشور نروژ برای هر رشته ای امکان پذیر است. همچنین این نکته قابل ذکر است که با توجه به اینکه دوره دکتری در هر کشوری نوعی کار محسوب می‌شود، به فرد دانشجو کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد.

جهت تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی، دانشجو باید حداقل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 را ارائه دهد. دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع دکتری می‌باشند نیز می‌توانند همزمان با تحصیل، 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در کشور نروژ کار کند.

تحصیل رایگان در نروژ

آیا پس از پایان تحصیل می‌توان در نروژ کار کرد؟

کار پس از تحصیل نیز یکی از مشکلاتی است که دانشجویان خارجی بعد از اتمام تحصیل در مقطع مورد نظر با آن رو به رو هستند. با توجه به این مورد که اجازه اقامت دانشجویان به اندازه مدت تحصیلشان در آن کشور است، پس دانشجویان برای ماندن در کشور نروژ باید ویزای خود را تبدیل کنند. پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان کشور نروژ این فرصت داده می شود تا در این کشور به جستجوی کار بپردازند و چنانچه در شغلی مناسب استخدام شوند، این توانایی را دارند تا اقامت خود را به نوع کاری نیز تغییر دهند.

آیا امکان کار دانشجویی در نروژ در مدت تحصیل وجود دارد؟

اقامت کارآفرینی نروژیکی از امتیازاتی که تحصیل در کشور نروژ دارد نیز این می‌باشد که دانشجو همزمان با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، امکان این را دارد تا در هفته با توجه به برنامه درسی که دارد، ساعت‌های معینی را به صورت پاره وقت در مشاغلی که به صورت پاره وقت امکان‌پذیر هستند، کار کند.

  خرید ملک در نروژ

همچنین این نکته را باید گفت که دانشجویان در روزهای تعطیل و ماه‌های تابستان که مشغول به تحصیل نیستند و زمان آزاد بیشتری دارند، می‌توانند به شکل تمام وقت مشغول به کار شوند.

نکته‌ی دیگر در مورد کار دانشجویان در حین تحصیل در کشور نروژ این است که، دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به نروژ مهاجرت می‌کنند، می‌توانند بدون گرفتن مجوز کاری به مدت معینی در هفته کار کنند، ولی دانشجویانی که از ملیت های دیگر به این کشور مهاجرت می‌کنند، برای کار دانشجویی در نروژ باید مجوز کاری دریافت کنند.

پس نتیجه‌گیری که می‌شود از این موضوع کرد این است که، تمامی دانشجویان بین‌المللی که به قصد ادامه تحصیل به کشور نروژ مهاجرت می‌کنند در مقاطع مختلف تحصیلی چه لیسانس، چه فوق لیسانس و چه دکتری می‌توانند به کار مشغول شوند. دانشجویان در کشور نروژ این توانایی را دارند تا در مقطع لیسانس 10 ساعت، فوق لیسانس 20 ساعت و دکتری 30 ساعت در هفته را همزمان با تحصیل، به کار پاره وقت نیز مشغول شوند.

تحصیل رایگان در نروژ

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (34 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *