با بررسی موضوع تحصیل در کانادا در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

تحصیل در کاناداتصمیم برای تحصیل در کانادا، تصمیم ارزشمندی است که می‌تواند فواید بسیاری برای شما داشته باشد. آموزش در کلاس بین المللی، تجربه‌ی فرهنگ‌ های متفاوت و کار در محیطی حرفه‌ای، از مهم ‌ترین فوایدی است که با تحصیل در کانادا به آنها دست پیدا می‌کنید.

بسیاری از مهاجران به کانادا، تحصیل در کانادا را اولین گام برای تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی می‌دانند. فارغ التحصیلان کالج‌ها و دانشگاه‌ های کانادایی بعد از پایان تحصیل خود، اجازه‌ی کار پیدا می‌کنند. این یعنی شما ممکن است پس از فارغ ‌التحصیلی در کانادا مانده و مشغول به کار شوید. مشغول به کار شدن در کانادا، یک قدم شما را به دریافت اقامت دایم کانادا نزدیک می‌کند.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، به واسطه‌ی همکاری با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل در ایران و نیز وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی در سراسر دنیا، خدماتی جامع در زمینه‌ی مشاوره حقوقی و تخصصی به متقاضیان تحصیل در کانادا ارائه می‌دهد.

سوالات متداول پیرامون مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • برای تحصیل در کانادا چه کارهایی باید انجام دهیم؟
  • شرایط اعزام دانشجو به کانادا چیست؟
  • قبل از سفر به کانادا به چه مواردی باید توجه کنیم؟
  • هزینه‌های تحصیل در کانادا چقدر است؟
  • دوره‌های تحصیلی در کانادا چگونه است؟
  • آیا در کانادا می‌توان همزمان هم درس خواند و هم کار کرد؟
  • مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا چیست؟
  • چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی از کانادا لازم است؟
  • شرایط دریافت بورس تحصیلی از کانادا چیست؟
  • بهترین وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا در تهران کیست؟

تحصیل در کانادا

آیا با ویزای توریستی میتوان در کانادا تحصیل ‌کرد؟به منظور تحصیل در کانادا، شما باید از یک موسسه آموزشی تعیین شده پذیرش بگیرید. بهتر است تا قبل از سفر به کانادا، از هزینه‌ های تحصیلی خود آگاه شوید. بورسیه ‌های مختلف تحصیلی می‌تواند کمک بسیاری به شما برای کاستن هزینه ‌های خود در طول تحصیل کند.

بعضی از دانش آموزان از کشورهایی مانند چین، هند، ویتنام و فیلیپین که سابقه پذیرش خوبی در کانادا داشته ‌اند، زمان رسیدگی به پرونده‌ی اقامتشان سریع ‌تر انجام می‌شود.

  تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

لازم به ذکر است که دانش آموزانی که به صورت تمام وقت مشغول تحصیل در کانادا هستند، اجازه دارند که در بعضی از کارهای تایید شده به صورت پاره وقت، در طول سال تحصیلی مشغول به کار شوند. دانش ‌آموزان اجازه‌ دارند تا به صورت تمام وقت در زمان استراحت و غیر از تحصیل نیز کار کنند.

معاینات پزشکی پیش از تحصیل در کانادا

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در کانادا بیش از شش ماه تحصیل کنند و در یک سال قبل از ورودشان به کانادا اقامت داشته باشند، قبل از اینکه اجازه تحصیل به آن‌ ها داده شود، تحت بررسی ‌های پزشکی قرار خواهند گرفت.

پوشش درمانی در زمان تحصیل در کانادا

یک مهاجر خارجی که دارای اجازه تحصیلی است، تحت پوشش برنامه ‌های بهداشت و سلامت استان قرار نمی‌گیرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که بیمه خصوصی خود را در طول اقامت خود در کانادا تهیه کنید.

بورس تحصیلی کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نگران هزینه ‌های تحصیل خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا به‌دنبال بورسیه‌ های تحصیلی مناسب خودتان باشید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی کانادا، به نشانی http://www.scholarships-bourses.gc.ca، از جدیدترین بورس ‌های تحصیلی مناسب خود با خبر شوید. اگر برای انتخاب و دریافت بورسیه‌ های تحصیلی نیاز به مشاوره حقوقی و تخصصی داشته باشید، با مشاوران ما در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین الملل تماس حاصل نمایید.

کار در حین تحصیل در کانادا

در شرایط خاصی ممکن است بتوانید در کانادا کار کنید. دانش‌آموزانی که مجوز تحصیلی ندارند، واجد شرایط نیستند. اگر اجازه تحصیلی دارید، می‌توانید در موسسه‌ای که در آن حضور دارید و نیز در دانشگاه مشغول به کار باشید. اگر مدارک تحصیلی ‌تان کامل باشد، هیچ مجوز کار جداگانه‌ای لازم نیست. کارفرما می‌تواند موسسه آموزشی، دانشکده، یک سازمان دانشجویی، یک کسب و کار خصوصی یا یک پیمانکار خصوصی باشد که خدمات دانشجویی و دانشگاهی ارایه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به عنوان یک فارغ‌التحصیل، کارهای تحقیق یا تدریس و یا دستیاری را در یک محل خارج از دانشگاه یا موسسه مانند بیمارستان آموزشی، کلینیک یا موسسه تحقیقاتی که دارای وابستگی رسمی به موسسه است، انجام دهید.

  بهترین وکیل مهاجرت به ونکوور

دانش آموزان تمام وقت نیز ممکن است واجد شرایط کار در خارج از محوطه دانشگاه برای هر کارفرما به صورت پاره وقت و حداکثر 20 ساعت در هفته باشند.

دانش آموزان زیر فاقد شرایط لازم برای کار در بیرون از محیط موسسه هستند:

  • دانش‌آموزان نیمه وقت
  • دانش‌آموزانی که بورس تحصیلی کانادا را دریافت کرده‌اند
  • دانش‌آموزانی که برای آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی ثبت نام کرده‌اند
  • دانش‌آموزانی که قبلا مجوز کار خارج از محوطه دانشگاه را گرفته ‌اند ولی به دلیل رعایت نکردن قوانین، مجوزشان باطل شده
  • دانش‌آموزان دبیرستان تمام وقت

لازم به ذکر است که برخی از برنامه ‌های دانشگاه نیاز به تجربه کاری دارند. دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در یک برنامه کاری یا کارآموزی ثبت نام کنند، باید علاوه بر اجازه تحصیلی خود، برای اجازه کار نیز درخواست دهند. اگر مایلید پس از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنید، باید برای اجازه کار تحت برنامه مجوز کار فارغ التحصیلی درخواست دهید.

وضعیت کار همسر دانشجویان بین المللی

مزایای کار در کانادااگر شما به صورت تمام وقت در موسسه دولتی تحت پوشش دولتی ثبت نام کرده و مجوز تحصیلی معتبر دارید، همسر یا شریک زندگی مشترک شما نیز (فردی که در طی 12 ماه با شما رابطه زناشویی داشته و یا زندگی می‌کند) می‌تواند اجازه‌ی کار را دریافت کند. لازم به ذکر است که مجوز کار همسر یا شریک شما، تا زمانی که مجوز تحصیلی شما معتبر باشد، معتبر خواهد بود.

مواردی که قبل از سفر تحصیلی خود به کانادا باید به آن‌ها توجه کنید

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با یک مشاور مهاجرتی صحبت کنید. در زیر به اختصار با مواردی که شما قبل از سفر باید به آن‌ها توجه کنید می‌پردازیم.

  • از تاریخ سفر خود مطمئن شوید.
  • بیمه سفر به شدت مورد اهمیت است. بیمه درمانی شما در موسسه آموزشی کانادا فقط می‌تواند دوره تحصیل شما را پوشش دهد.
  • اطمینان حاصل کنید که چه زمانی باید در فرودگاه باشید. برای پروازهای بین المللی معمولا حداقل دو ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشید
  • از اعتبار گذرنامه‌تان اطمینان حاصل کنید.
  • برخی از ارزهای محلی را با خود به همراه داشته باشید. برخی از شهرها از شما می‌خواهند که مالیات‌های شرکت‌های هواپیمایی را پرداخت کنید، که ممکن است در هزینه بلیط شما وجود نداشته باشد. بنابراین با خود پول کافی به همراه داشته باشید
  • به اندازه کافی ارز کانادا یا چک مسافرتی داشته باشید.
  • از محدودیت‌های غرفه خطوط هوایی مطلع شوید. بررسی کنید که غرفه شما مجاز به گرفتن چه مقدار بار است. از محدودیت‌ های وزنی برای حمل و نقل مطلع شوید
  • هرگز مسئولیت وسایل یا چمدان‌های دیگران را قبول نکنید. ممکن است از شما خواسته شود تا وسایل شخص دیگری را با چمدان خود حمل کنید. هرگز قبول نکنید. ممکن است چیزی غیر قانونی باشد و شما مسئول آن هستید.
  • از محدودیت ‌ها و موانع اجسام برای ورود به کانادا مطلع شوید. سلاح گرم، مواد غذایی، محصولات حیوانی و گیاهی ، مواد مخدر و بعضی از داروهای تجویزی از مواردی است که در کانادا مورد تایید نیست و مجازات ‌های شدید برای متخلفان اعمال می‌شود. در طی پرواز یک کارت به شما داده می‌شود تا اعلام کنید چه چیزی را در کانادا وارد می‌کنید.
  • به یاد داشته باشید که همه چمدان خود را برچسب گذاری کنید. نام و آدرس کامل مقصد خود را در کانادا ذکر کنید.
  • به انتقال چمدان‌های خود دقت کنید. سوال کنید که چمدان‌ها کجا و در چه مکانی به شما بازمیگردد. به یاد داشته باشید که تمام اسناد مهم، داروها و موارد ارزشمند مانند دوربین‌ها، جواهرات، لپ تاپ‌ها، تلفن‌ها، کارت‌ های اعتباری و پول نقد را با خود حفظ کنید. این اقلام را در چمدان‌های خود نگذارید.
  • بعضی از اسناد را همواره نزدیک خود نگه دارید. اسنادی مانند: گذرنامه، بلیط‌ های هواپیمایی، بیمه مسافرتی، گواهینامه پذیرش از موسسه کانادایی، آدرس ‌های اصلی و شماره تلفن‌ های مهم، نامه‌ی مهاجرت به کانادا در صورت لزوم، دستور العمل و یا نامه از پزشک خود برای حمل دارو و چک‌ های مسافرتی و وجه نقد
  اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، با حضور گروه وکلای مهر، برترین خدمات تخصصی و حقوقی را به شما ارایه می‌دهد. همکاری با وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی معتبر در کشور کانادا، موسسه مهر پارسیان را به یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین موسسات حقوقی در ایران در ارایه مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی به کانادا مبدل کرده است. جهت تعیین وقت مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری، با کارشناسان مهاجرتی ما تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

2 دیدگاه ها

  • سلام. وقت بخیر. بنده یک پسر 11 ساله دارم که می‌خواهم برای مهاجرت تحصیلی او در کانادا اقدام کنم. سوال من این است که آیا من می‌توانم به عنوان همراه (مادر) با او به کشور کانادا مهاجرت کنم؟

    • سلام در صورتی که ویزای تحصیلی فرزندتون صادر بشه شما هم میتونین همزمان درخواست ویزای 5 ساله بدین و در بیشتر مواقع صادر میشه و شما با فرزندتون میتونین تشریف ببرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *