امروز با بررسی موضوع تحصیل در مدارس کانادا در خدمت شما همراهان عزیز هستیم.

تحصیل در مدارس کانادااسیستم آموزشی کانادا یکی از سیستم های برتر جهان می باشد. تحصیل در مدرسه های کانادا، سطح علمی دانش آموزان را بالا برده و باعث افزایش مهارت های اجتماعی، هنری، موسیقی، ورزشی و ارتباطات می شود. از این رو دانش آموزان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل در دبیرستان های کانادا وارد این کشور می شوند. تحصیل در دبیرستان های کانادا می تواند راهی برای ادامه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف حتی با اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و نیز اخذ اقامت دائم در این کشور باشد.

در کانادا قانونی وجود دارد که باید همه افراد بین 5 تا 18 سال در مدارس تحصیل کنند. شروع سال تحصیلی آنها تقریبا شبیه به ایران است، مدارس کانادا، در اواسط شهریور کار خود را آغاز و در خرداد به پایان می رسانند.

از شروط لازم برای ثبت نام در مدارس کانادا نزدیکی محل سکونت به مدرسه و شرط دیگر آن همراه داشتن کارت واکسیناسیون در هنگام ثبت نام است.

موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری بزرگترین گروه وکلای بین المللی، گروه وکلای مهر، با کارشناسان ارشد حقوق بین الملل، در این مقاله سعی بر آن شده که به سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در مدارس کانادا، هزینه های تحصیل در کانادا، مزایای تحصیل در کانادا، موسسه معتبر جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و به طور کلی مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی پاسخ جامع داده شود.

مدارس ابتدایی در کانادا

در کانادا نیز مثل بسیاری دیگر از کشورها، کودکان بعد از رسیدن به سن 5 یا 6سالگی باید مدرسه را شروع کنند. مقطع دبستان از پایه اول شروع وتا پایه ششم ادامه دارد. برنامه ی درسی مدارس با توجه به اهداف آموزشی هر مدرسه متغیر است. مدارس ابتدایی دروس خود را بر پایه ی خواندن و نوشتن در حوزه های ریاضیات، تاریخ، جغرافیا، صنایع، موسیقی، علوم، هنر، ورزش و تمرینات ورزشی ارائه می کنند. فرانسه و برخی زبان های خارجی در بعضی از مدارس کانادا در سال های آخر مقطع ابتدایی نیز تدریس می شوند.

  اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

درمقطع دبستان معلمان با توجه به صلاحدید و استعداد دانش آموزان، از کتاب های مرجع، جزواتی را تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و کتاب به خودی خود، جنبه ی فرعی در تدریس دارد. نظام آموزشی کشور کانادا به این صورت است که دانش آموزان در خانه ملزم به انجام تکلیف نخواهند بود و تمام تکالیف و یادگیری و مطالعات در مدرسه انجام می شود.

مدارس متوسطه در کانادا

تحصیل در کره جنوبی در یک نگاهدوره ی متوسطه در کانادا برای دانش آموزان از پایه هفتم شروع و تا دوازدهم ادامه دارد. دانش آموزان این پایه ها بین12 تا 18 سال سن دارند. در کبک، دانش آموزان تا پایه یازدهم تحصیل کرده و برای تکمیل تحصیلات خود به یک کالج عمومی یا فنی حرفه ای منتقل می شوند.
مدارس متوسطه کانادا در برنامه های تحصیلی یا فنی حرفه ای یا هنر تخصص دارند و دانش آموزان را برای کالج های حرفه ای یا محلی و یا دانشگاه آماده می کنند. در هر ترم تعدادی دروس اجباری یا اصلی و تعدادی دروس اختیاری توسط هر استان، تدریس شود.

دروس اجباری معمولا شامل انگلیسی (فرانسه)، ریاضیات، علوم عمومی، بهداشت، ورزش (آموزش فیزیکی) و مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی می باشند. همچنین دروس اختیاری با توجه به فعالیت های دانش آموزان و آنچه که در آینده به نفع آنهاست در پایه های نهم تا دوازدهم مشخص و ارایه می شود.

معمولا درپایه ی نهم، دانش آموزان برای شروع برنامه ریزی وانتخاب دروسی که در آینده به سود آنهاست، مشاوره و راهنمایی شغلی دریافت می کنند. این مشاوره در کل سال های دبیرستان و کالج ادامه دارد.

  اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

دانش آموزانی که قصد رفتن به کالج یا دانشگاه را دارند باید دروس علوم آکادمیک (زیست، شیمی، فیزیک)، ریاضیات عالی (جبر، هندسه، مثلثات و حسابان)، ادبیات انگلیسی یا فرانسه ی پیشرفته، انشا، علوم اجتماعی یا زبان های خارجی انتخاب کنند.

دروس فنی و حرفه ای به طرق زیر ارایه می شود: آموزش کشاورزی، آموزش کسب و کار، آموزش مدیریت خانه و مراقبت از کودک و بیمار، آموزش های صنعتی، دانش آموزانی که علاقمند هستند از دبیرستان به کسب و کار وارد شوند ممکن است دوره های تایپ، کتابداری، علوم رایانه و یا سایر دوره های انگلیسی یا فرانسه را بگذارنند.
پس از ورود دانش آموزان به مدارس، سطح زبان انگلیسی دانش آموزان توسط مسئولان مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و با توجه به میزان آشنایی دانش آموز با زبان انگلیسی، تصمیمات لازم برای گذراندن دوره های آموزش زبان برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

دانش آموزانی که سطح زبان آن ها در سطح قابل قبولی باشد، مستقیما به کلاس های درسی عادی فرستاده می شوند و در کنار آن دوره های آموزش زبان انگلیسی هم برای آن ها برگزار می شود.

و در صورتی که سطح زبان دانش آموز به میزان قابل قبولی نباشد، قبل از ورود به کلاس های درسی، دوره آموزش زبان انگلیسی به صورت فشرده و طی چند روز تا چند هفته برای دانش آموز در نظر گرفته می شود.

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا

اقامت تمکن مالی کانادایکی از بارزترین تفاوت ها بین مدارس خصوصی و دولتی در کانادا در میزان شهریه پرداختی است. به طور کلی مدارس خصوصی شهریه های بسیار بالایی را خصوصا برای دانش آموزان خارجی در نظر می گیرند اما هزینه تحصیل در مدارس کانادا بسته به نوع آن اعم از خصوصی یا دولتی و نیز نحوه زندگی دانش آموز، متفاوت است. شهریه مدارس دولتی برای خارجیان بین 10 تا 15هزار دلار و برای کسانی که دارای کارت اقامت یا سیتیزن هستند رایگان می باشد.

  اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا

اما گاها متقاضیانی هستند که با وجود رایگان بودن مدارس ترجیح بدهند که در مدارس خصوصی ثبت نام کنند. شهریه های مدارس خصوصی معمولا بسیار گران و در حدود 15 هزار دلار به بالا می باشد. هزینه مدارس شبانه روزی کانادا نیز به علت ارائه خوراک و محل زندگی، علاوه بر تحصیل فرد، از 30تا 60 هزار دلار در هر سال است. قاعدتا هزینه های تحصیل محدود به شهریه نیست و هزینه های اجباری دیگری نیز باید پرداخت شوند. همچنین هزینه زندگی که شامل خورد و خوراک و محل زندگی می شود از 10 هزار تا 15 هزار دلار متغیر است که با توجه به نوع زندگی دانش آموز و ایالت محل تحصیلی متفاوت است.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

  • برخورداری از تکنولوژی های نوین آموزی
  • تحصیل در محیطی امن و توام با آرامش
  • تحصیل در مدارس ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ امکانات متنوع آموزشی و لابراتوارهای مجهز به تکنولوژی روز دنیا
  • تحصیل در مدارس دبستان و دبیرستان کانادا به زبان فرانسه و یا انگلیسی
  • اخذ ویزای همراه والدین
  • ورود آسان به دانشگاه های کانادا بعد از اتمام دوره تحصیل مدارس کانادا
  • بورسیه دانشگاه در صورت اخذ نمرات بالای درسی در دوره دبستان و دبیرستان کانادا
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا

وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه کار قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا، تحصیل در کانادا ، اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا، اقامت دائم کانادا، مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *