این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی موضوع تحصیل در سوئد در خدمت شما همراهان عزیز هستیم.

تحصیل در سوئدافرادی که متقاضی مهاجرت از طریق ادامه تحصیل هستند، کشور سوئد با 33 دانشگاه و کالج عمومی و خصوصی، می‌تواند بهترین مقصد مهاجرتی برای متقاضیان باشد. تحصیل در سوئد اگرچه در گذشته به صورت رایگان بوده، اما در حال حاضر و از سال 2011، پرداخت شهریه اجباری گردیده است و سیستم آموزشی سوئد از حالت رایگان خارج گردید. شهریه متناسب با رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاه متفاوت است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان در تماس باشید.

مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری با توجه به همکاری با برترین وکلا رسمی و موسسات حقوقی مهاجرتی بین‌المللی در کشور سوئد و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین مهاجرتی سوئد را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت ومهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی جهت تحصیل در سوئد بوده و آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی سوئد و مهاجرت به این کشور می‌باشد.

  سرمایه گذاری در سوئد

سوالات متداول پیرامون تحصیل در سوئد

  • شرایط تحصیل در سوئد به چه صورت است؟
  • آیا تحصیل در سوئد محدودیت سنی دارد؟
  • هزینه‌های تحصیل در سوئد به چه میزان است؟
  • هزینه‌های زندگی در سوئد به چه میزان است؟
  • تحصیل در سوئد چه مزایایی دارد؟
  • شرایط تحصیل در دوره‌های زبان سوئد چیست؟
  • هزینه‌های تحصیل در دوره‌های زبان سوئد چقدر است؟
  • آیا امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده در سوئد وجود دارد؟
  • بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در ایران کیست؟

دوره‌های زبان سوئد

تحصیل در سوئدبه طور کلی افرادی که تصمیم به اقدام برای ادامه تحصیل در کشور سوئد داشته باشند، این نکته را باید در نظر داشته باشند که دانشگاه برای دو ترم سپتامبر و ژانویه دانشجو می‌پذیرد. نکته در این است که تعداد پذیرش‌ها در ماه ژانویه محدود شده و لذا اغلب از طریق پذیرش دوره زبان اقدام می‌نمایند. دوره‌های زبان یا زبان انگلیسی و یا سوئدی هستند.  برای اخذ پذیرش تحصیلی دوره‌های زبان سوئد، داشتن حداقل مدرک آیلتس 5.5 ضروری است. هزینه‌های تحصیل در دوره‌های زبان حدود 85 هزار کرون برای هر ترم بابت شهریه، خوابگاه و یک وعده غذا می‌باشد.

مقاطع تحصیلی در سوئد

تحصیل در کشور سوئد در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌گیرد:

الف– تحصیل در مقطع لیسانس

از جمله مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس یا کارشناسی ارایه مدرک دیپلم، گواهی پیش دانشگاهی و ریز نمرات است. تحصیل در مقطع لیسانس عموما به زبان سوئدی تدریس می‌شود. البته حدود سی رشته به زبان انگلیسی در ترم سپتامبر  تدریس شده که عموما شامل رشته‌های فنی می‌باشند.

  سرمایه گذاری در سوئد

طول دوره ی لیسانس 3 سال و شامل 180 واحد درسی است. دانشجو می‌تواند برای هر ترم 30 واحد درسی اخذ نماید که از میان این 30 واحد درسی، دانشجو باید حداقل 15 واحد را بگذراند تا قادر به تمدید ویزای خود باشد.

در مقطع کارشناسی در سوئد، شانسی برای بورس شدن دانشجو وجود نخواهد داشت. مگر اینکه دانشجو از نظر آموزشی و درسی خودش را به سطحی برساند که دانشگاه برای این فرد تخفیف در شهریه در نظر بگیرد. تحصیل در سوئد

ب- تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سوئد

تحصیل در سوئدبرای تحصیل در مقطع فوق لیسانس شخص باید مدرک آیلتس حداقل با نمره 5/6 داشته باشد. هزینه تحصیل در این مقطع با توجه به رشته و گرایش در حدود 85-50 هزار کرون سوئد می‌باشد. چنانچه پذیرش دانشجو یک ساله باشد، فرد باید 60 واحد درسی را بگذراند؛ در صورت پذیرش دوساله، گذراندن 120 واحد درسی ضروری است. افرادی که پذیرش دو ساله داشته باشند، عملا شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا خواهند داشت.

ج-تحصیل در مقطع دکتری در سوئد

برخلاف آن که تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس دارای شهریه است، تحصیل در مقطع دکتری رایگان می‌باشد. حتی برای تحصیل در این مقطع به دانشجو نیز مبلغی از سوی استاد راهنما به عنوان حقوق ماهیانه (فاند تحصیلی) پرداخت می‌گردد؛ چراکه در عمل مقطع دکتری شغل محسوب شده و دانشجو برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که انجامی خود، حقوق دریافت می‌نماید. حداقل میزان این حقوق در حدود 20 هزار کرون سوئدی می‌باشد که 7000 کرون به عنوان مالیات پرداخت می‌شود. ودر این حالت فرد بعد از 4 سال می‌تواند درخواست اقامت دایم سوئد را دهد.

  ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد

اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در کشور سوئد همچون سایر کشورها، کاری بس طولانی و مشکل می‌باشد؛ چراکه امکان پیدا کردن استاد راهنما و پوزیشن خالی چندان آسان نیست. لذا به متقاضیان توصیه می‌گردد که ابتدا برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام نموده و سپس وارد مقطع دکترا در سوئد گردند.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به سوئد، تحصیل در سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، اخذ اقامت دایم سوئد و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی آنلاین حقوق مهاجرت، با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *