این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با موضوع تحصیل در سنگاپور همراه شما عزیزان هستیم.

تحصیل در سنگاپورجمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن شهر سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا محسوب می شود.  در سنگاپور چهار زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل جزو زبان‌های رسمی و رایج هستند. اما درمجموع ساکنان این کشور به بیست زبان مختلف تکلم می‌کنند که این امر نشان‌دهنده تنوع زبان و فرهنگ در سنگاپور می‌باشد.

دانشگاه های سنگاپور از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند وکیفیت بالای تحصیل و زندگی در این کشور سبب شده تا هرساله هزاران دانشجو از سراسر جهان، دانشگاه‌ های کشور سنگاپور را برای مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب کنند. این دانشگاه ها فرصت های ویژه ای را جهت تحصیل و بورسیه و تحقیقات در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی و فناوری در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری بزرگترین گروه وکلای بین المللی، گروه وکلای مهر، با کارشناسان ارشد حقوق بین الملل، در این مقاله به بررسی شرایط  تحصیل در سنگاپور پرداخته و با تشریح چگونگی اقدام جهت اخذ پذیرش در سنگاپور، چگونگی دریافت بورسیه، تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت در سنگاپور، مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج و کاری با شما عزیزان همراه خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه های سنگاپور

دریافت ویزای تحصیلی سنگاپوردانشگاه های سنگاپور مثل خیلی از دانشگاه های جهان به خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که از34 دانشگاه آن 6 دانشگاه دولتی و مابقی خصوصی هستند. دو دانشگاه معروف سنگاپورعبارتند از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و دانشگاه فناوری Nanyang (NTU) که هر دو دارای رنکینگ بالای جهانی هستند. دانشگاه NUS قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه سنگاپور و دارای رتبه نخست در رتبه بندی مراکز آموزش عالی در آسیا می باشد. مدت زمان تحصیل کارشناسی در سنگاپور 4سال است.

بیشتر رشته ها در دانشگاه های سنگاپور در مقطع کارشناسی ارائه می شوند و نمره آیلتس مدنظر برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه های انگلیسی زبان آن معمولا 6می باشد. دانشجویان کارشناسی حق کاربه میزان 10 ساعت در هفته را دارا هستند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در اکثریت رشته ها امکان پذیر است وحدود 2سال طول میکشد . دانشجویان باید مدرک دوره لیسانس خود به همراه مدرک زبان انگلیسی را برای دانشگاه ارسال نمایند و در صورت تایید دانشگاه  نامه پذیرش را دریافت نمایند .

دانشجویان  کارشناسی ارشد می توانند 15 تا 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند. نمره آیلتس مدنظر در این مقطع 5/6 می باشد. دوره تحصیل در مقطع دکترا نیزدر حدود 4 سال زمان می برد و در صورت دریافت بورسیه تحصیل برای دانشجو کاملا رایگان شده و کمک هزینه جهت زندگی نیز به او تعلق میگیرد. دانشجویان حق کار به مدت 30 ساعت در هفته را درکنار تحصیلات خود دارند.

هزینه تحصیل و زندگی در سنگاپور

پر واضح است که تحصیل درهر کشوری مستلزم هزینه هایی ازجمله هزینه زندگی، اقامتگاه، خوراک، حمل و نقل و … می باشد. زندگی در سنگاپور نیز از این قاعده مستتثنی نیست. هزینه زندگی در کشور سنگاپور در اکثر نقاط آن تقریبا یکسان است و البته تا حد زیادی بستگی به محل زندگی و سطح زندگی دارد. علت این امر وسعت بسیار کم کشور سنگاپور است. جدای از شهریه دانشگاه های سنگاپور، یک دانشجو برای امور زندگی خود معمولا در هر ماه  حدود۴۰۰ دلار باید کنار بگذارد. هزینه دانشگاه ها می تواند از ۱۵۰۰۰ دلار آغاز شده و تا حدود ۵۰۰۰۰ دلار باشد، اما در نهایت شهریه دانشگاه ها در سنگاپور، بسته به نوع دانشگاه و رشته انتخابی  متغیر است.

مزایای تحصیل در سنگاپور

از مزایای تحصیل در سنگاپور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رنکینگ بالای علمی
  • شهریه متوسط
  • امکان اقامت بعد از اتمام تحصیل
  • حق انتخاب زبان انگلیسی به عنوان یکی زبان های رایج تحصیلی
  • امکانات درجه اول تحصیلی و برنامه ریزی آموزشی
  • سهولت رفت و آمد برای دانشجویان ایرانی
  • کشوری پاکیزه و ایمن

بورسیه تحصیلی در سنگاپور

اقامت پس از تحصیل در سنگاپوراخذ بورسیه تحصیلی یکی از بهترین راه های کمتر شدن هزینه ها و کمک به بهبود وضعیت مالی دانشجو می باشد. دانشجویان مقاطع مختلف می توانند با ارسال تقاضا و مدارک تحصیلی و رزومه ی شخصی خود، جهت دریافت بورسیه اقدام کنند. میزان این کمک هزینه بستگی به شرایط دانشجو دارد. منظور از شرایط، معدل بالا، مدرک زبان، سوابق علمی، اختراعات، امتیازات ورزشی یا تحصیلی ، گواهینامه های علمی و … می باشد. این بورس ها شامل مقرری ماهانه در حدود۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰  و در دوره دکتری بین ۲۲۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار سنگاپور می باشد.

از جمله بورسیه های قابل توجه، بورسیه دانشگا ه فناوری ( NTU) می باشد. این بورسیه متقاضیان کشورهای مختلف برای دوره های فوق لیسانس و دکترا را در همه رشته های تحصیلی مثل علوم مهندسی، علوم اجتماعی، هنر، علوم ارتباطات و غیره پوشش می دهد. بورس NTUمخارج تحصیلی دانشگاهی و مقرری ماهانه دانشجویان را در برمی گیرد.

تحصیل پزشکی در سنگاپور

تحصیل پزشکی درسنگاپور یکی از گزینه های مناسب برای کسانی است که میخواهند به مدرک معتبر بین المللی دست پیدا کنند. هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور تقریبا بالا است اما از طرفی در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان هنوز از لحاظ هزینه گزینه مناسبی برای تحصیل محسوب می شود.  نکته حایز اهمیت  این که برای تحصیل پزشکی در دانشگاههای سنگاپور نیازی به گذراندن دوره های زبان غیر انگلیسی نمی باشد و این خود مزیت بسیار قابل توجهی به شمار می رود .

تحصیل پزشکی در هلندرشته پزشکی در کشور سنگاپور همانند عموم کشور های دنیا، شش ساله است. در سال اول و دوم این دوره شش ساله، تمرکز بر علوم پایه پزشکی و تجربه بالینی مقدماتی می باشد. آموزش از طریق طیف وسیعی از سخنرانی ها، جلسات آموزشی و جلسات یادگیری مبتنی بر آزمایشات عملی به دانشجویان انجام می شود .میزان شهریه در رشته های پزشکی در حدود 50000 دلار می باش . متقاضیان تحصیل در این رشته ها باید واجد مدرک5/6-7 آیلتس  وسن بالای 18 سال باشند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در سنگاپور

  • آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات تایید و ترجمه شده
  • کلیه مدارک شخصی از قبیل پاسپورت، شناسنامه و…
  • توصیه نامه برای دانشجویان ارشد یا دکترا در صورت تایید استاد راهنما
  • ارایه پروپوزال
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • رزومه
  • ارایه مدارک تمکن مالی

بهترین وکیل مهاجرت به سنگاپور

عزیزانی که متقاضی تحصیل در سنگاپور هستند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر روش های اخذ اقامت در سنگاپور از طریق ازدواج، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، با موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان که بهترین موسسه مهاجرتی در ایران، به مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، می باشد با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایند.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید
  مهاجرت به سنگاپور از طریق کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *