این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع تحصیل در روسیه با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم،

تحصیل در روسیهروسیه با وسعت 17.075.400  کیلومتر مربع ، پهناورترین کشور جهان است . پهناوری روسیه کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیشتر از یک دوم مساحت قاره آفریقا است. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.

روسیه با حدود 5/144 میلیون نفر (در سال ۲۰۱۷) جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. زبان رسمی روسیه زبان روسی است ولی 27 زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری ‌ها و مناطق این کشور وجود دارد. نویسندگان روسی از جمله تولستوی، بولگاکوف، داستایوفسکی و ناباکوف در سراسر جهان شناخته شده هستند و مولف برخی از بزرگترین آثار قرن نوزدهم و بیستم بوده اند.

چرا برای تحصیل، روسیه را پیشنهاد می کنیم؟

در وهله اول بعلت اینکه روابط دیپلماتیک و اقتصادی بین کشور ما و کشور روسیه پیشرفت بسیار خوبی کرده است بنابراین برای دانشجویان ایرانی دانشگاه های روسیه گزینه بسیار خوبی می باشد این نکته اصلی ترین مزیت برای تحصیل در روسیه می باشد.اخذ پذیرش و گرفتن روادید بسیار سهل شده است همچنین اگر از منظر مادی هم به این قضیه بنگریم تحصیل در روسیه بسیار به صرفه تر از تحصیل در اروپا و آمریکا می باشد. همچنین رفت و آمد به روسیه به سادگی و در کمترین زمان امکان پذیر است.

در وهله دوم دانشگاه های روسیه ارتباطات بسیار خوبی با سایر دانشگاه های جهان دارند هر ساله هزاران دانشجو از سرتاسر جهان این فرصت را پیدا می کنند در دانشگاه های روسیه ادامه تحصیل دهند و در این کشور زندگی کنند بخاطر همین مساله دولت روسیه تلاش می کند فضای مناسبی برای دانشجویان بین المللی فراهم و آن ها را پشتیبانی کند.

در گام بعدی بعلت اینکه جامعه دانشگاهی روسیه تمرکز زیادی در مورد تحقیق و پژوهش دارند تقاضا برای ادامه تحصیل در روسیه بالاست همچنین دولت نیز از دانشجویانی که در این زمینه فعالیت دارند حمایت مادی و معنوی مناسبی می کند. از لحاظ امکانات تحصیلی، دانشگاه‌های روسیه با بسیاری از دانشگاه‌های غربی برابری می‌کند.

آزمایشگاه‎های مجهز، مراکز علمی و امکانات مطالعاتی از الزامات زندگی دانشجویی امروزی می‌باشد. بیشتر دانشگاه‎ها دارای خوابگاه‌ می‌باشند که هزینه‌های اقامتی آنها کم است.

تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی همراه با زندگی پر از هیجان و نشاط است چرا که دانشجویان دانشگاه‌های روسیه از تخفیفات متنوعی برخوردارند که شامل حمل و نقل عمومی، بازدید از موزه، کتابخانه، تئاتر، کنسرت، پارک و دیگر امکانات تفریحی و سرگرمی می‌باشد. 

دانشجویان در روسیه هیچوقت پس از اتمام کلاس خود دچار مشکل بیکاری نمی‌شوند.

آنها می‌توانند در رقابت‌های ورزشی، مسابقات، فستیوال‌های دانشجویی و رویدادهای تفریحی شرکت کنند. دانشگاه‌ها دارای تئاترهای دانشجویی، تیم ورزشی، انجمن های داوطلبانه و تیم‌های ساخت و ساز دانشجویی می‌باشد.

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های روسیه شانس خوبی در آینده برای اشتغال و یا زندگی در کشورهای دیگر جهان خواهند داشت بنابراین ارزش آن را دارد که با روسیه بیشتر آشنا شوید.

با کمک ما تحصیل در روسیه اصلاً سخت و پیچیده نیست متخصصان ما تمام کارها را از جمله:

 طبقه بندی درخواست های پذیرش، تهیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا، ترجمه اسناد به زبان روسی و غیره را برای شما انجام می دهند. اکنون تیم ما این امکان را برای شما فراهم می آورد که با خاطری آسوده پروسه اخذ پذیرش تحصیلی خود را به ما بسپارید.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران جهت ورودی های سال تحصیلی 2019 – 2020:

تحصیل پزشکی در روسیه Lomonosow Moscow State University/دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

Novosibirsk State University/ دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University/ دانشگاه دولتی پزشکی پاولوف

/ دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو(یوداکیموا – فقط رشته دندانپزشکی مورد تایید است)A.I

Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry

/ دانشگاه دولتی پزشکی مسکو (سچینووا – فقط رشته داروسازی مورد تایید است)Sechenov First

Moscow State Medical University

پادفک چیست؟

دانشگاه های روسیه دوره آماده سازی یا پادفک به دانشجویان بین المللی که داوطلب ادامه تحصیل به زبان روسی هستند ارایه می دهند.

این دوره در کشور روسیه معمولاً در طی دو ترم در طول یکسال تحصیلی که در کوتاه ترین حالت حدود 6 ماه ارایه می شود. در ترم اول زبان روسی و در ترم دوم دروس پایه مانند: شیمی، زیست شناسی و فیزیک بصورت تخصصی به زبان روسی ارایه می شود.

دوره پادفک به داوطلب ادامه تحصیل در زبان روسی کمک می کند: 1)تسلط به زبان روسی در چهار مهارت: خواندن – نوشتن – شنیداری – گفت و گو جهت ادامه تحصیل.

2)دریافت گواهی مبنی بر تعیین سطح زبان روسی.
3)افزایش سطح دانش علوم پایه (زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی)
4) آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی در کشور روسیه.

ذکر این نکته ضروری است که ادامه تحصیل در تمامی رشته ها مستلزم گذراندن این دوره می باشد. همچنین دوره پادفک از نظر وزارت بهداشت دوره اصلی محسوب نمی شود و شامل تسهیلات دوره اصلی نخواهد بود.
تحصیل در روسیه

I.M. Sechenov First Moscow State Medical University – دانشگاه سچینووا:

در حال حاضر دانشگاه سچینووا تنها عضو پروژه عالی علمی روسیه در دانشگاه های جهان بلحاظ رشته پزشکی می باشد. در رتبه بندی QS سال 2019 و در QS BRICS صلاحیت این دانشگاه در رتبه 115 دنیا قرار گرفته است. این موسسه از قدیمی ترین و بزرگترین موسسات آموزش عالی پزشکی در این کشور است.

این آکادمی با قدمتی قریب به 200 سال یکی از موسسات با سابقه پزشکی در مسکو شناخته می شود که نقش اصلی و شماره یک را در توسعه علم پزشکی و آموزش آن را بازی می کند. دانشکده های پزشی این دانشگاه شامل:

دانشکده های پزشکی عمومی – دندانپزشکی و داروسازی است که در حال حاضر دانشگاه سچینووا فقط در رشته داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

از مزایای تحصیل در این دانشگاه:

پادفک به زبان انگلیسی دارد که مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد.
پادفک روسی دارد.
آزمون ورودی راحت دارد.

از معایب این دانشگاه:

خوابگاه ندارد.
هزینه تحصیل بالا.

هزینه ها تحصیلی:

هزینه های تحصیل در این دانشگاه به دو قسمت تقسیم می شود: 1) پادفک 2)کورس اصلی.
پکیج نه ماهه پادفک: برای ورودی های سپتامبر و نوامبر 5800دلار.
ورودی ژانویه 5200 دلار.
برای دوره اصلی رشته پزشکی:9000 دلار.
برای دندانپزشکی: 8800 دلار.
برای داروسازی: 7400 دلار.

تحصیل در روسیه

Moscow State University Of Medicine and Dentistry named after A.I.Evdokimov – دانشگاه سماشکو یا یوداکیمووا:

دانشگاه سماشکو تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران در رشته دندانپزشکی در مسکو است.

این دانشگاه یکی از معروفترین دانشگاه های تخصصی در رشته دندانپزشکی در روسیه می باشد که تحت عنوان انستیتو دولتی دندانپزشکی در سال 1922 در شهر مسکو تاسیس شد.

همچنین این دانشگاه یکی از پیشگامان عرصه آموزش دندانپزشکی بوده و بزرگترین مرکز آموزش علمی و عملی برای تحصیل در روسیه در سال های اخیر می باشد که شامل سه ساختمان خوابگاه و از لحاظ امکانات در سطح بالایی قرار دارد. دارای مدرک آموزشی مدرن می باشد که 11 کلینیک، دانشکده و آزمایشگاه دارد. از جمله این دانشکده ها می توان از :دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و اقتصاد نام برد.

و در آخر دانشگاه سماشکو با سطح بالا در کیفیت آموزش و شهریه نسبتاً پایین در بین متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی طرفداران بسیاری دارد و دانشگاه مناسبی برای متقاضیان تحصیل در روسیه می باشد.

مزایای این دانشگاه:

هزینه تحصیل و شهریه مناسب.
کیفیت آموزشی خوب.
خوابگاه مناسب.

معایب این دانشگاه:
تحصیل فقط به زبان روسی.

هزینه های تحصیلی:
برای دوره پادفک برای ورودی سپتامبر: 4100 دلار.
هزینه تحصیل برای رشته دندانپزشکی: 8000 دلار.

Pavlov First State Medical University of St. Petersburg – دانشگاه دولتی پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ:

تحصیل پزشکی در روسیهدانشگاه شماره یک سنت پترزبورگ (دانشگاه پاولوف) این دانشگاه در شهر زیبا و تاریخی سنت پترزبورگ واقع شده است. این شهر بکی از زیباترین و اسرارآمیز ترین شهر های اروپاست می توان گفت که تحصیل در این شهر می تواند آرزوی هر دانشجوی روس و غیر روس باشد. این شهر دومین شهر بزرگ فدراسیون روسیه پس از مسکو می باشد.

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر روسیه بعد از دانشگاه لومونوسوف و دارای رتبه 281 در رنکینگ QS  و همچنین این دانشگاه اولین دانشگاه پزشکی دولتی سنت پترزبورگ در روسیه است.

این دانشگاه یکی از دانشکده پزشکی پیشرو در روسیه است. کالج دانشگاه یکی از بهترین و با کیفیت ترین کالج های کشور روسیه می باشد و دانشجو را با تمام درس های مرتبط با پزشکی قبل از ورود به کورس اصلی آشنا می نماید.

دانشگاه پاولوف شامل 64 ساختمان است که شمال کلینیک، دپارتمان، آزمایشگاه های علمی، کتابخانه، اتاق کامپیوتر و چهار هاستل برای دانشجویان و پزشکان متخصص است. این دانشگاه دانشکده های متعددی را در خود جای داده است که می توان به دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی بالینی، پزشکی ورزشی و غیره اشاره کرد.

مزایای این دانشگاه:

تحصیل به زبان انگلیسی(غیرتایید) و روسی دارد.
هزینه تحصیل و زندگی بسیار مناسب تر نسبت به شهر مسکو و سایر دانشگاه ها.
سطح بالای آموزشی.
خوابگاه های مناسب.

معایب این دانشگاه:
ظرفیت محدود پذیرش دانشگاه.
امتحان ورودی بسیار سخت.

هزینه های تحصیلی:
پادفک ورودی سپتامبر: 2500 تا 2600 دلار.
رشته دندانپزشکی: 5600 دلار.
رشته پزشکی: 4800 دلار.

Lomonosov Moscow State University –  دانشگاه دولتی لومونوسوف:

دانشگاه دولتی مسکو در سال 1755 تاسیس شد. این دانشگاه درشمار یکی از زیباترین و با عظمت ترین دانشگاه های جهان از لحاظ معماری محسوب می شود.بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در آموزش عالی توسط موسسه تایمز در سال ۲۰۱۹، دانشگاه دولتی مسکو در رتبه ۱۸۹ دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد، در حالی که براساس نظامِ رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۱۹، این دانشگاه رتبه ۸۴ را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا و رتبه اول را در بین دانشگاه‌های روسیه از آن خود کرده‌است.

این دانشگاه رشته های داروسازی و پزشکی را به زبان روسی ارایه می دهد. هرچند این دانشگاه در زمینه پزشکی بهترین دانشگاه روسیه نیست اما کیفیت بسیار خوبی از آموزش را به داوطلبان ارایه می دهد. لومونوسف پس از سوربون فرانسه جایگاه دوم را در بین دانشگاه های غیرآمریکایی داراست.

بیش از 6000 استاد و استادیار و حدود 5000 محقق برای دانشکده ها و موسسات تحقیقاتی این دانشگاه کار می کنند. هرساله این دانشگاه حدود 4000 دانشجوی بین المللی را از سرتاسر جهان ثبت نام می نماید.

محوطه این دانشگاه یک سیستم بسیار پیچیده است که دارای 1 میلیون مترمربع مساحت در 1000 ساختمان و سازه است که 8 خوابگاه آن بیش از 12000 دانشجو و 300 کیلومتر راهرو است. سیستم کتابخانه MSU یکی از بزرگترین کتابخانه ها در روسیه است با 9 میلیون جلد کتاب که 2 میلیون جلد از آن ها به زبان های خارجی و میانگین تعداد خوانندگان 55000 عدد با استفاده از 5/5 میلیون کتاب در سال است.

مزایای این دانشگاه:

سطح علمی درجه یک و رتبه اول در روسیه در رنکینگ QS.
خوابگاه بسیار خوب.
کالج به زبان های روسی و انگلیسی دارد.
معایب این دانشگاه:
شانس قبولی پایین در کورس اصلی.
عدم ارایه رشته دندانپزشکی.

هزینه های تحصیل:
شهریه پادفک: 6000 دلار.
شهریه پزشکی: 6500 دلار.

Novosibirsk State University – دانشگاه دولتی نووسیبیرسک:

این دانشگاه در سال 1959 تاسیس شده است. دانشگاه در فاصله بسیار کمی از شهر نووسیبیرسک قرار دارد و در حقیقت در جنوب سیبری واقع شده است که در حدود 70 آزمایشگاه تحقیقاتی و 50 موسسه تحقیقاتی را در خود جای داده است. به یاد داشته باشید که امکان تحصیل در علوم مختلف از جمله پزشکی در این دانشگاه یا بطور مثال ریاضیات برای افراد وجود دارد.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده در بالا فرصت همکاری با متخصصان مدرن برای دانشجویان وجود دارد. همچنین امکان تحصیل در 15 گرایش مختلف و به زبان انگلیسی برای دانشجویان وجود دارد که از پزشکی عمومی تا دوره های زبان روسی خواهد بود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه با توجه به مورد تایید بودن این دانشگاه مورد تقاضای بسیاری از دانشجویان واقع شده است.

در رتبه بندی دانشگاه های روسیه، این دانشگاه بعنوان دومین دانشگاه برتر کشور روسیه درنظر گرفته می شود. این درحالیست که هزینه های زندگی و تحصیل در این شهر نسبت به مسکو یا سنت پترزبورگ بسیار مقرون به صرفه می باشد. یکی از دلایلی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی اخیراً این شهر را انتخاب می کنند علاوه بر هزینه زندگی مناسب، شهریه پایین تر نسبت به مسکو برای دانشجویان پزشکی در روسیه می باشد.

مزایای این دانشگاه:

هزینه زندگی و شهریه پایین.
دارا بودن رتبه دوم در کشور روسیه.
امکان تحصیل به زبان انگلیسی.
امکانات دانشگاهی بسیار متنوع و جذاب.
معایب این دانشگاه:
آب و هوای سرد این شهر.

هزینه های تحصیل:
شهریه پادفک: 4500 دلار.
شهریه دندانپزشکی: 5500 دلار.
شهریه پزشکی: 6000 دلار.
تحصیل در روسیه

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (30 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *