این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمانجهت یافتن پاسخ سوالات خود، مقالات مرتبط با تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان را در وب سایت گروه وکلای مهاجرتی مهر تهران، به سرپرستی محمدرضا مهری بهترین مشاور مهاجرتی در ایران، مطالعه فرمایید.

تحصیل در رشته موسیقی و هنر در آلمان، به دو بخش دانشگاهی و تحصیل در مراکز آموزش عالی و تخصصی دسته‌بندی شده است.  البته وجود مقاطع و مدارک تحصیلی یکسان در هر دو مرکز، تفاوت عمده در برگزاری امتحانات ورودی و آزمون عملی وجود داد. تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان، محدود به دانشگاه‌ها نیست و در بسیاری از شهرها، این مراکز آموزش عالی و تخصصی بنا ریزی شده اند که امکان تحصیل در رشته‌هایی همچون هنر، موسیقی و فیلم و سینما تدریس وجود دارد. در آلمان، علاوه بر دانشگاه‌ها، ۵۲ مرکز آموزش عالی در رشته‌های هنر تعریف شده که  این مراکز بر خلاف دانشگاه‌ که از دانشکده‌های مختلف تشکیل شده‌ و رشته‌های گوناگونی در آن تدریس می‌شود، به صورت تخصصی، برای یک یا چند رشته خاص در نظر گرفته شده است.

در این میان می ‌توان به طور مثال مدرسه یا مدرسه عالی موسیقی (Musikhochschule) و یا مدرسه عالی فیلم (Filmhochschule) را نام برد. اما نوع مدارک و مقاطع تحصیلی در مراکز آموزش عالی با دانشگاه از نظر ارزش مدرک و ادامه تحصیل تفاوتی ندارد.

  اقامت آلمان از طریق کار

آزمون ورودی در رشته‌های هنر

از دیگر ویژگی‌های متفاوت تحصیل در رشته‌های هنر در مراکز آموزش عالی، در مقایسه با دانشگاه، می‌توان به آزمون‌های ورودی پیش از پذیرش در رشته‌ی مربوطه اشاره کرد. از آنجا که تحصیل در رشته‌های هنر در دانشگاه‌های آلمان بیشتر بر پایه‌ی معلومات نظری استوار است، عمدتا آزمون عملی برای ورود به این رشته‌ها وجود ندارد. ولی برای ورود به مدرسه‌های عالی در رشته‌های هنر، قبولی در آزمون عملی اجباری است. تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان

دعوتنامه به جای پذیرش

در رشته‌هایی همچون نقاشی، عکاسی، طراحی و گرافیک، دانشجویان می‌بایست پس از مکاتبه با دانشگاه، به صورت حضوری و یا غیر حضوری، با ارسال آثار خود، در آزمون عملی شرکت کنند. متقاضیان تحصیل در رشته‌های هنر در مراکز آموزش عالی، پس از اقدام به پذیرش و ارسال مدارک تحصیلی، بر خلاف علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه، به جای پذیرش (Zulassung)، دعوتنامه‌ای (Einladung) برای شرکت در آزمون عملی دریافت می‌کنند. این قاعده در مورد متقاضیان خارجی ورود به رشته‌های هنر نیز صدق می‌کند.

پذیرش در دانشگاه، بدون آزمون ورودی

تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمانپذیرش در رشته‌ی موسیقی و در دیگر رشته‌های هنر در دانشگاه های کشور آلمان  متفاوت است. به طور مثال، تحصیل در رشته‌ موسیقی‌شناسی در دانشگاه، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بدون آزمون ورودی صورت می‌گیرد و متقاضیان باید تنها به زبان‌های انگلیسی و آلمانی مسلط باشند.

از جمله رشته‌های زیرمجموعه‌ی موسیقی در مدرسه‌های عالی، می توان به نوازندگی ساز، آهنگ ‌سازی، رهبری ارکستر، موسیقی تئاتر، موسیقی فیلم، تربیت معلم موسیقی و آواز اشاره کرد. از جمله دیگر رشته‌های زیرمجموعه ‌ی هنر در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های عالی در آلمان عبارتند از: معماری و هنرهای تجسمی شامل عکاسی، نقاشی و مجسمه ‌سازی، و هنرهای نمایشی شامل بازیگری، کارگردانی و طراحی صحنه.
تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان

  دریافت ویزای ازدواج آلمان

تحصیل در رشته ی فیلم و سینما در کشور آلمان

دانشجویان بین المللی با گرایشاتی همچون فیلم نامه‌ نویسی، کارگردانی، فیلم ‌برداری، صدا و تدوین، می‌توانند در مقطع کارشناسی در آکادمی برلین اقدام به گرفتن پذیرش کنند. این گرایش‌ها در طول دوران تحصیل قابل انتخاب هستند و زمینه‌هایی از تاریخ و تحلیل فیلم و سینما گرفته تا  آموزش فیلم‌ برداری را شامل می‌شوند. دانش‌آموختگان آکادمی برلین، با توجه به گرایشی که در آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند فعالیت خود را در بخش‌های مختلفی از جمله رادیو، تلویزیون، تولید فیلم و سایر بخش‌های فنی آغاز کنند.

طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی در آکادمی برلین شش نیم سال تحصیلی در نظر گرفته شده است که چهار ترم آن در آکادمی و دو ترم پایانی در قالب کارآموزی در موسسات و مراکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

دانشگاه‌های وایمار و آزاد برلین و همچنین آکادمی برلین از داوطلبان تحصیل در رشته‌های نامبرده، امتحان تعیین سطح  و یا آزمون ورودی به عمل می‌آورد. قابل توجه اینکه در آکادمی برلین سئوالات نه بر پایه دانستنی‌های تئوری، بلکه بیشتر جنبه معرفی و پرسش و پاسخ دارد.

تحصیل در رشته ی فیلم و سینما در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی هم امکان‌پذیر است. علاوه بر دانشگاه‌های وایمار و آزاد برلین، آکادمی‌های هنر نیز گرایش‌های مختلفی از رشته ی فیلم و سینما را ارائه می‌دهند. تحصیل در رشته ی فیلم و سینما در دانشگاه‌های آلمان، با توجه به مقطع تحصیلی و اینکه واحدهای درسی به چه زبانی (آلمانی یا انگلیسی) ارائه می‌شود، متفاوت است.

امکان تحصیل در رشته‌های زیر مجموعه ی علوم ارتباطات و رسانه‌های جمعی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی‌ارشد، تنها در دانشگاه وایمار و دانشگاه آزاد برلین وجود دارد.
تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان

شرایط پذیرش رشته ی هنر و سینما  برای متقاضیان ایرانی

شرط ورود به این رشته برای داوطلبان ایرانی، داشتن حداقل مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد و یا قبولی در یکی از دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌های دولتی ایران است   آن‌ دسته از متقاضیانی که تنها با قبولی در کنکور دانشگاه‌های سراسری اقدام می‌کنند، پس از گذراندن یک دوره یک ساله در کالج وارد دانشگاه خواهند شد.

  چگونه می‌توان اقامت آلمان گرفت

داوطلبانی که با مدرک کارشناسی چه از دانشگاه‌های دولتی و چه از دانشگاه آزاد اقدام به پذیرش می‌کنند، در صورتی که در رشته ‌فیلم و سینما تحصیل کرده باشند، می‌توانند در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه وایمار و دانشگاه آزاد برلین، ادامه تحصیل دهند. در این بین شانس پذیرش، بیشتر با فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی است.

تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان

سایر شهرها برای تحصیل  در رشته ی  فیلم و سینما در دانشگاه های آلمان

از جمله دیگر شهرهایی که امکان تحصیل در رشته ‌های مرتبط با فیلم و سینما در آن‌ها امکان‌پذیر است، می‌توان به شهر های کلن، هامبورگ، مونیخ و پتسدام اشاره کرد. این رشته غالبا در شهرهای نام‌ برده، از سوی آکادمی‌ها و مراکز آموزش عالی هنر ارائه می‌شود و امکان تحصیل در رشته‌های کارگردانی سینما، کارگردانی تلویزیون، موسیقی فیلم و فیلم ‌برداری در آنها وجود دارد. علاوه بر دانشگاه وایمار دانشگاه آزاد برلین نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا در رشته‌های مرتبط با علوم رسانه‌ای امکان تحصیل برای علاقه‌مندان را فراهم کرده است.
تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان

سایر گرایش‌های علوم ارتباطات درکشور آلمان ( دانشگاه وایمار )

تحصیل در دانشگاه وایمار در سایر رشته‌های مرتبط با علوم ارتباطات به زبان آلمانی خواهد بود. در این بخش می‌توان به طور نمونه به رشته‌هایی همچون مدیریت رسانه، رسانه‌های رایانه‌ای و ‌آشنایی با سیستم ‌آن‌ها و طراحی رسانه‌ای، اشاره کرد.

سه امکان برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد این گرایش نیز وجود دارد که می‌توان رشته سینمای اروپا و مطالعات رسانه را نام برد.
تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمان

وکیل مهاجرت به آلمان در تهران

موسسه حقوقی و پژوهشی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با استخراج آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها، سعی در دستیابی به بهترین شیوه مهاجرت به آلمان و سایر کشورها دارد. جهت مشاوره حقوقی مهاجرت به آلمان با محمدرضا مهری برترین مشاور حقوقی مهاجرت و اطلاع از آخرین قوانین مهاجرتی، با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید و ضمن برخورداری از مشاوره دقیق و علمی، بهترین راه مهاجرت به آلمان را انتخاب نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *