با بررسی موضوع تحصیل در دانشگاه‌های کانادا همراهتان هستیم.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادافردی که به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل است، صرف نظر از این مورد که در چه مقطعی قصد تحصیل دارد، ابتدا باید اپلای کند. در تمامی مقاطع تحصیلی، چه در مدارس، چه در کالج‌ها و چه در دانشگاه‌ها، پیش نیازهای اپلای وجود دارد که این پیش نیازها معمولا شرایط درسی، شرایط معدل و شرط زبان هستند.

در کشور کانادا هم دانشگاه‌های خصوصی و هم دانشگاه‌های دولتی، هر دو دانشجویان خارجی را جذب می‌نمایند. به طور قطع، هر دانشگاه نسبت به رنکینگ و رقابت، شرایط متفاوتی جهت ورود
دانشجویان وضع نموده است.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع تحصیل در دانشگاه‌های کانادا پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

1. شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا چیست؟
2. شرایط پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه‌های کشور کانادا چگونه است؟
3. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا امکان پذیر است؟
4. میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در کشور کانادا چه میزان است؟
5. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟
6. آیا داشتن وکیل جهت جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های کانادا الزامی می‌باشد؟

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا چیست؟

مزایای کار در کاناداجهت تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا باید شرایط خاصی را فراهم نمود. عوامل مهم بسیار زیادی در اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کشور کانادا تاثیر گذار هستند. از جمله مهم ترین موارد جهت دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا سن، نمره مدرک زبان و تمکن مالی مناسب می‌باشند.

باید به این نکته توجه نمود که هر چه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی متقاضی مدت زمان کمتری گذشته باشد یا گپ تحصیلی کمتری داشته باشد، او شانس بیشتری جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارد. نکته دیگر این است که فرد متقاضی باید نشان دهد که می تواند هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کانادا را تامین نماید.

  اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه تحصیل در کانادا بستگی به دانشگاهی دارد که از آن پذیرش گرفته می‌شود، ولی به طور میانگین هزینه تحصیل بین 15 تا 30 هزار دلار در سال است و هزینه های زندگی در کانادا نیز به صورت میانگین 10 تا 12 هزار دلار کانادا می‌باشد ولی با این حال، کاملا بستگی به سبک و نوع زندگی، محل زندگی، خوراک و غیره فرد مهاجر دارد.

شرایط پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه‌های کشور کانادا چگونه است؟

تحصیل در مقطع لیسانس

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا را دارند با داشتن مدرک دیپلم 12 ساله، مدرک زبان مورد نیاز و سایر پیش نیازهای مشخص شده توسط دانشگاه، می توانند در این مقطع پذیرش بگیرند. رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا از تنوع بالایی برخوردار هستند، بنابراین متقاضی جهت انتخاب رشته تحصیلی گزینه های بسیاری را پیش روی خود دارد. از جمله رشته های محبوب در کانادا برای دانشجویان خارجی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • لیسانس علوم کامپیوتر
  • لیسانس مهندسی
  • لیسانس روانشناسی
  • لیسانس زبان
  • لیسانس ریاضیات

لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه‌های کشور کانادا در رتبه بندی‌های جهانی در سطح مناسبی هستند و هر دانشگاه در کانادا می تواند قوانین و مقررات خود را جهت درخواست پذیرش داشته باشد. هنگامی که فرد متقاضی درخواست پذیرش خود را به دانشگاه ارسال می‌نماید، ایمیلی برای آگاهی از دریافت درخواست، دریافت و دانشگاه، مدارک و اسناد مورد نیاز جهت بررسی درخواست را، از طریق ایمیل اعلام خواهد نمود.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

فردی که قصد ادامه تحصیل در کانادا برای مقطع فوق لیسانس را دارد، باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشد. به طور معمول، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور کانادا بین یک تا دو سال طول می‌کشد. جهت تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، رشته های متفاوتی را می توان پیشنهاد نمود، ولی از جمله محبوب‌ترین آن ها موارد زیر می باشند:

  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد روانشناسی
  • کارشناسی ارشد علوم زیست محیطی
  • MBA
  اجرای اسناد خارجی در ایران

دانشجویان در کشور کانادا می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی و یا هر دو به تحصیل بپردازند. نمرات کسب شده در مقاطع تحصیلی قبلی می تواند بر دریافت پذیرش تحصیلی از کانادا تأثیر گذارد. اگر فرد متقاضی دارای بیش از 25 سال سن باشد و بیشتر از دو سال از فارغ التحصیلی او گذشته باشد، به احتمال زیاد باید مدارکی در خصوص سابقه کار خود نیز ارائه نماید.

جهت دریافت پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور کانادا، باید مدرک زبان ارائه نمود که در صورت انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل، باید مدرک آیلتس و یا تافل ارائه کرد.

تحصیل در مقطع دکتری

آیا با ویزای توریستی میتوان در کانادا تحصیل ‌کرد؟تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های کانادا این امکان را به دانشجویان می دهد که با متخصصین کار کنند و از امکانات پیشرفته برخوردار گردند. تحصیل در مقطع دکتری بین 3 تا 6 سال زمان می‌برد. زبان تحصیل در مقطع دکتری می‌تواند زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور کانادا بیشتر بر پایه تحقیقات صورت می‌گیرد و دانشجویان زمان کمتری را صرف شرکت در کلاس‌های درس می‌کنند. افراد دانشجو در این مقطع باید استاد راهنما یا سوپروایزر داشته باشند و تحقیقات خود را با نظارت آن‌ها انجام دهند.

برای دریافت پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های کانادا، دارا بودن مدرک فوق لیسانس الزامی است. اخذ پذیرش در این مقطع بسیار رقابتی می‌باشد و اساتید با توجه به رزومه، دانشجویان را انتخاب می‌نمایند.

آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا امکان پذیر است؟

دانشگاه‌های کشور کانادا برای راحتی متقاضیان تحصیل در این کشور، کمک هزینه‌های خوبی را برای متقاضیان بورسیه در نظر می‌گیرند و این کمک‌ها شامل بورسیه‌های تحصیلی دولتی می‌شود که در خصوص این بورسیه‌ها باید این نکته را عنوان نمود که اخذ بورسیه تحصیلی به صورت کامل FULL FUND کمی دشوار است و نیاز به داشتن شرایط خاص و ویژه ای دارد و به طور معمول برای افرادی می باشد که رزومه قوی دارند.
این شرایط عبارتند از:

  • حداقل دو مقاله علمی که در مجلات معتبر چاپ شده باشد.
  • نمره زبان آیلتس بالای 7.
  • دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر.
  • سوپروایزر و استاد راهنما.
  اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور کانادا به شرح ذیل می‌باشند:

  • اسکن و ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل جهت پذیرش تحصیلی.
  • اسکن پاسپورت معتبر.
  • رزومه حاوی خلاصه‌ای از سوابق تحصیلی فرد متقاضی از آخرین مقطع تحصیلی به قبل، همچنین خلاصه‌ای از فعالیت‌های کاری حرفه‌ای و مرتبط با تحقیقات، پروژه‌ها، مقالات علمی و مجموعه ای از علایق که به خواننده درک کلی از توانایی‌ها و شخصیت متقاضی دهد.
  • انگیزه نامه.
  • توصیه نامه.
  • ترجمه شناسنامه فرد متقاضی.
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی فرد متقاضی.
  • تکمیل فرم های مربوطه.

آیا داشتن وکیل جهت جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های کانادا الزامی می‌باشد؟

وکیل متخصص در مهاجرت به کاناداباید عنوان نمود خیر، داشتن وکیل جهت جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا الزامی نمی‌باشد، ولی اهمیت بسیار بالایی دارد. با توجه به این که وکیل متخصص در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اطلاعات دقیق و کامل در این زمینه دارد و همچنین نسبت به روال انجام امور تسلط کامل دارد، اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق و جامع در مورد موضوع تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستید، می‌توانید از وکلای متبحر و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید.

جهت دریافت مشاوره در این زمینه، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع تحصیل در دانشگاه‌های کانادا می‌باشد.

برای اخذ نوبت مشاوره در زمینه موضوع تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (11 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • من مشمول سربازی هستم و به تازگی کنکور ارشد دادم و قبول شدم.
    میخواستم بپرسم میتوانم وسط تحصیلم تو مقطع ارشد پذیرش بگیرم از یکی از دانشگاه های خارج و از دانشگاه خودم در ایران انصراف بدم؟
    این انصراف من وسط مقطع ارشد مشکل ساز نیست؟
    و اینکه من الان باید ریز نمرات موقت و گواهی موقت رو از دانشگاه کارشناسی بگیرم و برای دانشگاه ارشد ببرم برای ثبت نام.
    در این بین باید ببرم این دو رو دارالترجمه؟
    چون شنیدم دیگه بهم نمیدن این مدارک رو.
    و اینکه اصلا با ریز نمرات و گواهی موقت میشه پذیرش گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *