این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با موضوع تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه همراهتان هستیم.

تحصیل در دانشگاه‌های فرانسهکشور فرانسه یک چهارم از بودجه خود را در سال، صرف هزینه‌های آموزش می‌نماید و این مورد بیانگر جایگاه بالای آموزش در این کشور است.

در این کشور حدود 3500 دانشگاه و مدارس عالی وجود دارد که متقاضیان تحصیل می‌توانند نسبت به تحصیل در این دانشگاه‌ها یا مدارس اقدام نمایند. نکته حائز اهمیت در مورد تحصیل در فرانسه این است که، عموما شهریه دانشگاه‌های این کشور به صورت رایگان می‌باشد.
گرچه مردم کشور فرانسه، به زبان انگلیسی هم نیز مسلط هستند، ولی زبان رسمی آن‌ها فرانسوی می‌باشد و به این زبان با یکدیگر صحبت می‌نمایند. اکثر دوره‌هایی که در دانشگاه‌های فرانسه برگزار می‌شوند، به زبان فرانسه می‌باشد.

بنابراین افراد باید دارای تسلط کامل نسبت به این زبان باشند. تحصیل در دانشگاه‌های کشور فرانسه در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان‌پذیر می‌باشد.
ما نیز در این مقاله قصد داریم تا مبحث تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
با گروه وکلای بین المللی مهر پارسیان همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

  1. شرایط تحصیل در فرانسه چگونه است؟
  2. آیا تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟
  3. آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟
  4. آیا می‌توان از دانشگاه‌های فرانسه بورسیه تحصیلی گرفت؟
  5. آیا برای تحصیل ایرانیان در فرانسه محدودیت سنی وجود دارد؟
  6. چرا باید برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه با وکیل متخصص و با تجربه مشورت کرد؟

شرایط تحصیل در فرانسه چگونه است؟

شرایط تحصیل در فرانسهتحصیل در دوره دبستان کشور فرانسه 5 سال می‌باشد، سپس 4 سال و بعد از آن 3 سال دوره دبیرستان است. اخذ مدرک دیپلم در این کشور، در کل 12 سال به طول می‌انجامد. دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه جهت دریافت مدرک تحصیلی خود باید در آزمون پایان تحصیلی نیز شرکت نمایند.
تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی برای ایرانیان امکان‌پذیر می‌باشد. ویزای همراه به خانواده افرادی که از طریق تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت می‌کنند نیز، تعلق میگیرد. همراهان این افراد عبارتند از، همسر و فرزندان و همچنین والدین فرد. ولی بعد از سن قانونی امکان دریافت ویزای همراه برای پدر و مادر فرد وجود ندارد.
شرایط یادگیری زبان فرانسه در این کشور برای افراد متقاضی فراهم می‌باشد. دوره‌های زبان در دانشگاه‌ها و یا کالج‌های کشور فرانسه برگزار می‌شوند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

یکی از مزایای تحصیل در کشور فرانسه، داشتن مجوز کار به مدت ۲۰ الی ۳۰ ساعت در هفته می‌باشد که به نوعی جهت تامین هزینه‌های تحصیلی دانشجویان کافی می‌باشد.
اخذ اقامت دائم در کشور فرانسه برای دانشجویان، هنگامی امکان‌پذیر می‌باشد که، دانشجو بعد از فارغ‌التحصیل شدن، به مدت 5 سال به صورت تمام وقت کار کند و اقامت دائم دریافت کند.

بنابراین، فرد دانشجو بعد از تمام شدن تحصیلش در کشور فرانسه، این اجازه را دارد تا در آن کشور بماند و یک کارفرما پیدا کند و بعد از پیدا کردن کارفرما، می‌تواند نوع اقامت خود را به اقامت کاری تغییر دهد.
تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

آیا برای تحصیل ایرانیان در فرانسه محدودیت سنی وجود دارد؟

به صورت کل، در بسیاری از دانشگاه‌های کشور فرانسه شرایط سنی تعیین نشده است و به همین دلیل نمی‌توان به صورت قطعی گفت که دقیقا پس از چه سنی دیگر امکان ارسال درخواست وجود ندارد.
اما با این حال، جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی بهتر است فرد متقاضی زیر 20 یا 21 سال سن داشته باشد تا در سفارت با مشکلی مواجه نگردد. در مقطع کارشناسی ارشد بهتر است فرد متقاضی دارای زیر 25 سال سن باشد.

در مقطع دکتری انعطاف بیشتری وجود دارد و فرد متقاضی تا سن 33 سال، می‌تواند نسبت به این امر نیز اقدام نماید. اما با این حال، در صورتی که فرد متقاضی سنی بالاتر از آنچه که گفته شد، داشته باشد، نمی‌توان به صورت قطعی گفت که پذیرش او امکان ندارد.

آیا تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

در جهت پاسخ به این سوال باید عنوان نمود که، با توجه به نوع دانشگاه، فرد متقاضی یا باید مدرک زبان فرانسوی ارائه نماید و یا مدرک زبان انگلیسی.
تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کشور فرانسه به زبان انگلیسی امکان‌پذیر نمی‌باشد و باید به زبان فرانسوی در این مقطع تحصیل کرد. اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.

  تحصیل رایگان موسیقی در فرانسه

در صورتی که فرد در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی تحصیل نماید، باید شهریه بالایی پرداخت کند. اما تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی در مقطع دکتری در میزان شهریه‌ای که دانشجو پرداخت می‌کند نیز، تاثیری ندارد.
در هر حال بهتر است که فرد متقاضی به زبان فرانسوی تحصیل کند، که در این صورت هزینه‌های تحصیل و شهریه دانشگاه فرد دانشجو بسیار کاهش پیدا می‌کند و همچنین، فرد دانشجویی که به زبان فرانسه در آن کشور مسلط می‌باشد، زودتر می‌تواند با جامعه و فرهنگ فرانسه ارتباط برقرار کند.
تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

آیا تحصیل در فرانسه رایگان است؟

اگر فرد متقاضی، به زبان فرانسوی در این کشور تحصیل نماید، می‌تواند در دانشگاه‌های رایگان نیز به تحصیل بپردازد.
فرد متقاضی با تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نیازی به پرداخت شهریه ندارد و فقط باید بابت ثبت نام در دانشگاه‌های دولتی این کشور حدودا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو پرداخت کند. ولی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی کشور فرانسه از ۱۰۰۰۰ یورو به بالا است.

لازم به ذکر است که، دانشگاه‌های فرانسه، نسبت به دانشگاه‌های دیگر در دنیا، یکی از ارزانترین‌‌ها به حساب می‌آیند. باید به این نکته توجه نمود که، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور فرانسه هر ساله در ماه‌های سپتامبر و ژانویه انجام می‌گیرد.

آیا می توان از دانشگاه های فرانسه بورسیه تحصیلی گرفت؟

بورسیه تحصیلی فنلانددریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های فرانسه نیازمند داشتن یکسری شرایط می‌باشد و فرد باید دارای پیشینه عملی و پژوهشی مناسب و قوی باشد. مقالات معتبر، اختراعات و موارد دیگری، می‌توانند باعث دادن بورسیه تحصیلی به فرد متقاضی گردند.
لازم به ذکر است که، دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد و دکتری، بسیار آسان‌تر از مقطع کارشناسی می‌باشد.
بنابراین، بورسیه تحصیلی غالبا در مقاطع بالاتر به افراد اعطا می‌گردد و فرد متقاضی باید رزومه‌ای قوی حاوی مدرک زبان با نمره بالا، مقالات چاپ شده در مجلات علمی بین‌المللی، معدل بالا و غیره ارائه کند.

  خرید ملک در فرانسه

مبلغی که برای دانشجو اختصاص داده می‌شود، بر اساس مقطع و رشته‌ی تحصیلی او متفاوت است. به طور کل، کشور فرانسه برای دانشجویان برتر و با استعداد، بورسیه‌های مختلفی در نظر گرفته است.
هر کدام از این بورسیه‌ها با مبالغ مختلفی برای کمک هزینه‌ تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. افراد متقاضی با توجه به شرایطی که دارند، می‌توانند نسبت به اخذ هر یک از این بورسیه‌ها نیز اقدام نمایند.

چرا باید برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه با وکیل متخصص و با تجربه مشورت کرد؟

وکیلی که در بخش مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل، تجربه و مهارت دارد، شرایط متقاضی را بررسی می‌کند و می‌تواند تشخیص دهد که آیا فرد امکان مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تحصیل را دارد یا خیر.
متقاضی با دریافت یک جلسه مشاوره از وکیل متبحر، می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد و همچنین نسبت به دانشگاه‌هایی که می‌تواند از آن‌ها پذیرش دریافت کند نیز آشنا شود.

بنابراین، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه می‌باشد را به شما معرفی می‌کنیم.

جهت برقراری ارتباط با وکیل با تجربه در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *