این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در آلمان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در آلمانآیا از شرایط تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در آلمان اطلاعی دارید؟ چگونه می توان بورس تحصیل داروسازی و دندانپزشکی آلمان را کسب نمود؟ حداقل نمره دیپلم جهت پذیرش در داروسازی و دندانپزشکی آلمان چه میزان است؟ هزینه ها چه میزان است؟ تحصیل رایگان داروسازی و دندانپزشکی در آلمان چگونه امکان دارد؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود ادامه این مقاله که توسط دفتر حقوقی بین المللی محمدرضا مهری تهیه شده است، را مطالعه فرمایید.

رشته داروسازی در دانشگاه‌های آلمان، در مقطع کارشناسی ‌ارشد پیوسته ارائه می‌شود. که در بین ۱۷ دانشگاه ارائه‌کننده این رشته، دانشگاه ‌هایی وجود دارند که شهریه تحصیلی در آن‌ها هنوز تصویب نشده است. به طور کلی تحصیل در رشته داروسازی آلمان به دو قسمت تقسیم می‌شود.

قسمت اول تحصیلات مقدماتی در علوم پایه: شیمی، فیزیک و زیست‌ شناسی است که طول دوره  ۴ نیم سال تحصیلی می باشد.

برای قسمت دوم مدت دوره ۴ ترم در نظر گرفته شده است و دروس عنوان شده  به صورت تخصصی و عملی و بعضا خارج از محیط دانشگاه، به عنوان مثال در کلینیک یا سایر مراکز درمانی به دانشجو ارائه می‌گردد.

امتحانات پایانی به سه بخش تقسیم می‌شود. قسمت اول و دوم در طول دوران تحصیل و پس از هر یک از دو مرحله تحصیلی ذکر شده، انجام می‌شود.

بخش سوم در بعضی دانشگاه‌ها به صورت اختیاری و پس از دوره عملی انجام می پذیرد. دانشگاه‌هایی که تنها دو مرحله امتحان دارند، پس از قبولی دانشجویان در امتحانات پایانی به آنان مدرک کارشناسی ‌ارشد پیوسته اعطا می‌کنند.

  لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

قابل ذکر است که رشته داروسازی در آلمان‌ همانند رشته پزشکی، در مقطع تحصیلی کارشناسی ‌ارشد پیوسته ارائه می‌شود. علاقه ‌مندان به دریافت مدرک دکترا، همانند سایر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی، پس از دریافت مدرک کارشناسی ‌ارشد، با انتخاب موضوع و پذیرش آن توسط استاد راهنما، به تحصیل در مقطع دکترا مشغول می‌شوند.

تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در آلمان

امکان تحصیل در رشته داروسازی در این دانشگاه‌ها وجود دارد

  • دانشگاه مارتین لوتر،
  • دانشگاه ینا،
  • دانشگاه آزاد برلین،
  • دانشگاه گرایفس‌والد،
  • دانشگاه هامبورگ،
  • دانشگاه کیل،
  • دانشگاه ماربورگ‌،
  • دانشگاه دوسلدورف،
  • دانشگاه بن،
  • دانشگاه مونستر،
  • دانشگاه ماینس،
  • دانشگاه فرانکفورت،
  • دانشگاه زاربروگن،
  • دانشگاه مونیخ،
  • دانشگاه وورسبورگ،
  • دانشگاه فرایبورگ،
  • دانشگاه ارلانگن و
  • دانشگاه لایپزیگ.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسهقابل ذکر است که در بین دانشگاه‌های نام برده، دانشگاه آزاد برلین، مونیخ و فرایبورگ از جمله دانشگاه‌های برتر در آلمان محسوب می‌شوند. در بین دانشگاه‌هایی که تحصیل در رشته داروسازی در آن‌ها امکان ‌پذیر است، دانشگاه‌های مارتین لوتر، ینا، آزاد برلین، گرایفس‌ والد، لایپزیگ ‌و کیل، رشته داروسازی را به صورت رایگان و بدون شهریه تحصیلی ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است که دارو در مقایسه با ایران در آلمان بسیار گران هست و دکترها بسیار کم دارو می نویسند. حتی دندانپزشک ها پس از کشیدن دندان هیچ آنتی بیوتیکی نمی دهند.

کسانی که متقاضی تحصیل در آلمان و مطالعه داروسازی می باشند می توانند بعد از سپری کردن دوره زبان آلمانی و اخذ مدرک B2 زبان آلمانی برای این رشته درخواست پذیرش کرده لازم به توضیح است که لیسانس داروسازی ۴ ساله می باشد و دکترای داروسازی ۶ ساله است. توجه داشته باشید که تحصیل به صورت رایگان و به زبان آلمانی بوده و حداقل مدرک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و مدرک قبولی در یکی از دانشگاه های ایران می باشد.

مدرک رشته ی داروسازی به دو صورت ارائه می شود :

لیسانس داروسازی

دکتری داروسازی

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کشور آلمان

تحصیل در آلمان علی الخصوص جهت اخذ تخصص در گرایش های  رشته دندانپزشکی که  یکی از رشته های پر طرفدار در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی  می باشد در کشور آلمان نیز طرفداران بیشماری دارد .

انگیزه ها و دلایل زیادی برای ورود به گرایش دندانپزشکی درکشور  آلمان وجود دارد.

  دوره‌های کارآموزی در آلمان

از قبیل: اعتبار دانشگاه های آلمان، رایگان بودن تحصیل، امکان دریافت حقوق از بیمارستان ها و دانشگاه ها در دوران گذراندن تخصص در آلمان، امکان کار در ضمن تحصیل در آلمان، کوتاه بودن دوران تحصیل دندانپزشکی (دوران تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های آلمان، ۱۰ نیم سال تحصیلی در نظر گرفته شده است)

رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های آلمان همانند رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به دریافت مدرک دکترا، همانند سایر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی، پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، با انتخاب موضوع و پذیرش آن توسط استاد راهنما، به تحصیل در مقطع دکترا مشغول می‌شوند. اما برای اجازه کار مدرک کارشناسی ارشد کفایت می‌کند.

تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در آلمان

مراحل تحصیل در رشته ی دندانپزشکی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادابرای تحصیل در آلمان مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی ۱۰ نیم سال تحصیلی تعریف شده است. این رشته را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

بخش اول: پنج ترم اول را شامل می‌شود

.دوره پیش از ورود به مراکز درمانی که دانشجویان مبانی علوم پایه، همچون فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی و جانورشناسی را فرا می گیرند  و در دو نوبت امتحان نیز شرکت می‌کنند. مرحله اول امتحانات پس از ترم دوم تحصیلی و شامل مبانی علوم پایه می‌شود. و مرحله دوم امتحانات، پس از نیم سال پنجم تحصیلی و در ارتباط با واحدهای تخصصی دندانپزشکی است.

دانشجویان پس از پشت سر گذاشتن این دو مرحله از امتحانات وارد دوره دوم تحصیل خواهند شد.

دوره دوم ، به دوره حضور در کلینیک و مراکز درمانی اطلاق می‌شود. در این دوره، دانشجویان در مراکز درمانی به گذراندن دوره‌های کارآموزی و آشنایی بیشتر با مبانی تخصصی رشته دندانپزشکی مشغول می‌شوند. پس از گذراندن این دوره نیز، مرحله پایانی امتحانات که در دوره‌ای شش ماهه برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد.

برای وارد شدن به سیستم تخصص دندانپزشکی در آلمان، باید مراحل زیر طی شوند:

گام اول معادل سازی  مدرک دندانپزشکی که از دانشگاه های ایران یا سایر کشورها اخذ شده باشد و همچنین قبولی در آزمون Aprobation که توجه کنید . برای معادل سازی مدرک بایستی در دوره هایی که با این هدف در کالج ها و آکادمی های تخصصی برگزار می گردد شرکت شود.

موسسات آکادمیک غالبا  مجاز به معادل سازی مدارک دندانپزشکی هستند و می توانند در پایان دوره برگزار شده با اخذ آزمون های مربوطه و به شرط قبولی متقاضی درآزمون، مدرک معادل دندانپزشکی آلمان را برای متقاضی صادر نمایند. لازم به یاداوری است که  مجری برگزاری آزمون های Aprobation دستگاه های دولتی هستند، که جهت شرکت  باید در پس از ثبت نام قبولی را دریافت نمایید.

  اقامت آلمان از طریق کار

تحصیل داروسازی و دندانپزشکی در آلمان

آزمون Aprobation شامل دو قسمت تئوری و عملی بوده هر دو قسمت تئوری و عملی این آزمون بصورت شفاهی برگزار می گردد که روش ویزیت کردن یک بیمار مطابق با سیستم درمانی آلمان، تشخیص نوع بیماری، سبک درمان و طول دوه درمان، نگارش نسخه، نحوه ارتباط با بیمار و سطح علمی دندانپزشک ارزیابی می گیرد..

در گام دوم پس  ازطی کردن پروسه  معادل سازی مدرک و قبولی در Aprobation ، دندانپزشک از بیمارستان یا کلینیک مجوز جهت پذیرش برای دوره تخصص را دریافت کرده . به عبارتی  دندانپزشک متخصص و پروفسوری که بر اساس قوانین آلمان، مجوز  گرفتن دستیار یا رزیدنت را دارد، باید بپذیرد  شما را به عنوان دستیار یا رزیدنت خود، در کلینیک، بیمارستان قبول کند. پس مرحله اول، اخذ پذیرش از پروفسور یا استاد ذی ربط از کلینیک یا بیمارستان است.

گام سوم برای کسانی که به تحصیل در آلمان در رشته دندانپزکی مشغول بودند

تخصص دندانپزشکی در اسپانیااخذ مجوز کار طبابت یا اجازه‏ ی کار دندانپزشکی “Arbeitserlaubnis” در بیمارستان و کلینیک می باشد. در نتیجه ابتدا مدرک دندانپزشک معادل سازی شده و ایشان مجوز کار در حیطه پزشکی و یا طبابت در آلمان را دارند. اما باید توجه داشت که مراجعه به ادارات مربوطه در ایالت خاصی  که قصد  طبابت دارند و درخواست کار از الزامات می باشد درخواست مربوطه  می تواند از طریق قرارداد یا نامه شغلی صدر شده برای داندانپزشک از یک کلینیک و یا بیمارستان انجام شود، و یا فرد متقاضی مطب تاسیس نموده و مجوز کار برای مطب خود دریافت کند.

مطابق  قوانین در ایالات مختلف آلمان، تمامی دانشجویانی که دوره تخصص را خود را تمام کرده اند، بایستی در آزمون ارزشیابی سوابق تحصیل و مدارک دندانپزشکی پزشکان خارجی، شرکت کرده باشند هرچند که  این دستورالعمل به طور قطع اجرایی  نشده است و گاه در بعضی از ایالت ها، چندماه قبل از تحویل نامه جواز کار به دندانپزشک، نامه ای به عنوان احتمال نیاز به قبولی در آزمون را به نامه اجازه کار الحاق می نمایید. ولی خوشبختانه این موضوع تا کنون در هیچ یک از ایالت ها اجرایی نشده  و کسی از رزیدنت های تازه پذیرش گرفته بخاطر عدم شرکت در آزمون به مشکلی برنخوره اند.

  ویزای کار آلمان بدون مدرک دانشگاهی

موسسه معتبر مهاجرتی در ایران

گروه وکلای مهاجرتی مهر تهران، دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره از مرکز بازرگانی دیجیتال وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و با همراهی ده وکیل برتر دادگستری در ایران با سابقه وکالت بین المللی، ضمن عقد قرارداد با معتبرترین موسسات مهاجرتی در کشور آلمان و سایر کشورهای اروپایی، دقیق ترین مشاوره مهاجرتی را به عزیزان ارائه می دهد.

در صورت تمایل به مشاوره مهاجرتی با محمدرضا مهری برترین مشاور مهاجرتی در ایران، با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام.وقت بخیر .
    در مورد دندانپزشکی در آلمان میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • سلام وقت به خیر
      مشاوره مهاجرتی یا تحصیل خارج از کشور نداریم.
      برای این امر به موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور مراجعه بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *