این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی موضوع برنامه‌های اقامت مالتا در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

برنامه‌های اقامت مالتاطبق گزارش حاصل از شاخص برنامه‌های جهانی شهروندی (GCPI) در سال 2018، کشور جزیره‌ای مالتا توانست از رقبای خود پیشی گرفته و در صدر قرار گیرد. در این گزارش آمده است که 8 کشور که محبوب‌ ترین برنامه‌ های اقامتی را ارائه می‌دهند، ابتدا به لحاظ شهرت، زمان بررسی و کیفیت بررسی پرونده ‌های اقامتی، کیفیت زندگی، میزان قبولی و موفقیت پرونده‌های پذیرش، دسترسی به کشورهای دیگر بدون نیاز به ویزا، الزامات مالی، قابلیت جابه‌جایی محل اسکان، شروط اقامت و شفافیت با یکدیگر مقایسه شده‌ اند. همانطور که گفته شد، مالتا در صدر جدول و پیش از کشورهای قبرس، اتریش و گرانادا قرار گرفته است.

در مقایسه‌ای دیگر، 20 کشور به لحاظ شهرت، مالیات، کیفیت زندگی، دسترسی به سایر کشورها بدون نیاز به ویزا، میزان قبولی و موفقیت پرونده‌های پذیرش، زمان بررسی و کیفیت بررسی پرونده‌های اقامتی، الزامات مالی، هزینه‌های کلی اخذ اقامت، شرایط لازم برای اخذ شهروندی و زمان دریاقت کارت شهروندی با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در این میان کشور مالتا، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. کشورهایی نظیر تایلند، انگلستان، استرالیا، آمریکا، سوئیس، کانادا و اتحادیه عرب در این ارزیابی حضور داشته ‌اند. جالب توجه است که رتبه کشور مالتا از این کشورها بالاتر و در نتیجه بر محبوبیت این کشور جزیره‌ای و مدیترانه‌ای افزوده است.

برنامه‌های اقامت مالتا

از سوی دیگر به دنبال کاهش نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا (از 3.710.000 نفر به 985 هزار نفر)، نرخ بیکاری در کشور مالتا نیز کاهش یافته و 4.1 درصد رسیده است. در جدول رده‌بندی کشورها به لحاظ نرخ بیکاری، کشور مالتا سومین جایگاه بعد از آلمان با نرخ 3.8 درصد و جمهوری چک با نرخ 2.9 درصد را به خود اختصاص داده است.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

عضویت اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، موقعیت جغرافیایی به جهت واقع شدن در جنوب کشور زیبای ایتالیا (80 کیلومتری جنوب ایتالیا)، جمعیت کم (450 هزار نفر)، سیستم آموزشی اروپایی و ارائه برنامه‌های اقامتی جذاب در کنار درصد بالای موفقیت پرونده‌های اقامتی، کشور مجمع‌الجزایری مالتا را به مقصد مورد علاقه‌ی سرمایه‌گذاران جهانی به ویژه ایرانیان و علی‌الخصوص افرادی که به دنبال گذراندن دوران بازنشستگی خود در کشوری زیبا و با آب و هوای گرم مدیترانه‌ای می‌باشند، تبدیل کرده است.

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با همکاری وکلای بین‌المللی و نیز موسسات مهاجرتی بین ‌المللی، ضمن ارایه اطلاعات ضروری و موثق در زمینه برنامه‌های اقامت مالتا، بهترین همراه شما برای انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی با توجه به شرایط متقاضی و خانواده وی با ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی و پشتیبانی با کمک وکلای بین ‌المللی همکار، خواهد بود.

سوالات متداول در خصوص برنامه‌های اقامت مالتا

  • چه نوع برنامه‌های اقامتی از سوی کشور مالتا ارایه داده می‌شود؟
  • چقدر سرمایه برای شرکت در برنامه‌های اقامت مالتا نیاز است؟
  • آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در مالتا وجود دارد؟
  • آیا امکان اخذ اقامت برای خانواده از طریق سرمایه‌گذاری در مالتا وجود دارد؟
  • آیا امکان خرید یا اجاره ملک در مالتا وجود دارد؟
  • آیا امکان فروش ملک خریداری شده در مالتا وجود دارد؟
  • آیا مبلغ سرمایه‌گذاری شده در مالتا قابل برگشت است؟
  • رعایت چه شرایطی برای اخذ اقامت مالتا لازم است؟

تمکن مالی مالتادر حال حاضر کشور مالتا دو برنامه‌ی اقامتی با عنوان اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و اقامت عادی مالتا ارائه می‌دهد. افراد با توجه به خواسته‌های خود و نیز برنامه‌ی مهاجرتی خود می‌توانند هر یک از روش‌های شرکت در برنامه‌ی اقامتی مالتا را برگزینند. به تبع، افرادی که اهداف بلندمدت ‌تری دارند، برنامه اقامت دائم و افرادی که صرفا حضور و اقامت در کشور اروپایی برای به دست تجربه‌های جدید را هدف خود قرار داده‌اند، مخاطبان اصلی برنامه عادی مالتا هستند. برای  شرکت در هر یک از برنامه‌ها شرایطی لازم است که به شرح زیر بدان‌ها پرداخت خواهد شد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

برنامه‌ی اقامت مالتا از طریق سرمایه‌گذاری

برنامه اول اقامت مالتا، شرایط مناسبی برای اخذ اقامت خانواده و وابستگان (همسر، فرزندان، والدین متقاضی، والدین همسر، پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی، پدربزرگ و مادربزرگ همسر)، امکان خرید و اجاره ملک، امکان گشایش حساب بانکی، امکان دریافت مجوز اقامت بلندمدت (Long-Term Residence) و اخذ تابعیت و شهروندی مالتا، امکان کار در صورت درخواست متقاضی و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی در کنار رفت و آمد در حوزه اتحادیه اروپا و شنگن بدون نیاز به ویزا را فراهم آورده است.

رعایت تمامی شرایط ذیل برای موفقیت پرونده‌ی اقامت دائم شما نزد دولت مالتا ضروری است:

  • خرید ملک به ارزش حداقل 270 هزار یورو و یا اجاره ملک با مجموع مبلغ اجاره‌ی حداقل 10 هزار یورو در سال (با تعهد 5 ساله)
  • پرداخت مبلغ 30 هزار یورو به دولت مالتا برای بررسی پرونده‌ی اقامتی خود و خانواده (همسر و فرزندان مجرد)
  • سرمایه‌گذاری به ارزش 250 هزار یورو
  • درآمد سالیانه به ارزش 100 هزار یورو و یا داشتن دارایی‌هایی به ارزش 500 هزار یورو
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • عدم سوپیشینه کیفری/حقوقی
  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • داشتن بیمه سلامتی یکساله معتبر

برنامه‌های اقامت مالتا

این نکته قابل ذکر است که برای ثبت درخواست اقامت سایر وابستگان، مبلغ 5 هزار یورو نیز باید پرداخت شود. از نکات قابل توجه دیگر، عدم نیاز به حضور و اقامت در مالتا برای اخذ اقامت این کشور می‌باشد. علاوه بر این نکات، مبلغی که به عنوان سرمایه‌گذاری (250 هزار یورو) پرداخت می‌نمایید، بعد از 5 سال به شما باز می‌گردد.

در آخر، افراد تنها از طریق شرکت در این برنامه می‌توانند اقامت بلندمدت (Long-Term Residency) را برای اقامت در حوزه اتحادیه اروپا بدون محدودیت اخذ نمایند؛ از طریق اقامت بلندمدت (بعد از 5 سال و با شرط اقامت به مدت 6 ماه در سال)، به نوعی افراد از مقیمان اتحادیه اروپا محسوب شده و می‌توانند در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا اقامت بدون محدودیت داشته باشند. به تبع، بدون داشتن کارت اقامت بلند مدت، اگرچه افراد می‌توانند رفت و آمد آزاد و بدون نیاز به ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشند، اما مدت اقامت آنها محدود بوده و فراتر از آن مستلزم پرداخت جریمه می‌باشد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

برنامه‌ی اقامت عادی مالتا

قوانین شهروندی و تابعیت مالتادولت مالتا برنامه‌ی دیگری برای افرادی که بودجه‌ی کمتری داشته و قصد اقامت دائم را نیز ندارند، ارائه داده‌اند. البته که افراد متقاضی این برنامه با توجه به جذابیت و خدمات کشور مالتا، بعد از شرکت در این برنامه اغلب علاقه‌مند به تبدیل برنامه‌ی اقامتی خود به برنامه اقامت دائم مالتا هستند، در مجموع این برنامه‌ی اقامتی، امکان اخذ اقامت دائم، کارت شهروندی یا تابعیت مالتا و نیز اقامت بلندمدت را به متقاضیان ارائه نمی‌دهد. با این وجود شرکت در این برنامه به ویژه برای افرادی که بودجه و مبلغ سرمایه‌گذاری کمی دارند، بسیار مناسب است.

افراد می‌توانند با این روش وارد کشور مالتا شده و از مزایایی همچون اخذ اقامت اما به طور عادی برای خود و خانواده (همسر، فرزندان، خواهر یا برادر، والدین متقاضی)، رفت و آمد آزاد در حوزه ی شنگن، اقامت بدون محدودیت در مالتا، اجازه کار با درخواست متقاضی و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی منتفع گردند.

شرایط لازم برای شرکت در برنامه‌ی دوم اقامت مالتا شمال موارد ذیل می‌باشد:

  • خرید ملک با ارزش حداقل 220 هزار یورو و یا اجاره ملک با مجموع مبالغ اجاره به ارزش 8.750 یورو در سال
  • پرداخت مبلغ 6 هزار یورو به دولت مالتا برای بررسی پرونده‌ی اقامتی خود و خانواده (همسر و فرزندان مجرد)
  • عدم داشتن تابعیت کشورهای اروپایی و سوئیس
  • پرداخت 15 هزار یورو مالیات در سال
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • عدم سوپیشینه کیفری/حقوقی
  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • داشتن بیمه سلامتی یکساله معتبر

در صورتی که افراد سوگند نامه‌ای مبنی بر عدم اقامت بیش از 183 روز در سایر کشورها غیر از مالتا حتی ایران برای متقاضیان ایرانی، به دولت مالتا تقدیم نمایند، می‌توانند از مزایای مالیاتی از جمله بازگشت مالیات پرداختی سالیانه بهره‌مند گردند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بهترین گروه وکلای مهاجرتی در ایران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر در کنار همکاران و وکلای بین‌المللی، با سابقه‌ای درخشان ارایه‌دهنده مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه انواع مهاجرت، به ویژه مهاجرت به مالتا و شرکت در برنامه‌های اقامت مالتا به شما عزیزان می‌باشد. برای کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان مهاجرتی ما در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *