با موضوع اعلام برندگان لاتاری 2022 امسال با شما عزیزان همراه هستیم.

اول از همه جوابی که همه منتظر شنیدن ان هستید را به شما میدهیم بعد از ان به باقی موضوع میپردازیم
تاریخ دقیق اعلام نتایج لاتاری کی هست؟

نتایج لاتاری 2022 (لاتاری 1399) در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام شد

اعلام برندگان لاتاری 2022لاتاری گرین کارت آمریکا ارزان ترین و ساده ترین روش برای مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت دائمی این کشور است. برنامه لاتاری آمریکا هر سال برگزار می‌شود و هر سال تاریخ ثبت نام لاتاری در ماه اکتبر ( حدود ماه مهر ) است و نتایج لاتاری در ماه می (ماه اردیبهشت) سال بعد اعلام می‌شود. در مقاله های قبلی به طور کامل در مورد نحوه ثبت نام در لاتاری توضیح دادیم. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه چک کردن نتایج لاتاری و تاریخ اعلام نتایج لاتاری توضیحات کاملی را ارائه دهیم. در این نوشته همچنین درباره زمان اعلام نتایج لاتاری 2022 و نحوه مشاهده نتایج لاتاری 2021 و 2022 نیز صحبت خواهیم کرد و به شما منابعی را جهت دریافت آخرین و جدیدترین اخبار لاتاری معرفی خواهیم نمود.

تکلیف برندگان لاتاری 2022

مطابق قانون ملیت و مهاجرت آمریکا تعداد ویزای تنوع نژادی (یا ویزای لاتاری) برای هر سال 55000 ویزا است که در برنامه لاتاری گرین کارت تعداد 50000 ویزا بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود. به هر کشور حداکثر 7% از کل ویزاهای موجود اختصاص می‌یابد. برخی کشور ها به این حد نمی‌رسند، اما ایران سال‌هاست که مجموع 7% (یعنی هر سال 3500 ویزا ) را دریافت می‌کند. نکته‌ای که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که در هر سال تعداد برنده های لاتاری بیشتر از تعداد ویزاهای تنوع نژادی است و به طور مثال اگر موجودی ویزاهای لاتاری سال 2022 برای ایرانیان 3500 ویزا باشد، تعداد برنده های انتخاب شده لاتاری از ایرانیان 4500 نفر خواهد بود.

تعداد بیشتر برنده نسبت به موجودی ویزای تنوع نژادی به این معناست که برنده شدن در لاتاری تضمین دریافت ویزا نیست. محدودیت تعداد ویزا نسبت به تعداد برندگان به این دلیل است که حتما تمام 50000 ویزا در نظر گرفته شده صادر شود و اگر کسی واجد شرایط دریافت ویزا نبود، ویزا به شخص بعدی اهدا شود. بنابراین تکلیف برندگان لاتاری 2022 صرفا با اعلام نتایج لاتاری مشخص نخواهد شد، و برندگان لاتاری 2022 آمریکا باید حتما مراحل اداری بعد از اعلام نتایج و مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا را با موفقیت به انجام برسانند.

  ثبت نام لاتاری امریکا

با توجه به استرس و زمان محدود یک برنده لاتاری و عدم آگاهی کامل به امور توصیه می‌کنیم که برندگان لاتاری حتما از مشاوره موسسات مهاجرتی معتبر استفاده کنند. به خاطر یاد داشته باشید که کارهای مهاجرت اموری حقوقی هستند که از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند. باید در تکمیل فرم‌های مهاجرتی دقت ویژه‌ای به کار ببرید، چرا که امکان دارد به خاطر اشتباهی بسیار کوچک، شانس دریافت ویزا را از دست بدهید.

در سال قبل اعلام نتایج لاتاری 2021، با تاخیر انجام شد. پارسال از هر 100 نفر سه نفر برنده شدند؛ اما شانس برنده شدن در لاتاری امسال بیش از ده برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، چرا که در ثبت نام امسال به دلیل فرمان مهاجرتی سابق ترامپ، عده کمتری شرکت کردند و همین عاملی برای افزایش شانس شرکت کنندگان در لاتاری 2022 است.
اعلام برندگان لاتاری 2022

بعد از برنده شدن لاتاری چه باید کنیم؟

1. پرکردن فرم درخواست ویزای آمریکا

پرکردن فرم درخواست ویزای آمریکادر ابتدای کار فرم درخواست ویزای مهاجرت Form DS-260 را پر کنید. در این فرم که به زبان انگلیسی پر میشود مواردی از جمله اطلاعات شخصی، محل کار یا تحصیل، سوابق کیفری، وضعیت تأهل و.. از شما سوال پرسیده خواهد شد. در صورتی که از زمان ثبت‌نام در قرعه‌کشی لاتاری 2022 تغییری در ترکیب خانواده شما به وجود آمده است، مثلا ازدواج کرده‌اید یا صاحب فرزند شده‌اید، حتما باید این موارد را در فرم مذکور اعلام کنید زیرا در غیر این‌صورت ممکن است رد صلاحیت شوید.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای هر یک از اعضای خانواده باید یک فرم DS-260 جداگانه پر شود. در صورتی که برای کل اعضای خانواده فقط یک فرم را تکمیل کنید خیلی زود برای اخذ گرین کارت آمریکا حذف میشوید. پس از این که فرم درخواست ویزای آمریکا را پر کردید صفحه مربوطه ذخیره کنید و از آن پرینت بگیرید. برای حضور در مصاحبه، علاوه بر مدارک دیگر باید این فرم را هم همراه خود داشته باشید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

تاریخ مصاحبه پس از پر کردن فرم DS-260 برای شما ارسال خواهد شد

2.انتظار برای جواب لاتاری 2022 گرین کارت آمریکا

در ابتدا نامه‌ای را با متن زیر دریافت می‌کنید:
«Has been received and routed to the appropriate group»
این یک نامه استاندارد است که نشان می‌دهد درخواست ویزای شما دریافت شده است. سپس در طی ۷ الی ۱۰ روز کاری نامه دیگری به شما خواهد رسید که ممکن است موارد زیر در آن نوشته شده باشد:

KCC to begin the processing of your case:
این متن نشان می‌دهد که سیستم پردازش متمرکز ویزا در انتظار پرسش‌نامه‌های شماست اما هنوز آن‌ها را دریافت نکرده است.

The information:
این متن حاکی از آن است که اطلاعات ارائه شده توسط شما با آن‌چه هنگام پرکردن فرم شرکت در لاتاری 2022 عنوان کرده‌اید، متفاوت است.

The DS 230 Part 1 You submitted for the principal was incomplete: این متن نشان می‌دهد که در پرسش‌نامه‌های شما موارد نادرستی وجود دارد که باید اصلاح شوند.

Your forms have been processed:
این بدان معناست که پرسش‌نامه‌های شما در مرحله پردازش قرار دارد که ممکن است تا ۴ ماه ادامه داشته باشد.

It will not affect the processing of your case:
این بدان معناست که در زمان پرکردن پرسش‌نامه مواردی را مشخص نکرده‌اید اما با این وجود درخواست شما وارد مرحله پردازش شده است.

It received a copy of the amount of mail processed at a time
It is acceptable for your visa processing
اگر نامه‌ای را دریافت کرده‌اید که یکی از دو عبارت بالا در آن آمده می‌توانید خودتان را برای مصاحبه آماده کنید. این عبارات نشان می‌دهد که پرسش‌نامه‌های شما دریافت و بررسی شده و طی چند هفته تاریخ مصاحبه به شما داده خواهد شد.

3. جمع کردن مدارک لازم برای دریافت گرین کارت

بهتر است که به هیچ عنوان وقت را تلف نکنید و قبل از تعیین تاریخ مصاحبه مدارک لازم برای گرین کارت راجمع آوری و آن‌ها به انگلیسی ترجمه کنید. مدارک لازم جهت مصاحبه گرین کارت که باید آن‌ها را آماده کنید شامل موارد زیر می‌شود:

  ثبت نام لاتاری 2023 آمریکا

مدارکی که باید ترجمه کنیم کدامند؟

  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کار
  • مدارک عدم سوءپیشینه
  • مدارک ازدواج یا طلاق
  • اسناد مالی مانند صورت حساب بانکی
  • اسناد مربوط به ارزیابی املاک و مستغلات
  • مدارک لازم برای اخذ گرین کارت
  • مدارکی که نشان دهد شما کارمند یا صاحب یک شرکت هستید
  • مدارک و شناسه نظامی برای کسانی که در ارگان‌های نظامی هم‌چون ارتش خدمت کرده‌اند

4. معاینات پزشکی گرین کارت

معاینات پزشکی گرین کارتبعد از این که زمان مصاحبه برای شما مشخص شد باید معاینه پزشکی انجام دهید. دقت داشته باشید که انجام معاینات پزشکی گرین کارت فقط در برخی مراکز خاص و معتبر امکان‌پذیر است. هزینه انجام معاینات به طور متوسط برای هر یک از اعضای خانواده که قصد مهاجرت را دارند ۲۱۵ دلار است. البته ممکن است این عدد در برخی کشورها کمی متفاوت باشد و در ضمن هزینه واکسیناسیون به طور جداگانه پرداخت خواهد شد. بعد از گذراندن معاینات پزشکی گرین کارت یک پاکت مهر و موم شده دریافت خواهید کرد که باید آن را در زمان مصاحبه به کنسولگری تحویل بدهید.
اعلام برندگان لاتاری 2022

5. مصاحبه گرین کارت آمریکا

بعد از گذراندن مراحل بالا اکنون زمان مصاحبه گرین کارت رسیده است. در هنگام مصاحبه همراه داشتن تمام مدارک گرین کارت به صورت اصل و ترجمه انگلیسی، نتایج کمیسیون پزشکی و هم‌چنین دعوت‌نامه شما برای مصاحبه لازم است.

در محل سفارتخانه باید هزینه ویزا را که برای هر نفر ۳۳۰ دلار است پرداخت کنید. اما این بدان معنا نخواهد بود که به طور قطعی ویزای آمریکا را گرفته‌اید زیرا اهمیت مرحله مصاحبه گرین کارت کمتر از آماده‌سازی مدارک و انجام معاینات پزشکی نیست. سوالات مصاحبه گرین کارت یک سری سوال استاندارد شخصی و خانوادگی خواهد بود. به طور کلی اهداف اصلی مصاحبه گرین کارت آمریکا این است که افراد مراجعه‌کننده برای مصاحبه با اطلاعات ثبت شده مطابقت داده شوند و از آن‌ها اثر انگشت گرفته شود. هم‌چنین نتایج مربوط به کمیسیون پزشکی و سایر مدارک بررسی خواهند شد.

بهتر است که چند روز پیش از وقت سفارت به کشور مورد نظر برای انجام مصاحبه سفر کنید و چند روز بعد در آن کشور بمانید. علت این موضوع هم به فرآیند اخذ ویزا مربوط می‌شود که بعد از طی شدن مراحل و انجام مصاحبه معمولا چند روزی طول خواهد کشید تا در پاسپورت شما ثبت شود. در این مدت هم پاسپورت شما در سفارت‌خانه مربوطه باقی خواهد ماند.

  وضعیت ارث ایرانیان خارج از کشور

بعد از انجام مصاحبه یک ویزای semi-annual به شما داده می‌شود که بر اساس آن ۶ ماه زمان دارید تا وارد خاک آمریکا شوید؛ در غیر این صورت ویزای شما به طور خودکار لغو خواهد شد. هم‌چنین پس از مصاحبه یک پاکت مهر و موم شده به شما داده می‌شود که باید آن را در فرودگاه تحویل افسر مهاجرت بدهید.

اعلام برندگان لاتاری 2022

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *