این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع اخذ ویزای پزشکی همراهتان هستیم.

اخذ ویزای پزشکیویزای پزشکی برای افرادی می‌باشد که برای مدت زمانی تا 90 روز نیاز به مراقبت‌های پزشکی در کشورهای خارجی دارند. در صورتی که پیش بینی روند درمانی فرد بیشتر از مدت زمان 90 روز باشد، به فرد متقاضی اجازه می دهند تا مدت طولانی‌تری را در کشور مورد نظر بماند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع اخذ ویزای پزشکی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع اخذ ویزای پزشکی:

1. منظور از ویزای پزشکی چیست؟
2. شرایط دریافت ویزای پزشکی چیست؟
3. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی چیست؟
4. امکان دریافت ویزای پزشکی برای چه کشوری وجود دارد؟
5. آیا جهت اخذ ویزای پزشکی باید از وکیل متخصص کمک دریافت نماییم؟

منظور از ویزای پزشکی چیست؟

در مواقعی با این شرایط مواجه می‌شویم که بعضی از افراد با بیماری‌های خاص، به دلیل نبود شرایط لازم در محل زندگی خود، جهت ادامه درمان خود تصمیم می‌گیرند تا به کشوری دیگر سفر کنند و درمان خود را در آنجا تکمیل کنند.

این افراد باید ویزای پزشکی دریافت نمایند تا بتوانند مراحل درمان خود را در کشوری دیگر سپری نمایند. با دریافت ویزای پزشکی، به این افراد اجازه خارج شدن از کشور و اقامت در کشوری خارجی در مدت دوره درمان اعطا می‌گردد.

این نوع ویزا در تمام کشورها، جزو ویزاهای کوتاه مدت به حساب می‌آید و تنها در مواقعی صادر می‌گردد که فردی بخواهد دوره و مراحل درمان بیماری خود را در خارج از کشور بگذراند.اخذ ویزای پزشکی

شرایط دریافت ویزای پزشکی چیست؟

ویزای کار آلمان بدون مدرک دانشگاهینکته بسیار مهم در این زمینه این است که ویزای پزشکی، به تمامی افراد تعلق نمی‌گیرد و فقط به افرادی که درگیر بیماری‌های زیر هستند تعلق می‌گیرد:

  سامانه میخک چیست؟

بیماری‌ها و تومور‌های سرطانی که امکان درمان آن‌ها وجود دارد، تومورهای ثانویه (متاستاز) تومورهای چشمی، گوش، کلیه، پانکراس، شش، پروستات، لنفوم هوچکین، سینه، مغز و استخوان، رحم، تخمدان و غیره. تومورهای مغزی، نخاعی و یا ستون فقرات، تومورهای بدخیم مانند تومور کبد و ریه که در مراحل اولیه می‌باشند. جراحی‌های پیوندی و تعویضی از جمله، تعویض مفصل، لگن، زانو و غیره.
فرد متقاضی جهت دریافت ویزای پزشکی حتما باید از یک بیمارستان خصوصی و یا یک پزشک دارای دعوت نامه معتبر باشد. لازم به ذکر است که که عدم امکان انجام روند درمانی فرد در کشور محل اقامت خود به صورت کامل، باید به سفارت کشور مورد نظر او ثابت گردد. فرد متقاضی حتما باید در کشور مقصد به بیمارستان خصوصی مراجعه نماید و به سفارت اثبات کند که از پس تمامی هزینه‌های درمانی برمی‌‍آید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی چیست؟

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای پزشکی عبارتند از:

  • عکس رنگی جدید ۳*۴ با پس زمینه سفید.
  • شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و کپی از تمام صفحات آن.
  • گذرنامه و شناسنامه همسر به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و کپی از تمام صفحات آن ها.
  • تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه اخیر با مهر و امضاء شعبه.
  • وضعیت مالی و شغلی همسر.
  • پاسپورت های قدیمی و سایر پاسپورت های معتبر (در صورت موجود بودن).
  • نسخه امضاء شده فرم تقاضای ویزای پزشکی و اعزام بیمار که به صورت جامع و واضع به زبان انگلیسی تکمیل شود.
  • پاسپورت امضاء شده که اعتبار آن حداقل تا ۳ ماه پس از ویزای درخواست شده باشد به همراه کپی از صفحات دوم، سوم و چهارم آن.
    لازم به ذکر است که در صورت فوت همسر، گواهی فوت همسر همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و کپی از آن الزامی می‌باشد.
  • بیمه مسافرتی که کل روزهای حضور در کشور مقصد را پوشش دهد به همراه کپی از آن.
  • مدارک مبنی بر تامین هزینه های پرداخت معالجه و درمان در کشور مقصد، از جمله مدارک واریز به حساب پزشک معالج و یا بیمارستان.
  • اسناد ملکی از قبیل خانه، زمین و یا قرارداد اجاره به همراه کپی از آن ها به همراه ترجمه رسمی آن ها به زبان انگلیسی.
    نکته بسیار مهم دیگر این است که دقت در ارائه کامل مدارک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت ناقص بودن مدارک جهت اعزام بیمار و یا عدم ترتیب آن ها، به فرد متقاضی ویزا صادر نمی‌گردد.
  • دعوت نامه رسمی از بیمارستان و یا پزشک معالج که در آن تاریخ شروع معالجه، مدت زمان مورد نیاز برای معالجه و برآورد هزینه های درمانی به طور کامل و دقیق عنوان گردد. جهت دریافت ویزای پزشکی، حتما لازم است ضرورت انجام معالجه در کشور مقصد ذکر شود. در صورت لزوم، این امر توسط پزشک معتمد سفارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.اخذ ویزای پزشکی

امکان دریافت ویزای پزشکی برای چه کشوری وجود دارد؟

در ادامه قصد بررسی کشورهایی را داریم که می‌توان ویزای پزشکی دریافت نمود:

  وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

انگلیس

تحصیلات عالی در انگلستاندر مورد موضوع وارد شدن به کشور انگلستان برای درمان پزشکی از طریق ویزای پزشکی باید عنوان نماییم که این کشور به واسطه چند صد سال انجام امور تحقیقاتی و پزشکی و پشتوانه علمی پژوهشی، دارای فعالیت‌های قدرتمندی در زمینه خدمات پزشکی و درمانی بیماری‌های خاص می‌باشد. به نحوی که تعداد بسیاری از بیماران از تمام نقاط جهان برای امور پزشکی خود به کشور انگلستان وارد می‌شوند.اخذ ویزای پزشکی

سوئد

این کشور جزو کشورهای کم هزینه جهت دریافت ویزای پزشکی می باشد. کشور سوئد شرایط مناسبی را برای افرادی که برای مقاصد درمانی و پزشکی مراجعه می‌نمایند در نظر گرفته است. فرد متقاضی می‌تواند در این کشور از مترجم برای انجام امور اداری و کارهای شخصی خود استفاده نماید. علاوه بر آن، یک سری خدمات مشخص شده برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به صورت رایگان در نظر گرفته شده است. در صورتی که فردی بیمار باشد، می تواند از درمانگاه، پزشک معالج و یا یک بیمارستان خصوصی بخواهد که برای او دعوت نامه پزشکی ارسال کند.

آلمان

انواع مجوز اقامت آلمانکشور آلمان، دارای مجهزترین و تخصصی‌ترین مراکز پزشکی معتبر می‌باشد. در شهرهای هامبورگ و هانوفر آلمان، دو قطب بزرگ درمانی واقع می‌باشد. این دو شهر بیش از ۴۸ بیمارستان و ۳۲ کلینیک فعال دارد که به طور مجموع مجهز به ۱۶ هزار تخت خواب است.
در شهر هانوفر، مطب پزشک ایرانی پروفسور مجید سمیعی واقع است و در کشور آلمان خدمات پزشکی جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، جراحی زنان، ارولوژی، جراحی ارتوپدی و پروتز (ارتوپدی فنی) ارائه می‌گردد.

  ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

آیا جهت اخذ ویزای پزشکی باید از وکیل متخصص کمک دریافت نماییم؟

در جهت پاسخ به این سوال باید عنوان نماییم، بله. جهت اخذ ویزای پزشکی باید از وکیل متخصص کمک دریافت نماییم. چرا که وکیل می‌تواند اطلاعات دقیق و کامل در این زمینه به فرد ارائه دهد و این توانایی را دارد تا فرد متقاضی را از ابتدا تا انتهای مسیر همراهی و راهنمایی کند.

بنابراین، در صورتی که به دنبال انجام اقدامات مورد نیاز در زمینه موضوع اخذ ویزای پزشکی هستید، می‌توانید از وکلای ماهر و حاذق در این زمینه کمک دریافت نمایید.

به همین دلیل، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع اخذ ویزای پزشکی است.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه موضوع اخذ ویزای پزشکی، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *