با بررسی موضوع گرفتن تابعیت کانادا از طریق تولد همراهتان هستیم.

اخذ تابعیت کانادا از طریق تولددریافت اقامت و تابعیت در کشور کانادا از روش‌های مختلفی از جمله تولد، ازدواج، تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار و تخصص امکان‌پذیر است که در این مقاله قصد داریم، موضوع اخذ تابعیت کانادا، از طریق تولد را مورد بررسی قرار دهیم.
تابعیت هر نوزاد متولد شده در هر کشوری براساس اصل خون و یا اصل خاک صورت می‌گیرد.

اصل خاک به این معنی می‌باشد که فرزند متولد شده بدون در نظر گرفتن تابعیت پدر و مادرش، تابعیت کشوری که در آن متولد شده است را به دست می‌آورد. اصل خون به این معنی می‌باشد که اعطای تابعیت بر اساس تابعیت پدر و مادر نوزاد متولد شده و بدون در نظر گرفتن کشوری که در آن متولد شده است صورت می‌گیرد.

در گروه وکلای مهاجرتی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد:

1. آیا امکان دریافت تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند وجود دارد؟
2. آیا سفر به کشور کانادا از طریق ویزای توریستی و تولد فرزند در این کشور امکان‌پذیر است؟
3. حقوق و مزایای تولد فرزند در کشور کانادا چیست؟
4. در چه صورتی تولد فرزند در کشور کانادا، موجب اخذ تابعیت این کشور نمی‌شود؟
5. مدارک مورد نیاز برای تولد فرزند درکانادا چیست؟
6. آیا داشتن تابعیت دوم در کشورکانادا پذیرفته شده است؟
7. آیا والدین می‌توانند با تولد فرزند خود در کانادا اقامت این کشور را دریافت نمایند؟
8. چرا برای اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند باید از وکیل متخصص مشاوره دریافت نمود؟
آیا امکان دریافت تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند وجود دارد؟

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

تولد فرزند در کانادابر اساس قانون کشور کانادا نوزادی که در خاک این کشور به دنیا آید، از بدو تولد شهروند کانادا محسوب می‌شود. نکته قابل توجه این است که این قانون فقط وابسته به خاک کانادا نمی‌باشد و نوزادی که در آسمان کانادا، در حین پرواز، در کشتی و در آب‌های کانادا متولد گردد، شهروند این کشور به حساب می‌آید.

در حال حاضر، کشور کانادا یکی از محدود کشورهای توسعه ‌یافته‌ای می‌باشد که به نوزادانی که در خاک این کشور متولد می‌شوند، بدون قید و شرط تابعیت می‌دهد. این به این معنی می‌باشد که اگر نوزادی در کشور کانادا متولد شود، از تابعیت کانادایی برخوردار می‌گردد، حتی در مواردی که پدر و مادر نوزاد هیچ کدام شهروند کانادا نباشند و تابعیت این کشور را نداشته باشند.

آیا سفر به کشور کانادا از طریق ویزای توریستی و تولد فرزند در این کشور امکان پذیر است؟

با توجه به این مسئله که نوزاد متولد شده بلافاصله پس از تولد در کشور کانادا با بهره‌مندی از قانون خاک در این کشور، تابعیت کانادا را دریافت می‌کنند، لذا مادران باردار این اجازه را دارند تا با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شوند و نوزاد خود را در این کشور به دنیا آورند.

اما به این نکته توجه نمایید، از آنجا که مدت ویزای توریستی محدود است و فرد فقط 6 ماه می‌تواند در کانادا باشد، بنابراین، والدین باید زمان ورود خود را با زمان تولد فرزند و مراحل برای دریافت شناسنامه و پاسپورت کانادا هماهنگ کنند.اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

حقوق و مزایای تولد فرزند در کشور کانادا چیست؟

در صورتی که نوزادی در خاک کشور کانادا به دنیا بیاید، از تمامی حقوق و مزایایی که یک شهروند کانادایی دارد، برخوردار می‌گردد، به‌ طور مثال، می‌تواند در خاک کشور کانادا زندگی کند، حق خروج و ورود به این کشور را بدون نیاز به ویزا دارد و علاوه بر آن‌ها، فرزند متولد شده از تحصیل رایگان و خدمات درمانی رایگان دولتی بهره‌مند می‌گردد.

  ویزای اسپانسرشیپ کانادا

نوزادی که در خاک کانادا متولد می‌شود، حتی اگر از کشور کانادا خارج شود، چون در خاک این کشور به دنیا آمده است، یک کانادایی به حساب می‌آید و هر زمانی که بخواهد و در هر سنی که باشد، می‌تواند بدون ویزا وارد کشور کانادا شود و در آنجا سکونت نماید.اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

در چه صورتی تولد فرزند در کشور کانادا، موجب اخذ تابعیت این کشور نمی‌شود؟

دریافت شهروندی کشور کاناداهمان‌گونه که گفته شد هر نوزادی که در خاک کشور کانادا به دنیا بیاید، حتی اگر والدین او تبعه کانادا نباشند، اقامت دائم این کشور را به دست خواهد آورد.، ولی در این قانون استثناهاتی هم وجود دارد. در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده، دارای یکی از شرایط زیر باشند، تابعیت کانادا به نوزاد متولد شده اعطا نخواهد شد.اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

  • پدر و مادر کودک، سفیر و دیپلمات کشورهای دیگر در کانادا باشند.
  • پدر و مادر کودک، کارمند یک کشور خارجی در خاک کانادا باشند.

مدارک مورد نیاز برای تولد فرزند در کانادا چیست؟

هنگامی که افراد جهت به دنیا آوردن نوزاد خود در کشور کانادا به بیمارستان رجوع می‌نمایند، باید از اسناد نام برده شده، کپی گرفته و آن‌ها را ارائه نمایند:

  • برنامه تولد کودک.
  • تاریخچه سلامتی و بیماری‌ها.
  • کارت‌های بیمه سلامت و بهداشت.
  • پاسپورت و ویزا.
  • شماره بیمه اجتماعی.اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

آیا داشتن تابعیت دوم در کشور کانادا پذیرفته شده است؟

با توجه به این‌که دارا بودن تابعیت سبب ایجاد حق و تکلیف برای فرد و دولت متبوع می‌شود، بعضی از کشورها تابعیت مضاعف را نمی‌پذیرند. بنابراین، در صورتی که فرد دارای تابعیت کشور دیگری باشد، جهت دریافت تابعیت کشور دوم باید تابعیت قبلی خود را ترک کند و یا در صورتی که فردی دارای تابعیت کشور محل تولد خود باشد، نمی‌تواند به صورت همزمان تابعیت کشور دیگری را داشته باشد.

  مالیات بر ارث متوفیان خارج از کشور

ولی تابعیت دوم در بعضی از کشورها پذیرفته شده است که کشور کانادا و ایران نیز جزو این کشورها هستند. بنابرین، فردی که در کانادا متولد شود و تابعیت این کشور را دریافت کند، همزمان می‌تواند تابعیت کشور دیگری را به دست آورد. پس، در صورتی که نوزادی در کانادا متولد شده باشد و والدین او ایرانی باشند، علاوه بر دارا بودن پاسپورت کانادا، پاسپورت ایرانی نیز خواهند داشت.اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

آیا پدر و مادر می‌توانند با تولد فرزند خود در کانادا اقامت این کشور را دریافت نمایند؟

افراد بسیاری به دنبال این موضوع هستند تا با تولد فرزند خود در کشوری دیگر، علاوه بر فرزندشان، خودشان هم بتوانند همراه با او تابعیت کشور مورد نظر را دریافت کنند، ولی در حال حاضر این امر در کانادا برای پدر و مادر مقدور نمی‌باشد. مگر این‌که پدر یا مادر نوزاد در کشور کانادا مشغول به تحصیل باشند و یا از طریق ویزای کار به این کشور وارد شده باشند و دارای اقامت این کشور باشند.

در صورتی پدر و مادر نوزاد متولد شده در کانادا می‌توانند از طریق تولد فرزند در این کشور اقامت دائم دریافت کنند که سن فرزند متولد شده از 18 سال بیشتر شده باشد که بتواند به عنوان اسپانسرشیپ برای پدر و مادر خود در خصوص اقامت دائم اقدام کند.

چرا برای اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند باید از وکیل متخصص مشاوره دریافت نمود؟

وکیل متبحر و متخصص در زمینه اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد، اطلاعات دقیق و جامع در این زمینه دارد و در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات دقیق و کامل در مورد موضوع اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد هستید، می‌توانید از وکلای باتجربه و حاذق در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر همراهی و کمک کنند.

داشتن وکیل در زمینه اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد سبب می‌گردد تا فرد متقاضی با ریسک کمتر، به آسانی و با سرعت بیشتری بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد. به همین دلیل، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد می‌باشد.

  اخذ ویزای تحصیلی کانادا

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه موضوع اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *