این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

در این مقاله با موضوع اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد با شما همراه هستیم.

اخذ تابعیت اتریش از طریق تولدهر فردی متعلق به سرزمین یا کشوری می‌باشد که برای اعمال حقوق باید از قبول حاکمیتی برخوردار باشد. یعنی هرگاه فرد به علت ازدواج، تولد، یا عوامل دیگر اقامت آن کشور را دریافت کرده باشد از لحاظ حقوق و مزایای شهروندی، نسبت به اعضای دیگر آن جامعه برتری ندارد و او تحت قوانین و مقرراتی قرار می‌گیرد که برای سایر مردم آن جامعه هم اعمال می‌گردد.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع اخذ اقامت اتریش از طریق تولد پرداخته‌‌ و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که در بررسی موضوع اخذ اقامت اتریش از طریق تولد پاسخ داده می‌شوند عبارتند از:

  • تابعیت در کشورها بر چه اساسی به افراد داده می‌شود؟
  • سیستم اعطای تابعیت در کشور اتریش بر اساس اصل خاک است یا خون؟
  • اخذ گواهی تولد در کشور اتریش چگونه است؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت از طریق تولد چیست؟
  • در چه صورتی فرزندان متولد شده در کشور اتریش، تابعیت این کشور را اخذ می‌کنند؟
  • شرایط اخذ و یا ترک تابعیت کشور اتریش چیست؟
  • هزینه زندگی در کشور اتریش به چه صورت است؟
  • دریافت مشاوره از وکیل متخصص در زمینه اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد چه تاثیری بر روی روند پرونده دارد؟
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

تابعیت در کشورها بر چه اساسی به افراد داده می‌شود؟

تابعیت کشور اتریشکشورها از دو سیستم خاک و یا خون برای اعطای تابعیت به افراد پیروی می‌نمایند که با توجه به قانون اساسی هر کشوری، یکی از دو اصل خاک یا خون در اعمال تابعیت برای افراد جامعه در نظر گرفته می‌شود.

اصل خاک به این معنی می‌باشد که هر فردی که در قلمرو آن کشور متولد گردد، تابعیت آن کشور را کسب می‌کند. یعنی تابعیت افراد بر اساس محل تولد آن‌ها مشخص می‌شود.

اصل خون که اعطای تابعیت به فرد با توجه به ملیت پدر یا مادر می‌باشد، به این معنی می‌باشد که در این سیستم، محل تولد فرزند، ملاک نمی‌باشد. بلکه به این مورد توجه می‌شود که والدین نوزاد تابعیت چه کشوری را دارند.

سیستم اعطای تابعیت در کشور اتریش بر اساس اصل خاک است یا خون؟

اعطای تابعیت درکشور اتریش بر اساس اصل خون است. به این معنی که تولد فرزند از پدر و مادر اتریشی به منزله اخذ تابعیت اتریش برای این فرزند است و پدر و مادر خارجی با تولد نوزاد نمی‌توانند تابعیت اتریش را دریافت کنند.

بنابراین، تولد فرزند در کشور اتریش از پدر و مادر خارجی از عوامل اصلی اخذ تابعیت نیست، ولی می‌تواند تاثیر گذار باشد. تابعیت بر اساس سیستم خون ناشی از نسب است و فرد به محض تولد تابعیت والدین خود را کسب می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت از طریق تولد چیست؟

پدر و مادر نوزاد متولد شده در کشور اتریش جهت دریافت اقامت این کشور برای نوزاد خود، باید مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند. از جمله مدارک مورد نیاز، موارد زیر را می توان عنوان نمود:

  • مجوز اقامت قانونی والدین.
  • پاسپورت معتبر والدین.
  • گواهی تولد نوزاد صادر شده از بیمارستان اتریش.
  • اسناد و مدارک اجاره آپارتمان یا خرید خانه در اتریش.
  • گواهی تابعیت و شهروندی پدر یا مادر.
  • گواهی تمکن مالی کافی والدین.
  • گواهی بیمه سلامت کودک.
  • یک قطعه عکس زمینه سفید از کودک متولد شده.
  اجرای اسناد خارجی در ایران

اخذ گواهی تولد در کشور اتریش چگونه است؟

کودکانی که در بیمارستان های کشور اتریش به دنیا می‌آیند، می‌توانند Baby Point را به زبان آلمانی دریافت نمایند. پزشک یا ماما، پدر و یا مادر نوزاد، رئیس بیمارستان تولد نوزاد و یا مقامات اداره پلیس اتریش، این توانایی را دارند تا تولد نوزاد را در کشور اتریش به ثبت برسانند. بعد از ثبت تولد نوزاد و اخذ گواهی تولد، والدین نوزاد می‌توانند مجوز اقامت را دریافت کنند و مدارک تابعیت و شهروندی نوزاد خود را نیز به دست آورند.

شرایط اخذ و یا ترک تابعیت کشور اتریش چیست؟

اگر نوزادی در کشور اتریش به دنیا آید و تابعیت کشور اتریش به او اعطا نشود، او می تواند در سن 18 سالگی جهت دریافت تابعیت اتریش دوباره درخواست کند. در این حالت امکان دارد تحت شرایط خاصی و بعد از مدتی فرد تابعیت این کشور را از دست بدهد. این تنها در صورتی امکان دارد که خود کشور اتریش این تابعیت را از فرد سلب کند.

در نهایت این فرد بعد از 1 سال اقامت در کشور اتریش، قادر است تا جهت اخذ تابعیت این کشور اقدام کند. اگر فرد در زمان کودکی تابعیت این کشور را از دست داده باشد، بعد از رسیدن به سن 18 سالگی به مدت 2 سال مهلت دارد تا جهت اخذ دوباره تابعیت اتریش اقدام کند.

در چه صورتی فرزندان متولد شده در کشور اتریش، تابعیت این کشور را اخذ می‌کنند؟تولد در اتریش

  • فرزندی که از مادر اتریشی به دنیا آید.
  • فرزندی که در خارج از خاک کشور اتریش از پدر اتریشی و مادری که نه اتریشی است و نه تابعیت اتریش را دارد به دنیا آید.
  • فرزندی که از والدین اتریشی در اتریش به دنیا آید.
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در صورتی که والدین نوزاد متولد شده در اتریش هر دو تابعیت غیر اتریشی داشته باشند، فرزند آن‌ها مانند والدین خود تابعیت غیر اتریشی دریافت می‌کند و زمانی که فرزند به سن ۱۴ سالگی برسد و پدر و مادرش اقامت خود را در کشور اتریش حفظ کرده باشند، خود می تواند تصمیم بگیرد کدام تابعیت را دریافت کند و در صورتی که تا قبل از ۱۴ سالگی والدین فرزند به دلایلی از کشور اخراج شوند، فرزند هم اخراج می‌شود.

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در زمینه اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد چه تاثیری بر روی روند پرونده دارد؟

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در زمینه اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد، باعث سرعت گرفتن روند انجام امور پرونده می‌باشد و متقاضی در مدت زمان کوتاه‌تر و با ریسک کمتری می‌تواند به اهداف خود دست یابد.

به همین دلیل، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق تولد می‌باشد.

برای برقراری ارتباط با وکلا در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق تولد و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

هزینه زندگی در کشور اتریش به چه صورت است؟

هزینه زندگی در کشور اتریشاتریش جزو ثروتمندترین کشورهای جهان می‌باشد و هزینه زندگی در این کشور ارزان نیست. هزینه تحصیل در اکثر مقاطع تحصیلی و سیستم های آموزشی این کشور برای افرادی که فرزند خود را در اتریش بزرگ می کنند، رایگان می‌باشد.

به صورت میانگین، هر شخصی در کشور اتریش حدود 850 تا 1000 یورو به صورت ماهانه خرج هزینه‌های زندگی خود می‌کند که شامل اجاره مسکن، حمل و نقل، هزینه غذا و تهیه لباس می‌شود، ولی این مبلغ با توجه به نوع زندگی افراد می تواند بالاتر باشد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

اتریش در مقایسه با کشورهایی از جمله سوئیس، سوئد، انگلستان، ایسلند، دانمارک و برخی از کشورهای دیگر، کم هزینه‌تر و در مقایسه با کشورهایی از جمله مجارستان، اوکراین، آلمان، ایتالیا، ترکیه و غیره گران‌تر می‌باشد.

نرخ بیکاری در کشور اتریش پایین می‌باشد و بنابراین، فرصت های شغلی بسیاری برای مردم وجود دارد و همچنین سطح درآمد مردم در این کشور بسیار بالا می‌باشد و این بیانگر بالا بودن قدرت خرید مردم است.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (19 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *