در این مقاله با موضوع اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج با شما همراه هستیم.

اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواجکانادا کشور پیشرفته ای می‌باشد و شرایط کار و زندگی در آن بسیار عالی است. بنابراین، افراد بسیاری برای کسب تجربه های جدید و همچنین دست پیدا کردن به موقعیت های کاری و تحصیلی فوق العاده که در این کشور وجود دارد، تلاش می‌کنند تا از طریقی به آن کشور مهاجرت کنند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که در بررسی موضوع اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج پاسخ داده می‌شوند عبارتند از:

  • شرایط عمومی ازدواج در کشور کانادا چیست؟
  • آیا به رسمیت شناخته شدن ازدواج در اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج الزامی می‌باشد؟
  • راه‌های اثبات زوجیت در کانادا جهت اخذ اقامت این کشور چیست؟
  • شرایط دریافت شهروندی کشور کانادا چیست؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج چیست؟
  • هزینه دریافت اقامت و تابعیت کشور کانادا از طریق ازدواج چقدر است؟
  • مجازات افرادی که از طریق ازدواج صوری به دریافت اقامت کانادا اقدام می‌نمایند، چیست؟
  • داشتن وکیل در زمینه اخذ اقامت مانادا از طریق ازدواج چه کمکی می‌تواند به فرد متقاضی کند؟

شرایط عمومی ازدواج در کشور کانادا چیست؟

ازدواج در کشور کاناداکانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی و دومین کشور پهناور جهان می‌باشد که قسمت بسیاری از خاک آن به علت سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.

کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم گردیده است. مهم‌ترین استان آن از لحاظ اقتصادی و سیاسی استان انتاریو می‌باشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن واقع هستند.

ازدواج یکی از روش‌های مهاجرت می‌باشد و می‌تواند منجر به اخذ اقامت موقت، اقامت دائم و سپس، اخذ تابعیت کشور جدید شود. ازدواج با تبعه کانادایی یا فردی که دارای اقامت دائم کانادا است، می‌تواند موجب دریافت اقامت کانادا گردد.

  اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا

این روش به صورت کل، به دو روش عمده صورت می‌گیرد:

  1. فردی که به دلیل اقامت کاری یا تحصیلی در کانادا باشد و سپس با یک شهروند کانادایی ازدواج نماید، این توانایی را دارد تا از داخل خاک کانادا درخواست این ویزا بدهد.
  2. حالت دوم در مورد افرادی است که بیرون از کانادا اقامت دارند. در این حالت، همسر متقاضی که شهروند کانادا است، باید اسپانسر فرد متقاضی شود و متقاضی بیرون از خاک کانادا این پروسه را آغاز نماید. در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت موقت کشور کانادا گردد، می‌تواند اقامت دائم این کشور را هم دریافت کند.

آیا به رسمیت شناخته شدن ازدواج در اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج الزامی می‌باشد؟

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، یکی از روش‌های دریافت اقامت این کشور است. اولین مرحله برای آغاز این پروسه ازدواج کردن با یک تبعه کانادایی است و بدون این امر نمی توان از حق مذکور استفاده کرد. لازم به ذکر است که ازدواج فرد متقاضی باید به نوعی شناخته شده و رسمی باشد.

به رسمیت شناخته شدن ازدواج، یکی از شروط اصلی در روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است. شناخته شده و رسمی بودن یک ازدواج از چند روش متفاوت صورت می‌گیرد. به طور معمول، هنگامی که یک زوج با هم ازدواج می کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند نمود که مدرکی برای رابطه جدید آن‌ها می‌باشد.

بعضی مواقع امکان دارد که دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی نموده‌اند، به عنوان یک زوج شناخته شوند. به این نوع ازدواج، قانون مشترک گفته می‌شود که قواعد و قوانین آن در هر جا متفاوت است.

  ویزای اسپانسرشیپ کانادا

در حین پروسه به دست آوردن شهروندی کانادایی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا از متقاضی می خواهد تا تایید نماید که ازدواج آن‌ها حقیقی است.

راه‌های اثبات زوجیت در کانادا جهت اخذ اقامت این کشور چیست؟

افراد می توانند واقعی بودن ازدواج خود را از روش‌های مختلفی اثبات کنند، که از جمله آن ها داشتن فرزند مشترک، زندگی کردن در کنار هم، بودجه و پس انداز مشترک و غیره است.

علت این امر که سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا به این موارد با دقت بالایی رسیدگی می نماید، این است که مطمئن شود ازدواج متقاضی فقط برای سو استفاده از قانون سیستم مهاجرتی کشور کانادا نیست.

شرایط دریافت شهروندی کشور کانادا چیست؟

دریافت شهروندی کشور کانادابعد از آن که یک همسر موفق شد گواهی اقامت دائم در کانادا را به دست آورد، جهت به دست آوردن شهروندی این کشور، باید بعضی از نیازهای مربوط به آن را نیز تکمیل نماید تا بتواند این پروسه را تمام کند. لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:

  • یک همسر نمی‌تواند اقامت دائم خود را هنگامی که تحت بازجویی برای یک جرم، کلاهبرداری یا هر چیز دیگری است، دریافت کند.
  • فرد مهاجر باید حتما در چهار سال گذشته حداقل سه سال در کشور کانادا حضور داشته باشد. این یعنی در طی چهار سال گذشته باید حداقل هزار و ۹۵ روز در کشور کانادا زندگی کند.
  • زوجین باید حتما به یکی از دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کافی داشته باشند و همچنین باید با تاریخچه، فرهنگ و دولت کشور کانادا آشنا باشند.
  • در حین پروسه گرفتن شهروندی برای فرد مهاجر، یک آزمون برگزار می گردد که در آن هم مسلط بودن فرد به زبان و هم دانش او نسبت به کشور کانادا و تاریخچه و فرهنگ و دولت آن ارزیابی می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج چیست؟

مدارکی که برای اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج مورد نیاز هستند، به شرح ذیل می‌باشند:

  • کارت پایان خدمت مرد.
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت.
  • کپی از کارت PR شخص اسپانسر.
  • گواهی عدم سوء پیشینه.
  • عقد نامه.
  • کارت ملی.
  • شناسنامه هر دو طرف.
  • مدارک برای اثبات ارتباط.
  اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

هزینه دریافت اقامت و تابعیت کشور کانادا از طریق ازدواج چقدر است؟

هزینه پذیرش در کشور کانادا حدودا 490 دلار کانادا است که متقاضی اقامت دائم باید به صورت آنلاین پرداخت کند و فیش آن را ضمیمه پرونده خود نماید. این پول فقط درصورتی قابل استرداد می‌باشد که پرونده وارد فرایند رسیدگی نشده باشد. ولی در صورتی که پرونده وارد فرایند رسیدگی شده باشد و شخص متقاضی به هر دلیلی منصرف گردد، این پول به هیچ وجه قابل استرداد نخواهد بود.

مجازات افرادی که از طریق ازدواج صوری به دریافت اقامت کانادا اقدام می‌نمایند، چیست؟

ازدواج صوری در کانادابه طور معمول، ازدواج در تمامی کشورهای دنیا منجر به اخذ اقامت و یا حتی در بعضی کشورها منجر به اخذ تابعیت می شود. افراد بسیاری از این طریق درآمد کسب می نمایند و تن به ازدواج‌های صوری می دهند.

بنابراین، دولت‌ها سختگیری های شدیدی در این خصوص اعمال می کنند که می توان به مجازات‌های نسبتا سنگین و در نظر گرفتن راه هایی جهت اثبات صوری نبود ازدواج، اشاره نمود.

در صورتی که مشخص شود در کانادا 2 نفر به صورت صوری ازدواج کرده اند تا فردی که دارای تابعیت کانادا نیست، اقامت این کشور را به دست آورد، هر 2 به صورت زیر مجازات می شوند:

  • جریمه مالی تا 10000دلار کانادا.
  • زندان تا 5 سال.

داشتن وکیل در زمینه اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج چه کمکی می‌تواند به فرد متقاضی کند؟

داشتن وکیل در زمینه اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج، به متقاضی کمک می‌کند تا بهترین و سریع‌ترین راهکار ممکن را شناسایی کند و شانس بیشتری برای رسیدن به اهداف خود داشته باشد.

  تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

بنابراین، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌نماییم که بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج را دارد.

برای برقراری ارتباط با وکلا در زمینه اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (13 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام. آیا برای مهاجرت به کشور کانادا می‌توان با فردی که تبعه آن کشور است به صورت صوری ازدواج کرد؟

    • سلام. ازدواج شما با فرد خارجی باید حقیقی باشد و این مورد را باید بتوانید به اثبات برسانید و صوری بودن ازدواجتان و مشخص شدن این موضوع، عواقب سنگینی را برای شما به بار خواهد آورد. جهت دریافت مشاوره از گروه وکلای مهر پارسیان، می‌توانید با موسسه مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.
      09120067662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *