با بررسی موضوع اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملککشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه‌ی ایران است که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان به آن سفر می‌کنند. ترکیه به دلیل آب و هوای مناسب و همچنین مکان ‌های دیدنی جذاب ، هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا است. فرهنگ، جذابیت‌ های گردشگری و وضعیت رو به رشد اقتصادی این کشور، برخی از ایرانیان را با فکر مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این کشور ترغیب ساخته است.

بر اساس قوانین جدید دولت ترکیه، یکی از راه‌ های اخذ اقامت در این کشور در کنار طرق دیگر همچون کار، تحصیل، ازدواج و ثبت شرکت، روش خرید ملک است. با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات اقامت ترکیه از طریق خرید ملک مطلع کنیم.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، به واسطه‌ی همکاری با کارشناسان ارشد حقوق بین ‌الملل در ایران و نیز وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی در سراسر دنیا، خدماتی جامع در زمینه‌ی مشاوره حقوقی و تخصصی به متقاضیان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک ارایه می‌دهد.

اقامت در ترکیه با خرید ملک

دولت ترکیه برای تشویق مردم سایر کشورها به سرمایه‌گذاری در این کشور، در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت به کسانی که ملکی را خریداری می‌کنند، اقامت یک ساله اعطا کند. البته این مدت زمان بعدها در سال ۲۰۱۷ به دو سال افزایش یافت. در حال حاضر کسانی که در ترکیه ملک خریداری می‌کنند، می‌توانند ابتدا اقامت موقت دریافت نموده و سالانه اقامت موقت خود را تمدید کنند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

قوانین پایه برای خرید ملک در ترکیه

  • طبق تبصره 35 قانون املاک و اراضی که در 18 ماه مه سال 2012 تصویب شد، تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلامانع است.
  • شهروندان خارجی می‌توانند هر نوع ملکی از جمله (مسکونی، تجاری، زمین و اراضی) را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری نمایند.
  • شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می‌کنند، می‌بایست طی 2 سال اقدام به شروع ساخت پروژه معرفی شده به وزاتخانه نمایند.
  • انتقال مالکیت، فقط دردفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی و فقط از طریق اوراق رسمی که توسط طرفین و یا وکلای رسمی آنها به امضا رسیده باشد، مقدور است.
  • نوشتن قولنامه بین طرفین در بنگاه و دفاتر مشاورین رسمی امکان پذیر است. اما خریدار باید توجه داشته باشد که نوشتن قولنامه قبل از ثبت در دفاتر رسمی، ارزش قانونی جهت انتقال مالکیت ندارد.

مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند ملک در ترکیه

  • سند ملک مورد نظر و یا نامه تاییدیه سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت، مالک با جزییات کامل، آدرس، مساحت و محل واقع شدن ملک با مختصات
  • شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات-عوارض از شهرداری مربوطه
  • ارائه بیمه‌نامه اجباری زلزله
  • یک قطعه عکس فروشنده (4*6)
  • دو قطعه عکس خریدار که می‌بایست حداثکر مربوط به ماه پیش باشد (4*6)
  • حضور مترجم همزمان و دو شاهد در صورت عدم صحبت طرفین به زبان ترکی استانبولی
  • در صورت حضور وکیل طرفین، اصل و کپی وکالت نامه همراه با ترجمه رسمی با تایید وزارت خارجه و دادگستری کشور صادرکننده
  کارت کیملیک چیست

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملکمواردی که برای خرید ملک در ترکیه باید به آنها توجه کنیم:

  • استعلام وضعیت ملک از سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در خصوص بدهی ملک، وام، محدودیت قانونی اعمال شده بر ملک توسط دستگاه قضایی
  • دقت در انتخاب مشاوران، سازندگان (متقاضی می‌تواند از مشاور و یا سازندگان ، درخواست ارائه مجوزهای قانونی آنها را داشته باشد و از صحت فعالیت آنها با استعلام از مراجع مربوطه مطمئن شود)
  • خرید ملک در کشور ترکیه یکی از شاخصه‌های بررسی درخواست اقامت توسط وزارت کشور ترکیه است و به تنهایی تضمین‌کننده اخذ اقامت دایم و یا کوتاه مدت خریدار نمی‌باشد. تصمیم اعطای اقامت در اختیار وزارت کشور و بر اساس شاخصه ‌های متفاوتی صورت می‌پذیرد. خریدار می‌بایست قبل از اقدام به خرید، به نیت اخذ اقامت و یا تابعیت کشور ترکیه بر اساس تبلیغات انجام شده صحت آنها را از وزارت کشور ترکیه و یا سفارت ترکیه در کشور مبدا جویا شود.
  • اگر یکی از دفاتر، درخواست خرید خانه توسط متقاضی خارجی را رد کرد، متقاضی می‌تواند از طریق اداره و یا سرپرستی منطقه به طرح درخواست مجدد اقدام نماید.
  • در صورت بروز اختلاف بین طرفین، هر کدام از آنها می‌بایست نسبت به ادعا و شکایت خود نزد مقامات قضایی تشکیل پرونده دهند.

نکاتی نیز در خصوص نحوه تامین منابع مالی خرید ملک همچون وام بانکی و نیز هزینه‌های انتقال مالکیت وجود دارد که متقاضیان پیش از اقدام باید از آن آگاه باشند. برای کسب اطلاع از این نکات ضمن مراجعه به مقاله «نکاتی پیرامون خرید ملک در ترکیه»، می‌توانید جهت تعیین وقت مشاوره تخصصی و حقوقی با کارشناسان ما، با شماره‌ های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و فارغالتحصیل از آمریکا، با حضور گروه وکلای مهر، برترین خدمات تخصصی و حقوقی را به شما ارایه می‌دهد. همکاری با وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی معتبر در کشور ترکیه، موسسه مهرپارسیان را به یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین موسسات حقوقی در ایران در ارایه مشاوره حقوقی اخذ اقامت ترکیه مبدل کرده است. جهت تعیین وقت مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری، با کارشناسان مهاجرتی ما تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *