این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با موضوع اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج با شما همراه هستیم.

اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواجتعدادی از افراد ممکن است با فردی در اتریش آشنا شوند و با ازدواج با فرد تبعه اتریشی بتوانند اقامت این کشور را اخذ کنند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج پرداخته‌‌ و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

  1. شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج چیست؟
  2. پروسه زمانی برای اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج چقدر است؟
  3. نظام حقوقی کشور اتریش در مورد ازدواج چگونه است؟
  4. مزایای ازدواج در کشور اتریش چیست؟
  5. مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج اتریش چیست؟
  6. مراحل ازدواج در اتریش چیست؟
  7. مهاجرت به کشور اتریش از طریق ازدواج صوری دارای چه عواقبی می‌باشد؟
  8. بهترین وکیل در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج دارای چه شرایط و ویژگی‌هایی می‌باشد؟

شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج چیست؟

اقامت اتریش از طریق ازدواجکشور اتریش در اروپای مرکزی واقع می‌باشد. غرب و جنوب این کشور در رشته کوه های آلپ قرار دارد و به همین دلیل، این کشور کوهستانی می‌باشد و به یک جاذبه گردشگری مشهور در جهان برای علاقه مندان به اسکی تبدیل شده است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

آب و هوا در کشور اتریش معتدل می‌باشد و دارای زمستان‌های سرد به همراه بارش باران و برف و تابستان‌های معتدل بارانی می‌باشد. واحد پول در این کشور یورو است.

هر کشوری، دارای قوانین خاص خود در مورد شهروندانی است که با شخصی در کشور دیگر ازدواج می نمایند. ازدواج با یک شهروند اتریشی با قصد این که نهایتا آن‌ها را برای زندگی در این کشور واجد شرایط کند، روشی است که دارای مراحل بسیاری می‌باشد.

فرد متقاضی باید به مقامات اتریشی نشان دهد که همسرش در حال حاضر با هیچ فرد دیگری ازدواج نکرده است و همچنین خود متقاضی هم هرگز ازدواج نکرده و یا مراحل طلاق او نهایی شده و هرگز مرتکب جرمی در اتریش نشده باشد.

این امر با ارائه نمودن تعهد نامه مجرد بودن فرد به دولت اتریش مستقیما در کشور اتریش یا از طریق سفارت اتریش صورت می‌گیرد.

پروسه زمانی برای اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج چقدر است؟

مدت زمانی که فرد متقاضی دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج، جهت به دست آوردن اقامت باید سپری کند، کاملا بستگی به این مسئله دارد که شخصی که با او ازدواج کرده تابعیت دارد و یا فقط اقامت دارد.

نکته حائز اهمیت این است که در هر 2 صورت، امکان دریافت اقامت این کشور وجود دارد. ولی، مدت زمان دریافت اقامت از طریق ازدواج با زن یا مرد تبعه، بسیار کمتر از مدت زمان دریافت اقامت از طریق ازدواج با مرد یا زن مقیم می‌باشد.

در صورتی که فردی با زن یا مرد تبعه اتریش ازدواج کند و کارهای قانونی و مربوط به این امر را انجام دهد، می تواند برای دریافت کارت اقامت کشور اتریش اقدام نماید. برای این درخواست، متقاضی باید فرم های مربوط به دریافت اقامت را تکمیل نماید و مدارک مورد نیاز این امر را ضمیمه فرم کند.
اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

نظام حقوقی کشور اتریش در مورد ازدواج چگونه است؟

نظام حقوقی کشور اتریش در مورد ازدواجمطابق قوانین و اصل حقوق بین الملل خصوصی، تابعیت از طریق ازدواج از زن و مرد به یکدیگر قابل انتقال می‌باشد. در صورتی که ایران اینگونه می‌باشد که تابعیت فقط از مرد به زن منتقل می‌گردد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

در صورتی که فرد غیر ایرانی با زنی با تابعیت ایرانی ازدواج کند، تابعیت ایرانی زن به مرد منتقل نمی شود و همسر او تابعیت قبلی خود را خواهد داشت.

بر اساس اصل قانون اساسی در ایران، در صورتی که زن خارجی با هر نوع تابعیتی با مرد تبعه ایران ازدواج کند، تابعیت مرد ایرانی به او منتقل می‌شود و زن خارجی تابعیت ایرانی خواهد داشت.

یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش و دریافت تابعیت این کشور، ازدواج است. ازدواج همیشه به عنوان راه حلی برای مهاجرت قانونی و دریافت تابعیت کشورها مطرح بوده است. بعد از مراحل قانونی ازدواج و پس از طی شدن مدت زمان مشخص و ارائه مدارک مورد نیاز، فرد مهاجر اقامت دائم را به دست می‌آورد و بعد از آن هم می‌تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.
اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

مزایای ازدواج در کشور اتریش چیست؟

ازدواج با فرد تبعه اتریش دارای مزایایی می‌باشد که عبارتند از:

  • قدرت خرید بالا و زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
  • امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت اتریش
  • امکان سفر به تمام کشورهای عضو شینگن
  • امکان دریافت پاسپورت اتریش

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج اتریش چیست؟

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج اتریشقبل از عنوان نمودن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج اتریش باید به این نکته توجه نمود که سن قانونی برای ازدواج در اتریش هم برای مردان و هم زنان، 18 سال می‌باشد. اگر افراد متقاضی ازدواج، دارای سن زیر 16 سال باشند و یا این که یکی از این افراد زیر 18 سال سن داشته باشند، امکان دارد که اجازه رضایت به صورت کتبی از پدر و مادر هم نیاز باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج اتریش عبارتند از:

  • پاسپورت
  • شناسنامه (کپی اصل شناسنامه)
  • ارائه مدارک جهت اثبات جدایی از همسر قبلی و طلاق نهایی و یا ارائه گواهی فوت همسر قبلی.
  • گواهینامه رانندگی یا مدرک مشابهی که نشان دهنده آدرس محل اقامت شخص مربوط باشد.
  • فرم ثبت اقامت صادر شده توسط مقامات اتریشی پس از ورود به کشور اتریش، مگر این که متقاضیان در هتل و یا خوابگاه جوانان و غیره اقامت داشته باشند.
  • گواهی مبنی بر عدم وجود مانع در ازدواج فرد.
  اجرای اسناد خارجی در ایران

مراحل ازدواج در اتریش چیست؟

لازم به ذکر است که هر دو طرف ازدواج باید به همراه اسناد مورد نیاز که عنوان شدند، به‌ صورت حضوری در محضر حاضر شوند و مشخصات آن‌ها ثبت شود.

سپس، محضر مربوطه اسناد و مدارک مربوط به تأیید ازدواج را به دادگاه عالی ارسال می‌نماید.
بعد از پرداخت هزینه‌های دادگاه، پرونده به محضر اولیه برگردانده می‌شود که پس از آن تاریخ عروسی را تعیین می‌نماید.

 هزینه کلی برای مراحل و خدمات ازدواج تقریبا ۳۰۰.۰۰ یورو می‌باشد و مدت زمان این مراسم، حدود ۱۵ دقیقه است.

اگر یکی از طرفین و یا هر دو طرف ازدواج قادر به صحبت کردن به زبان آلمانی نباشند، حتما باید یک مترجم را به همراه خود ببرند.

در صورتی که، هر یک از طرفین ازدواج یک شهروند اتریشی باشد و یا در اتریش اقامت داشته باشد، درخواست ازدواج باید در محل سکونت او یعنی در اتریش و در محضر اتریش ثبت گردد و اگر هر دو طرف ازدواج نه اتریشی باشند و نه مقیم اتریش باشند، اما بخواهند در کشور اتریش ازدواج کنند، درخواست آن‌ها باید در محضر منطقه اول وین ثبت گردد.
اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

مهاجرت به کشور اتریش از طریق ازدواج صوری دارای چه عواقبی می‌باشد؟

ازدواج صوری در اتریشازدواج صوری موضوعی بسیار خطرناک می‌باشد که به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد. ازدواج صوری با فردی که نمی شناسید و فقط به دلیل اخذ اقامت صورت گیرد، بسیار غیر عاقلانه است.

زیرا ممکن است متقاضی با فرد مقابل هیچگونه اشتراک فکری، فرهنگی و عقیدتی نداشته باشد و فقط برای دریافت اقامت مجبور باشد حداقل 3 سال با این فرد در زیر یک سقف زندگی کند تا بتواند به هدف خود دست یابد.

از سوی دیگر، در صورتی که دولت اتریش متوجه صوری بودن ازدواج شود، فرد را از کشور اتریش اخراج کرده و او حتی اجازه ورود به اتحادیه اروپا و محدوده شنگن را نخواهد داشت. بنابراین، به افراد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج توصیه می‌شود که به هیچ وجه اقدام به ازدواج صوری نکنند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

بهترین وکیل در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج دارای چه شرایط و ویژگی‌هایی می‌باشد؟

بهترین وکیل در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج، وکیلی است که دانش و اطلاعات بروز و جامعی در این زمینه دارد و می‌تواند کمک کند تا متقاضی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف خود دست یابد.

به همین دلیل، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج می‌باشد.

برای برقراری ارتباط با وکلا در زمینه اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (16 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *