امروز با موضوع آشنایی با آزمون USMLE با شما هستیم.

آشنایی با آزمون USMLEUSMLE یا (United States Medical Licensing Examination) آزمونی برای صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده ی آمریکا است. پزشکان و فارغ التحصیلان و دانشجویان پزشکی در داخل و خارج از ایالات متحده آمریکا می بایستی برای ادامه تحصیل و یا کار در این آزمون شرکت کنند.

حامیان مالی این آزمون، فدراسیون بورد پزشکی دولت آمریکا (FSMB) Federation of State Medical Boards و انجمن ملی ممتحنین پزشکی آمریکا

The National Board of Medical Examiners (NBME) میباشد. به علاوه، مسئولیت برگزاری این آزمون بر عهده ی دو انجمن های مذکور میباشد.

نحوه ی ارزیابی متقاضیان

آزمون USMLE توانمندی پزشکان در نحوه بکارگیری اصول دانش پزشکی و مهارت های اساسی درمان بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد.

نحوه شرکت در امتحان:USMLE

متقاضیان آزمون باید قبل اقدام به ثبت نام ، مدارک تحصیلی خود را به کمسیون آموزشی برای دانش آموختگان پزشکی خارجی ECFMG( یا Educational Commission for Foreign Medical Graduates) ارسال کنند هزینه ی آن 65 دلار آمریکا میباشد.

و پس از تأیید صلاحیت مدارک قادر خواهند بود در این آزمون شرکت کنند. برای این کار باید در وب سایت http://www.ecfmg.org ثبت نام کنید.
در بخش IWA نام کاربری خود را وارد کنید و فرمی تکمیل کنید که در واقع فرم ثبت نام امتحانات USMLE است.
در این فرم مشخصات فارغ التحصیلی و مدرک و دانشگاه شما پرسیده میشود. این فرم باید دقیق و کامل پر شود. در نهایت فرمی به شما داده میشود که باید این فرم را پرینت گرفته و توسط دانشگاهتان آن را تایید کنید و برای ECFMG بفرستید. آشنایی با آزمون USMLE

  اجرای اسناد خارجی در ایران

این مراحل که انجام شد می توانید برای امتحان USMLE ثبت نام کنید.

کار در حین تحصیل در آمریکاتمام اطلاعات و دستورالعمل های مورد نیاز درهنگام تکمیل پروفایلتان به شما داده خواهد شد.

در ضمن، وقتی مدارک تحصیلی شما توسط ECFMG تایید شد، شما در هر زمانی که در امریکا نیاز به تایید مدارک یا نشان دادن نمره USMLE داشته باشید ECFMG این کار را برای شما انجام میدهد. این تایید مدارک تحصیلی محدودیت زمانی ندارد .

نکته: لازم به ذکر است که داوطلب هنگام ثبت نام در امتحانات باید یک دوره ی سه ماهه را به ECFMG اعلام کند تا در آن زمان قادر به امتحان دادن باشد ، ECFMG به داوطلب اعلام میکند که در این دوره ی 3 ماهه چه روزهایی و در کجا امتحان برگزار خواهد شد.
داوطلب بعد از مشخص کردن وقت خود، قادر نخواهد بود آن را تغییر دهد.
داوطلبان، مراحل مختلف آزمونهای USMLE را به هر ترتیبی که مایل باشند می توانند بدهند اما فاصله ی اولین تا آخرین امتحان نباید بیشتر از 7 سال به طول بیانجامد.

مرحله ی اول
در این مرحله سوالات چند‌گزینه‌ ای موسوم به MCQ) ) مرتبط با علوم پایه پزشکی (پزشکی عمومی) به داوطلبان ارائه می دهند.

آزمون برمبنای رایانه Computer Based Test))CBT)) برگزار میگردد.

Computer Based Test))CBT چگونه آزمونی است : درواقع نوع رایانه ای شده‌ی همان آزمون کتبی است. داوطلب یک روز قبل از روز آزمون درمرحله‌ی آموزشی، پانزده دقیقه ای شرکت می کند و با محیط و نحوه‌ی ‌آزمون آشنا‌ میشود.

مدت زمان این آزمون 8 ساعت میباشد. 280 سوال به هفت قسمت 60 دقیقه ای تقسیم میشود. هر قسمت شامل 40 سوال میباشد که به متقاضیان ارائه میشود.

  تنفیذ طلاق خارجی در ایران

در این آزمون 45 دقیقه زمان استراحت به داوطلبین اختصاص می یابد.
چه زمانی باید برای ثبت نام آزمون اقدام کنیم: در هر زمان می توان در این آزمون شرکت کرد و زمان محدودی ندارد.

هزینه ی ثبت نام مرحله ی اول : برای قسمت اول آزمون USMLE شهروندان آمریکایی 600 دلار و متقاضیان خارجی 880 دلار آمریکا میبایستی هزینه پرداخت کنند.

امتیاز آزمون چگونه محاسبه می‌شود؟

هر متقاضی در آزمون مرحله ی اول یک گزارش الکترونیکی از امتیاز خود دراین آزمون دریافت می‌کند که شامل وضعیت قبولی یا مردودی است.

مرحله ی دوم
در این مرحله نحوه ی به کارگیری علم پزشکی، به صورت عملی مورد ارزیابی قرار میگیرد. مرحله ی مذکور یک امتحان بالینی است که تقریباً شبیه به امتحان رزیدنتی که داخل ایران برگزار میشود، است که از دو مرحله تشکیل میشود :

آشنایی با آزمون USMLE

1ـ مرحله معلومات پزشکی (CK ) 

این آزمون رایانه ای یک آزمون یک روزه‌ی شامل 9 ساعت امتحان می باشد که از 8 بخش 44 سوالی تشکیل شده است. موضوعات مربوط به این امتحان شامل علوم بالینی مانند پزشکی، جراحی، اطفال، روانپزشکی، زنان و زایمان و… می باشد.

2ـ مرحله مهارت های پزشکی CS

مهاجرت ایرانیان به آمریکایک آزمون یک‌روزه‌ی شفاهی است و هرداوطلب میبایستی 12 بیمار را مورد ارزیابی و بررسی قراردهد. پزشکان 15 دقیقه برای گرفتن شرح حال و معاینه بالینی هر بیمار فرصت دارند و 10 دقیقه نیز برای نوشتن توضیحات و لیست اولیه تشخیصی و لیست تست های اولیه بیمار مهلت دارند.

هزینه ی ثبت نام مرحله ی دوم : برای قسمت اولCK) (880 دلارآمریکا برای متقاضیان خارجی ،605 دلار برای شهروندان آمریکایی وبرای قسمت دوم CS) ( 1535دلار آمریکا برای متقاضیان خارجی و 1280دلار برای شهروندان امریکایی هزینه پرداخت شود.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

مرحله ی سوم

گذراندن مرحله ی سوم برای کارکردن در آمریکا به عنوان پزشک لازم است. بنابراین برای اخذ ویزای کار (H1) ) حتما باید این مرحله گذرانده شود. خیلی از مهاجرین به آمریکا این مرحله از امتحان را در پایان سال اول رزیدنتی در آمریکا میگذرانند چون برای موفقیت در این امتحان باید از سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی آگاه بود.

در این مرحله که باز هم به صورت رایانه ای برگزار می شود قدرت مدیریت پزشکی در اداره کردن بیمار بدون بدون نظارت پزشکی دیگر ( منطبق با استانداردهای ایالات متحده) ارزیابی میشود. به عنوان مثال یک مریض اورژانسی به داوطلب تحویل داده میشود و داوطلب باید مدیریتش کند.

مثلا باید بداند چه زمانی مریض را به بخش منتقل کند، چه آزمایشاتی برایش درخواست بدهد، چه سوالاتی از بیمار بپرسد، با چه متخصصینی مشاوره بدهد و اگر داوطلب اشتباه کند بلافاصله تاثیر اشتباه بوسیله رایانه برروی بیمار اعمال میشود به طوری که ممکن است ناگهان پیغامی برای داوطلب ظاهر شود که: “متاسفم، بیمار شما فوت کرد!” .

مدت زمان این آزمون 2 روز میباشد. روز اول 233 سوال به صورت تستی در 6 قسمت مجزا و هر قسمت 60 دقیقه به متقاضیان ارائه داده میشود.

در روز دوم 180 تست در 6 قسمت 30 دقیقه ای به داوطلب داده میشود.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *