این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش با شما هستیم.

پذیرش از دانشگاه های اتریش1- ترجمه آلمانی گواهی اشتغال به تحصیل در همان مقطع که قصد گرفتن پذیرش را دارید. گواهی اشتغال به تحصیل از ضروری ترین مدارک جهت گرفتن پذیرش از دانشگاههای اتریش محسوب میگردد و گواهی اشتغال به تحصیل کلیه دانشگاههای ایران چه آزاد و چه سراسری مورد قبول میباشد

نکته: همچنین فارغ التخصیلان میتوانند با مدرک کارنامه قبولی در یک مقطع بالاتر برای احذ پذیرش اقدام کنند.

مثال: یک فارغ التحصیل کارشناسی باید برای گرفتن پذیرش در مقطع ارشد یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع ارشد همان رشته را داشته باشد یا کارنامه قبولی در دانشگاه آزاد یا سراسری همان رشته و مربوط به سال جاری را داشته باشد

نکته مهم: همچنین این امکان وجود دارد که با دریافت نامه ای به اسم عدم ممانعت تحصیلی برای یک مقطع بالاتر اقدام کرد (هر چند این نامه با فرمتهای مختلفی از طرف وزارت علوم و سازمان مرکزی صادر میشود و گاها مورد قبول دانشگاههای اتریش نمیباشد)

2- ترجمه انگلیسی یا آلمانی آخرین مدارک دانشگاهی تا قبل از لحظه اقدام برای پذیرش به همراه ریز نمرات آنها
3- ترجمه انگلیسی یا آلمانی اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
4- فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر.
5- کپی صفحه اول پاسپورت یا ترجمه شناسنامه.
6- همچنین داشتن روزمه و توصیه نامه استاد هم برای مقاطع دکترا لازم میباشد (برای مقاطع لیسانس و ارشد هم بی ضرر نیست ولی نیازی به تائید سفارت اتریش ندارد) پذیرش از دانشگاه های اتریش

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

مراكز آموزش‌ عالی‌ در كشور اتریش‌

شامل‌ دانشگاه‌ها، دانشكده‌های‌ هنرهای‌ عالی، مدارس‌ عالی‌فنی‌ و كالج‌های‌ تخصصی‌ دو تا سه‌ ساله‌ است. مراكز آموزش‌ عالی‌ اتریش‌ در زمینه‌ هنر و موسیقی‌ بسیار قوی‌ است‌ و دانشكده‌ موسیقی‌ و آثار هنری‌ و دانشكده‌ هنر كاربردی‌ شهر وین‌ از مراكز قوی‌ هنری‌ اروپا به‌ شمار می‌آیند. شرط‌ ورود به‌ دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالی‌ اتریش‌ داشتن‌ مدرك‌ (Reifeprüfungszeugins) است. دانشكده‌های‌ هنرهای‌ عالی‌ امتحان‌ ورودی‌ نیز برگزار می‌كنند.

مراكز آموزش‌ عالی‌ در اتریش‌ محدودیتی‌ برای‌ پذیرش‌ دانشجو ندارند.

تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در هلندتحصیلات‌ دانشگاهی‌ شامل‌ دو دوره‌ عمومی‌ (Der erste Studienabschnitt) و تخصصی‌ (Der Zweite Studienabschnitt) است. در پایان‌ دوره‌ عمومی‌ امتحانات‌ برگزار می‌شوند ولی‌ مدركی‌ صادر نمی‌شود. همه‌ دانشگاه‌های‌ اتریش‌ دولتی‌ هستند و بودجه‌ آنها را دولت‌ تأمین‌ می‌كند و دانشجو ملزم‌ به‌ پرداخت‌ شهریه‌ نیست.

در سال‌ ۱۹۹۳ میلادی‌ مجلس‌ اتریش‌ تاسیس مدارس‌ عالی‌ فنی (‌Fachhochschulen (FH (مشابه نظام‌ آموزشی‌ آلمان) را تصویب‌ كرد. هدف‌ از تاسیس‌ مدارس‌ عالی‌ فنی، كوتاه‌ كردن‌ دوره‌ تحصیل‌ و راهیابی‌ سریع‌تر دانش‌آموختگان‌ به‌ بازار كار است.

از سال‌ ۱۹۹۴ میلادی‌ تا كنون‌ بیش‌ از ۴۰ مدرسه‌ عالی‌ فنی‌ مجوز تاسیس‌ گرفته‌اند كه‌ در رشته‌های‌ مختلف‌ دوره‌های‌ چهار ساله‌ برگزار می‌كنند.

تفاوت‌ مدارس‌ عالی‌ فنی‌ با دانشگاه‌ها در كاربردی‌ و حرفه‌ای‌ بودن‌ تحصیلات‌ است. در پایان‌ دوره‌ها دانشجو باید یك‌ دوره‌ شش‌ ماه‌ تا یك‌ ساله‌ را در مراكز گوناگون، به‌ كارآموزی‌ بپردازد.

شرط‌ ورود به‌ مدارس‌ عالی‌ فنی، همان‌ شرط‌ ورود به‌ دانشگاه‌هاست‌ و در مواردی‌ مدارك‌ حرفه‌ای‌ نیز مورد توجه‌ قرار می‌گیرند. زمانی‌ كه‌ تعداد متقاضیان‌ بیشتر از گنجایش‌ دانشگاه‌ باشد، امتحان‌ ورودی‌ برگزار می‌شود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

با توجه به تصویب قانون اعمال شهریه برای دانشگاههای اتریش در ماه دسامبر 2012 از ترم تابستان سال 2013 دانشگاههای دولتی اتریش که تا قبل از این تنها 17.5 یورو بایت ثبت نام دریافت میکردن مجاز به دریافت 726 یورو برای دانشجویان غیر اروپایی و 360 یور برای دانشجویان اروپایی غیر اتحادیه ای هستند

زبان آلماني جهت پذیرش از دانشگاه های اتریش

اكثر دانشگاه هاي اتريش رشته ها را به زبان آلماني برگزار مي كنند و رشته هاي به زبان انگليسي محدود هستند. شما براي ورود به دانشگاه نياز به گذراندن دوره ي زبان آلماني داريد. شما مي توانيد اين دوره را در ايران نيز بگذرانيد.

نکته : لازم به ذکر است دانشگاههای اتریش برای دادن پذیرش به مدرک آلمانی در ابتدای کار نیازی ندارند و جز مدارک مورد نیاز برای اپلای کردن و دانشگاههای اتریش نیست و میتوانید بعد از اپلای کردن دوره زبان را در اتریش هم بگذرانید
مي توانيد به بخش فرهنگي سفارت اتريش براي ثبت نام در كلاس ها مراجعه نماييد.

وکیل مشاوره تحصیلی اتریش

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

پذیرش از دانشگاه های اتریش

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *