با معرفی وکیل مهاجرت در ملاصدرا همراه شما هستیم.

وکیل مهاجرت در ملاصدراآیا از شرایط دریافت ویزای کاری در کشورهای مختلف اطلاع دارید؟
معتبرترین موسسه حقوقی و کاریابی بین المللی در ایران کدام است؟
آیا نیاز به وکیل تخصصی مهاجرت محدوده ملاصدرا دارید؟
از شرایط تولد فرزند و اخذ تابعیت در کشورهای مختلف اطلاع دارید؟
با موسسه حقوقی مهاجرتی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

به صورت کلی برای مهاجرت کاری به کشورهای مختلف دنیا سه راهکار وجود دارد

 دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در کشور مقصد

 گرفتن ویزای جستجوی کار

 دریافت اقامت از طریق سیستم اسکیلد ورکر

 این روش معمولا از دو راه دیگر بسیار سخت تر است. گرفتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) منوط به این است که کارفرمای مربوطه در کشور مقصد شغل مورد نظر خود را حداقل سه ماه آگهی کند و کسی در بین افراد این کشور یا فارغ التحصیلان آن نباشد که شرایط شغلی مورد نظر کارفرما را داشته باشد.

این مشاغل در Job Bankهای هر کشور وجود دارد و می توان با بررسی شرایط آنها با کارفرمای مربوطه ارتباط برقرار نمود.

 راهکار دوم از طریق ویزای جستجوی کار است که در کشورهایی مانند آلمان و افریقای جنوبی امکانپذیر است.

برای ویزای جستجوی کار آلمان فرد باید حداقل مدرک کارشناسی و 5 سال سابقه کار داشته باشد و سن او نیز از 40 سال کمتر باشد. معمولا این روش برای کسانی مناسب است که تسلط کافی به زبان آلمانی دارند.

مشکلی که این راهکار دارد وقت سفارت آلمان است که بسیار طولانی مدت می باشد.

ویزای جستجوی کار افریقای جنوبی با حداقل مدرک فوق دیپلم (در بعضی رشته های فنی) و 5 سال سابقه کار صادر می شود. این کشور برای رشته های فنی بسیار مناسب است. زبان رسمی افریقای جنوبی انگلیسی است و بیش از 60 درصد مردم این کشور سفید پوست هستند. بهترین شهرهای این کشور، پریتوریا، کیپ تاون، ژوهانسبورگ و دوربان هستند که متقاضیان خارجی در این شهرها راحت تر کار پیدا می کنند.

 روش سوم از طریق دریافت اقامت دائم از طریق Skilled Worker است.

مهاجرت متخصص به کانادااین روش در کانادا، استرالیا و نیوزیلند وجود دارد.

در این روش افراد معمولا بر اساس چهار فاکتور زیر امتیازی کسب می کنند:

  • سن
  • نمره زبان
  • مدرک تحصیلی و
  • سابقه کار

وکیل مهاجرت در ملاصدرا

سیستم‌های انگشت‌نگاری در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا از 4 نوع سیستم کامپیوتر برای امور مهاجرتی استفاده می‌کند:

1⁩.کامپیوتر اروداک EURODAC

این کامپیوتر برای امور پناهندگی مورد استفاده قرار میگیرد در سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرده و قسمت اصلی آن در ساختمان کمیسیون اروپا در لوکزامبورگ و قسمت مدیریت آن در ساختمان دی جی بروکسل می‌باشد. بیشترین کاربرد این واحد کامپیوتری برای اجرای قانون دابلین اروپا میباشد.

مانع از این می‌شود که پناهنده در بیش از یک کشور تقاضای پناهندگی بدهد، اثر انگشت افراد ۱۴ سال به بالا در این کامپیوتر به مدت ۱۰ سال بعد از تاریخی که انگشت‌نگاری انجام شده نگاهداری و ذخیره می‌شوند و بعد از ۱۰ سال به طور اتوماتیک پاک می‌شوند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

اگر پناهنده سیتیزن اروپا بشود یا اروپا را به طور قانونی ترک کند اثر انگشت وی قبل از ۱۰ سال پاک می‌شود.

اطلاعاتی که ذخیره می‌شوند شامل:

کشور پناهجو، مکان و تاریخ تقاضای پناهندگی، شماره پرونده، تاریخی که اثر انگشت گرفته شده، تاریخی که اطلاعات فرستاده شدن (اسم و فامیل ثبت نمی‌شوند به دلیل حفاظت از پناهنده).

افرادی که توسط پلیس به دلیل ورود یا خروج غیر قانونی دستگیر شدن و تقاضای پناهندگی ندادن و برگه ترک خاک گرفتن اثر انگشتشان به مدت ۲ سال نگهداری می‌شود‌، اگر این فرد اروپا را به طور قانونی ترک کند اثر انگشت وی قبل از ۲ سال پاک می‌شود.

از کامپیوتر اروداک برای پی بردن به پناهنده‌هایی که  غیر قانونی زندگی میکنن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کشف افراد تروریست با اجازه کتبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای صادر کردن ویزا یا سایر امور مهاجرتی این کامپیوتر مورد استفاده قرار نمیگیرد، دسترسی به این کامپیوتر برای ادارات محدودیت دارد.

پناهجو می‌تواند با تقاضای کتبی اطلاعات خود را از این واحد کامپیوتر دریافت کند.

2. کامپیوتر

V.I.S , Visa Information System

قسمت اصلی این کامپیوتر در شهر strasbourg فرانسه و قسمت دیگر ان در شهر sankt johann اتریش می‌باشد.

این کامپیوتر از تاریخ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۱) شروع به کار کرده. کلیه کشورهای شینگن و بریتانیا و ایرلند باید در مدت ۲ سال از تاریخ راه افتادن این کامپیوتر به این سیستم وصل شوند. متقاضیان ویزا زمانی که ویزا بگیرند و یا ویزاشون رد بشود یا تمدید شود یا لغو شود، در کلیه این موارد اثر انگشت و عکس و سایر اطلاعات آنها در این کامپیوتر به مدت ۵ سال بعد از انقضای ویزا ذخیره و نگهداری می‌شود.

در چند کشور اروپایی این سیستم هنوز راه نیفتاده و بجای اثر انگشت یک کد برای گیرنده ویزا صادر می‌شود. اثر انگشت از افراد ۱۲ سال به بالا گرفته می‌شود. این کامپیوتر برای شناسایی هویت پناهنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که به این وسیله افرادی که با ویزا آمدند و اثر انگشت دادن مشخص می‌شوند که کدام کشور مسئول رسیدگی به پرونده می‌باشد. هر فرد می‌تواند با درخواست کتبی اطلاعات خود را از این واحد کامپیوتر دریافت کند.

وکیل مهاجرت در ملاصدرا

3.کامپیوتر

S.I.S , Schengen Information System

این کامپیوتر در شهر strasbourg فرانسه و sankt johann اتریش قرار دارد و برای امنیت ملی می‌باشد.

اطلاعات این کامپیوتر شامل این موارد است:

افراد مجرم، اطلاعات قضایی دادگاهی گزارش پلیس در مورد افراد، اسلحه های دزدی، وسایل موتوری و نقلیه دزدی، مدارک بانکی دزدی و گمشده، مدارک سفید دزدیده شده از ادارات گزارش‌ها و شکایات بانکی از افراد و تخلفات بانکی، پاسپورت های گمشده (در حال حاضر اتحادیه اروپا کامپیوتر مرکزی برای پاسپورتهای صادر شده ندارد و هر کشور اطلاعات خود را دارد و به هم وصل نیستند در سال ۲۰۰۵ می‌خواستند کامپیوتر مرکزی برای دارندگان پاسپورتهای اروپا درست کنن که با رای منفی پارلمان اروپا این کار به انجام نرسید.)

  وکیل دادگاه تجدید نظر مهاجرت تهران

4-کامپیوتر S.I.S II

این کامپیوتر که پیشرفته‌تر می‌باشد و به EUROPOL , EUROJUST وصل می‌باشد که موارد متنوع‌تری را در خود ذخیره می‌کند.

نحوه کاریابی در آلمان

تحصیل در مهندسی صنایع و مکانیک در آلمانآلمان یکی از پایین ترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارا است.

فارغ التحصیلانی که دارای مدارک شغلی علوم کاربردی و مهندسی رسمی و شناخته شده اند اند به طور کلی می تواند با کمک آژانس های کاریابی در آلمان به جستجوی کار در آلمان بپردازند.

وب سایت های کاریابی در آلمان

Academics.com :  یافت شغل های دانشگاهی و  کاریابی در آلمان در رابطه با تحقیق و آموزش عالی در آلمان است.

Bundesagentur : سازمان اشتغال فدرال است. دارای طیف گسترده ای از فرصتهای شغلی، از جمله برای کارآموزی.

EURES : پورتال تحرک شغلی اروپا – فرصت های شغلی و خدمات CV- را فراهم می کند ارسال برای افراد جویای کار به کاریابی در آلمان می پردازد، و همچنین اطلاعات مربوط به شرایط کار و زندگی و بازار کار در آلمان در این سایت موجود است.

Jobware : مدیریت و مشاغل تخصصی و پیدا کردن شغل و کاریابی در آلمان

Staufenbiel : پورتال حرفه ای برای فارغ التحصیلان و دانشجویان که به دنبال فرصتی برای کارآموزی و فرصت های آموزشی هستند.

StepStone (آلمان) : شامل فرصت های کارآموزی و همچنین فرصت های اشتغال برای افراد دارای سابقه کار و همچنین طیف وسیعی از مشاغل برای افراد با مدرک فوق لیسانس است.

Stellenanzeigen.de : طیف وسیعی از فرصت های شغلی در صنایع.

وکیل مهاجرت در ملاصدرا

آژانس های استخدام در آلمان

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسیآژانس های استخدام در Gelbe Seiten (صفحات زرد آلمانی) آمده است. از جستجوی عبارت Arbeitsvermittlung استفاده کنید.

روزنامه های کاریابی آلمان

روزنامه  فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ – با دسترس ملی روزانه.

روزنامه  فرانکفورتر – فرانکفورت مبتنی بر اخبار کاریابی در آلمان روزانه است.

Handelsblatt – دوسلدورف مبتنی بر امور مالی روزانه است.

زوددویچه تسایتونگ مونیخ – مبتنی بر اخبار کار روزانه، به طور عمده در جنوب آلمان است.

چه رشته هایی می توانند در آلمان کار کنند

صنایع عمده: صنایع مواد شیمیایی، صنایع مهندسی، صنایع الکترونیک، صنایع IT ، صنایع ماشین آلات، صنایع زغال سنگ، وسایل نقلیه، ماشین آلات، صنایع مواد غذایی و نوشیدنی، صنایع کشتی سازی، صنایع منسوجات.

مشاعل توسعه دهنده اقتصاد (در حال رشد): صنایع ارتباطات، محصولات با تکنولوژی تولید بالا، صنعت خودرو، صنایع بانکی، گردشگری.

صنایع در حال کاهش: صنایع معدن، جنگلداری، صنایع فولاد، کشاورزی، بازیافت بقایای صنعتی سابق.    مشاغل دارای کمبود: سازندگان ماهر ، مهندسان مکانیک، خودرو و الکتریکی، متخصصان IT، پزشکان، و معلمان.

شرکت های بزرگ: آدیداس، آلدی، آلیانز، BASF، بایر، BMW، بوش، دایملر، دویچه بانک، E.ON، Lidl، مرک ، SAP، زیمنس، گروه فولکس واگن.

میانگین ساعات کار: حدود 38.5 ساعت در هفته

  اجرای اسناد خارجی در ایران

تعطیلات: 18 روز در سال حداقل مقدار قانونی تعطیلات است، اما بسیاری از شرکت های تا 30 به کارمندان خود اجازه تعطیلات می دهند، به علاوه تعطیلات عمومی. 3 اکتبر روز اتحاد آلمان، یک روز تعطیل ملی است. جشنواره های بزرگ مسیحی تعطیلات در آلمان نیز جزو تعطیلات رسمی است.

نرخ مالیات: مالیات بر درآمد است از 0٪ تا 45٪ است. کمک های اجباری توسط کارگران به صندوق بیمه اجتماعی برای پوشش درمان پزشکی، سهم بازنشستگی، و غیره را فراموش نکنید.

⁠⁣بعضی از دلایل ریجکت شدن ویزاها

در مواردی که ویزای فرد رد می شود:

به پررنگ ترین دلیلی که می توانیم اشاره کنیم مخصوصا برای ما ایرانیان، نداشتن دلیل محکم و قانونی برای برگشت خود از کشور مورد نظر است و این امر گرفتن ویزا را برای ما بسيارسخت می سازد ،اگر نتوانیم دقیقا با شواهد و مدارکی محکم ثابت کنیم که برنامه ی کوتاه یا بلند مدت ما  دراین کشور چيست، مطمئنا ویزای ما رد خواهد شد.

وکیل مهاجرت در ملاصدرا

چگونه می توانیم خود را برای مصاحبه در سفارت آماده کنیم؟

ویزای بازدید نمایشگاه آلمانآماده کردن مدارک به صورت كامل و درج شده در سايت سفارت ها، با دقت به سوالات مسئول بررسي پرونده تان  گوش کنید و آنچه را که می خواهد پاسخ دهید یعنی وارد حاشیه نشوید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید.

حتی اگر ‎مسئول بررسي پرونده تان از شما دو بار سوال خود را پرسید ونیاز به پاسخی قوی تر داشت باید بدون چون و چرا پاسخ دهید. ‎مسئول بررسي پرونده تان به طور رسمی سعی می کنند تصمیم خود را با توجه به قصد شما بگیرند و بعد از شنیدن تمامی برنامه های شما می توانند پاسخ آری یا خیر دهند.اگر‎مسئول بررسي پرونده تان پاسخی محکم از شما دریافت نکند ویزای شما رد خواهد شد.

باید آنها را بسیار منطقی درباره ی توسعه ی شغلی وبرنامه ی آینده ی خود بعد از اتمام دوره ی تحصیلی وبرگشت به کشور خود مطلع کنیم و توضیح دهیم که چرا گذراندن این دوره در این کشور برای ما با اهمیت است.

باید سعی کرد که بیشتر در مورد انتخاب دوره ی مورد نظر صحبت کنیم و نشان دهیم که دانش و اطلاعات بسیار کافی درباره ی نظام آموزشی کشور مورد نظر را داریم و روش های آموزش را در کشور مورد نظر می دانیم.

نکته: به هیچ وجه در قبال سوالی که ‎مسئول بررسي پرونده تان می پرسد ،چرا کشور من را انتخاب کردید نباید گفت: همینطوری، دوستان من اونجا هستند، کشور شما رو دوست دارم، از فیلم های کشورتان خوشم می آید، از بستگانم آنجا هستند وهر دلیلی که اهمیت نداشته باشد

دوستان به یاد داشته باشید که ‎مسئول بررسي پرونده تان که در یک سفارت مشغول به کار است، روزانه بالاتر از ١٠٠ نفر مراجعه کننده دارد و زمان زیادی برای صحبت با شما ندارد ،شما باید سعی کنید که آنها را در بحث و گفتگوی بسیار کوتاه قانع کنید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

حق شهروندی متولدین خاک هر کشور

متولد شدن در یک کشور تنها در برخی از کشورها باعث اعطای حق شهروندی برای فرد خواهد شد. به طور مثال:

ایالات متحده آمریکا و کانادا:

از جمله کشورهایی که حق شهروندی را با تولد نوزاد در خاک این کشورها اعطا می کند آمریکا و کانادا هستند. این قانون البته استثناهایی هم دارد؛ فرزندان دیپلمات‌های خارجی شاغل در آمریکا و همچنین فرزندان نیروهای نظامی دشمن اشغالگر شامل این قانون نیستند.

در بیشتر کشورهای اروپایی تولد به خودی خود به شهروندی منتهی نمی‌شود. این کشورها عمدتا وضعیت اقامتی والدین را در زمان تولد فرزند در نظر می گیرند. در این کشور ها دست کم یکی ازپدر یا مادر باید دارای اقامت دائم یا شهروندی کشور میزبان باشد تا حق شهروندی شامل فرزندشان هم شود.

به عنوان مثال  در آلمان، تولد فرزندان شهروندان غیرآلمانی در صورتی به شهروندی منجر می‌شود که دستِ کم یکی از والدین، هشت سال در این کشور زندگی کرده باشد و دارای اقامت دائم آلمان باشد.

در بریتانیا، افرادی که از والدین غیربریتانیایی متولد می‌شوند در صورتی شهروند محسوب می‌شوند که دستِ کم یکی از والدین دارای اقامت دائم این کشور باشد.

متولدین والدین غیرایتالیایی، زمانی که ۱۸ ساله می‌شوند، می‌توانند درخواست شهروندی کنند به شرطی که از زمان تولدشان در ایتالیا زندگی کرده باشند.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *