این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع تحصیل در ایتالیا  در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

تحصیل در ایتالیااین روزها پذیرش تحصیلی ایتالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ادامه تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی می‌باشد. از سویی تحصیل در ایتالیا تنها یکی از راه‌های مهاجرت به ایتالیا محسوب و راه‌های دیگری همچون کار در ایتالیا، سرمایه‌گذاری و …. نیز از سوی دولت ایتالیا به منظور جذب مهاجران پیش‌بینی شده است. علاوه بر موقعیت چشمگیر ایتالیا در حوزه اتحادیه اروپا، مورد تایید بودن مدارک دانشگاه‌های ایتالیا در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و انگلستان، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان را مشتاق به تحصیل در ایتالیا می‌سازد.

علاوه بر این، امکان تحصیل رایگان و بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی (DSU) برای دانشجویان کشورهای جهان سوم، از جذابیت‌های دیگر تحصیل در ایتالیا می‌باشد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در ایتالیا و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین تحصیل در ایتالیا را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به ایتالیا، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌های ایران در ایتالیا، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به ایتالیا بوده است.

  مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

شرایط تحصیل در ایتالیا

تحصیل در اکثر رشته‌ها در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی بوده و البته به زبان انگلیسی نیز تدریس صورت می‌گیرد. در صورتی که زبان تدریس، ایتالیایی باشد، مدارکی که نشان دهنده تسلط فرد بر زبان ایتالیایی باشد، باید ارائه شود. اغلب در رشته‌هایی نظیر علوم  مهندسی، کسب و کار بین‌المللی، پزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

در حال حاضر بیش از 148 رشته در ایتالیا و در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌گردد. اخذ پذیرش در این مقطع منوط به ارایه مدرک زبان IELTS با حداقل نمره 6.5 می‌باشد. در مقطع دکتری نیز هم امکان تحصیل به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی می‌باشد. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری، مدرک زبان IELTS 7 لازم است.

از نکات دیگر، توجه به برگزاری آزمون ورودی در دانشگاه‌های ایتالیا به ویژه برای رشته‌های پزشکی و مهندسی و نیز معماری است. طول مدت کارشناسی در ایتالیا 3 تا 4 سال می‌باشد. به علاوه دانشجویان امکان 10 ساعت کار به صورت پاره وقت را نیز دارند. این میزان از ساعت در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته می‌باشد.

قوانین مربوط به بورسیه تحصیلی ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیادانشجویان بین‌المللی واجد شرایط می‌توانند بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی را بر اساس سطح دانش خود دریافت کنند. کمک هزینه‌هایی تحصیلی در ایتالیا در قالب وام دانشجویی، کمک هزینه مسکن، کوپن‌های اغذیه و تخفیف یا بخشش کامل شهریه به دانشجویان ارایه می‌گردد.

بورسیه معروف کشور ایتالیا تحت عنوان «بورسیه DSU» در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان از کشورهای جهان سوم اعطا می‌گردد. لازمه دریافت این بورسیه، پرداخت شهریه در ترم اول دانشگاه و گاه ترم دوم، و در صورت اخذ نمره حد نساب مورد تایید دانشگاه امکان معافیت از پرداخت شهریه و نیز بازگرداندن شهریه پرداختی در ترم اول و دوم فراهم می‌گردد.

  روش‌های مهاجرت به ایتالیا

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

به طور کلی 3 نوع بورسیه تحصیلی در ایتالیا وجود دارد:

  • کسر شهریه دانشگاه (حدودا 600 تا 1000یورو در سال)
  • کمک هزینه تحصیلی از دولت ایتالیا (بین 3 تا 5 هزار یورو در سال)
  • بورس کامل دانشجویان ممتاز (12 هزار یورو برای مقطع کارشناسی ارشد تا 20 هزار یورو برای مقطع دکتری)

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا

  • اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی+ ترجمه مدارک
  • ریزنمرات+ ترجمه
  • انگیزه‌نامه
  • پاسپورت
  • رزومه
  • اصل و ترجمه مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)

هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا

شهریه‌ها و هزینه زندگی در کشور ایتالیا به طریق زیر می‌باشد:

دانشگاه‌های خصوصی: بین 2 تا 6 هزار یورو در سال
دانشگاه‌های دولتی: از 100 یورو در هر ترم
هزینه زندگی: بین 700 تا 900 یورو در ماه

 خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به ایتالیا، ثبت شرکت در ایتالیا، تحصیل در ایتالیا، اقامت دایم ایتالیا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

2 دیدگاه ها

  • سلام. دختر بنده در حال تحصیل در ایتالیا است و یک سال دیگر فارغ‌التحصیل خواهد شد. میخواهم بدانم آیا میتواند بعد از تحصیل در آن کشور بماند؟

    • سلام. تحت شرایطی می‌تواند ویزای خود را از نوع تحصیلی به نوع کاری تبدیل کند که جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *